راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیش از ۴۱ درصد از سهام تپسی امروز فروخته شد

دو بلوک از سهام تپسی در جریان معاملات بورس امروز، ۱۵ بهمن‌ماه فروخته شد. دو بلوک فروخته‌شده در جریان معاملات امروز ۲۷.۷۴ به ارزش ۵۲۰.۶ میلیارد تومان و ۱۳.۶۳ به ارزش ۳۰۶.۸ میلیارد تومان بوده‌اند. هنوز از خریداران اصلی این دو بلوک نامی برده نشده و اخبار موجود تنها درباره فروش این دو بلوک از تپسی در بازار امروز بورس است. تپسی اولین کسب‌وکار اینترنتی است که سهامش در بازار بورس عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری بورس‌پرس، شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس که مالک تاکسی اینترنتی تپسی است، قصد دارد چهار بلوک از سهام خود را در تاریخ ۱۵ و ۱۶ بهمن به فروش بگذارد که دو بلوک تا این تاریخ به فروش رفته است.

بلوک‌های ۲۴.۶۲ و ۲.۹۵ احتمالاً در جریان معاملات بازار بورس فردا ۱۶ بهمن‌ماه به فروش خواهند رفت. بر اساس اخبار موجود بیش از ۳۳۵.۷، ۶۰۶.۴ و ۷۲.۶ میلیون سهم تپسی متعلق به دو شرکت راستین ارزش سپهر و خورشیدسان و سهام‌داران حقیقی یکشنبه و دوشنبه در دو تاریخ ۱۵ و ۱۶ بهمن از طریق سه کارگزاری بورس بیمه ایران، بانک خاورمیانه و کارآمد عرضه می‌شوند.

در واگذاری ۱۵ بهمن قیمت پایه هر سهم ۹۱۳۷ ریال، ارزش معامله ۳۰۶.۸ میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت ۳۰.۶ میلیارد تومان و در واگذاری ۱۶ بهمن قیمت پایه هر سهم ۹۳۴ تومان، ارزش معامله ۵۶۶.۴ و ۶۷.۸ میلیارد تومان، سپرده حضور در رقابت ۵۶.۶ و ۶.۷ میلیارد تومان تعیین شده است.

برخی از رسانه‌ها به احتمال خرید این بلوک‌ها توسط گروه صنعتی گلرنگ اشاره کرده‌اند، اما به صورت رسمی خبری از خریداران سهام تپسی منتشر نشده است. جمع کل دو سهام فروخته‌شده تپسی در تاریخ ۱۵ بهمن، معادل ۴۱.۳۸ درصد از سهام کل تپسی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.