راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به فاصله چند روز، کاربران e-Bay دوباره مورد سرقت قرار گرفتند/ آیا Paypal در خطر است؟

تنها چند روز بعد از حمله هکری به سایت تجارت الکترونیک e-Bay و سرقت اطلاعات شخصی هزاران کاربر، باز هم سایت مذکور هدف حمله قرار گرفته است.

هکرها با طراحی حملات فیشینگ توانسته‌اند به اسامی کاربری و کلمات عبور کاربران سایت یاد شده دسترسی پیدا کنند. این سایت به همین علت از سوی کاربران خود به شدت مورد حمله و اعتراض قرار گرفته است.

این بار هم هکرها لینکی را برای کاربران ارسال کرده‌اند که ظاهرا مربوط به صفحه ورود (Log-in) ای‌بی است، اما در واقع صفحه‌ای تقلبی و طراحی شده از سوی کلاهبرداران به منظور سرقت داده‌های خصوصی آن‌هاست. هکرها بعد از سرقت داده‌های به دست آمده به سرعت وارد سایت مذکور شده و داده‌های خصوصی افراد را غارت می‌کنند.

حملات فیشینگ جدید بسیار با دقت طراحی شده تا کاربران وارد صفحات خرید کالا شده و واقعا خود را در ای‌بی تصور کنند. این شرکت در واکنش، این تاکتیک را جدید ندانسته و از کاربران خواسته در زمان وارد کردن اطلاعات شخصی خود در صفحه لاگین ای‌بی به آدرس موجود دقت کرده و از مساله اطمینان کسب کنند.

برخی متخصصان با توجه به آنکه ای‌بی مالک سایت تبادل آنلاین پول پی‌پال نیز هست، نگران سرقت‌های گسترده بانکی با سوءاستفاده از اطلاعات مسروقه نیز هستند. هر چند هنوز خبری در این زمینه منتشر نشده است.

منبع: خبرآنلاین / inferse.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.