راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلتفرم اکسبیتو به‌روزرسانی شد / راهکار جدید احراز هویت بر پایه هوش مصنوعی

پلتفرم «اکسبیتو» در آخرین به‌روزرسانی خود با استفاده از هوش مصنوعی، روند احراز هویت را سرعت بخشیده است.

در یکی دو سال اخیر، هوش مصنوعی به جنبه‌های مختلفی از زندگی انسان‌ها راه پیدا کرده و این زمینه‌ها را به‌ طور چشمگیری متحول ساخته است. احراز هویت نیز از این موج تحول جا نمانده و به‌ خوبی از هوش مصنوعی بهره می‌برد. منظور از احراز هویت فرایندی است که کسب‌وکارها و پلتفرم‌های مالی برای شناخت هویت کاربران خود استفاده می‌کنند تا جلوی رفتارهای مخرب، کلاهبرداری و پول‌شویی را بگیرند. در همین راستا، احراز هویت هوشمند بر پایه هوش مصنوعی بنا شده و این فرایند را خودکارسازی می‌کند. در ایران نیز صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو به‌عنوان یک پلتفرم مالی دانش‌بنیان، احراز هویت هوشمند را به کاربران خود ارائه داده است. در ادامه، به بررسی این راهکار جدید اکسبیتو برای احراز هویت می‌پردازیم.

احراز هویت هوشمند اکسبیتو چیست؟

پس از «ثبت‌نام با شماره موبایل» و «احراز هویت پایه» در صرافی اکسبیتو، شما به برخی از امکانات این پلتفرم معاملاتی مانند واریز و برداشت ریال (محدود)، واریز و برداشت رمزارز (محدود)، خریدوفروش رمزارز و معامله ارز دیجیتال دسترسی پیدا خواهید کرد. بااین‌حال، اکسبیتو خدمات مالی و رمزارزی گوناگونی به کاربران ارائه می‌دهد و شما برای بهره بردن از تمام این امکانات، باید «احراز هویت پیشرفته» را نیز پشت‌ سر بگذارید.

صرافی اکسبیتو برای احراز هویت پیشرفته، سه روش «احراز هوشمند»، «ضبط ویدیو» و «آپلود سلفی» را پیشنهاد می‌دهد. هر سه‌ این روش‌ها سرعت بالایی دارند و با استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا انجام می‌شوند. بااین‌حال، احراز هوشمند از فناوری هوش مصنوعی کمک می‌گیرد و سریع‌ترین روش تأیید هویت در جهان به حساب می‌آید. از این‌ طریق، شما می‌توانید در عرض 5 دقیقه درخواست احراز هویت خود را به اکسبیتو ارائه دهید. مدت‌زمان تأیید نیز کمتر از یک ساعت خواهد بود که در بین پلتفرم‌های مالی بی‌سابقه است.


احراز هویت هوشمند اکسبیتو چگونه است؟


در روش «احراز هوشمند» اکسبیتو، تأیید هویت کاربران با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و از طریق ویدیو و اسکن چهره انجام می‌شود. این فرایند دارای دو مرحله است که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.


مرحله اول: اطلاعات کارت ملی


در مرحله اول، شما باید شماره سریال کارت ملی هوشمند خود را ارائه دهید. این شماره سریال پشت کارت ملی در قسمت بالا سمت چپ قرار دارد. با نوشتن این سریال در کادر مربوطه و کلیک کردن روی «تأیید و ادامه»، این مرحله به‌راحتی سپری می‌شود.


مرحله دوم: تأیید هویت


مرحله دوم احراز هویت هوشمند اکسبیتو به دوربین و میکروفون کامپیوتر یا تلفن همراه شما نیاز دارد. پس از صدور مجوز استفاده از دوربین و میکروفون، باید اسکن چهره را انجام دهید. برای این کار، چهره خود را مقابل دوربین و وسط قاب بگیرید و سپس، صورت خود را به طرفین بگردانید تا اسکن چهره تکمیل شود.

با گذراندن این مرحله، یک متن به شما نمایش داده خواهد شد. در این گام، گزینه «ضبط ویدیو» را انتخاب کرده و متن مربوطه را با صدای رسا بخوانید. پس از ضبط کردن یک ویدیوی حداکثر 15ثانیه‌ای، این ویدیو را بازبینی کرده و سپس، آن را تأیید و ارسال می‌کنید.

به همین راحتی، احراز هویت هوشمند شما در صرافی اکسبیتو در کمتر از 5 دقیقه به پایان می‌رسد. نتیجه‌ تأیید هویت نیز در عرض یک ساعت از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. به‌این‌ترتیب، می‌توانید از امکانات صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو به‌ صورت حداکثری بهره‌مند شوید.


سخن پایانی


از نظر قانونی، تمام پلتفرم‌های مالی داخلی ملزم به احراز هویت و شناخت کاربران خود هستند. این فرایند برای جلوگیری از پول‌شویی، کلاهبرداری و رفتارهای خرابکارانه الزامی است. بااین‌حال، طولانی بودن احراز هویت در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال باعث نارضایتی بسیاری از کاربران می‌شود. به همین خاطر، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو از جدیدترین روش احراز هویت در جهان استفاده کرده و با بهره بردن از هوش مصنوعی، مدت‌زمان تأیید هویت را تا یک ساعت کاهش داده است. این مسئله فرایند احراز هویت را ساده‌سازی کرده و باعث راحتی کاربران شده تا همه افراد بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از خدمات گسترده اکسبیتو بهره‌مند شوند. اکسبیتو به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی دانش‌بنیان، امکان خریدوفروش صدها رمزارز را با کمترین قیمت و پایین‌ترین کارمزد برای شما فراهم کرده است. همچنین شما می‌توانید با سه روش «خریدوفروش محدود»، «خریدوفروش فوری» و «سواپ» انواع ارزهای دیجیتال را در اکسبیتو معامله کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.