راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل زودکس از چرایی سرمایه‌گذاری روی استارتاپ پی‌بای می‌گوید / به دنبال ایجاد مزیت رقابتی هستیم

زودکس یک پلتفرم در زمینه فروش آنلاین و دلیوری است که سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در شهر کرمان آغاز کرد. زودکس طی قرارداد با مجموعه‌های سطح شهر مثل فروشگاه‌ها، بستر فروش آنلاین ایجاد کرده و کار ارسال خریدهای مشتریان را توسط ناوگان لجستیک خود انجام می‌دهد و از این طریق با واسطه شدن میان فروشنده و خریدار، روند خرید را برای کاربران تسهیل می‌کند.

زودکس طی این سال‌ها توانسته حوزه فعالیت خود را در نه شهر و استان؛ کرمان، رفسنجان، جیرفت، سیرجان، بندرعباس، شیراز، مشهد، قم و کیش توسعه دهد. اکنون این مجموعه از سرمایه‌گذاری روی استارتاپ پی‌بای خبر داده است. بابک هوشمند، بنیان‌گذار و مدیرعامل زودکس در گفت‌وگو با راه پرداخت از علت سرمایه‌گذاری زودکس روی استارتاپ پی‌بای می‌گوید. او معتقد است که با این سرمایه‌گذاری امکان اعطا اعتبار به کاربران فراهم می‌شود و این موضوع برای زودکس یک مزیت رقابتی است نسبت به سایر رقبا.


اضافه‌شدن امکان اعطا اعتبار در زودکس


بابک هوشمند، مدیرعامل زودکس با اشاره به پی‌بای توضیح داد: «از سال ۱۴۰۰ با پلتفرم پی‌بای در تسهیل وجه رستوران‌ها و مدیریت واریزی‌ها همکاری می‌کردیم پس از گذشت دو سال با پی‌بای وارد حوزه BNPL شدیم. پی‌بای از سال ۱۳۹۷ تجربه این فعالیت‌ها را داشته و در دو سال اخیر اعتبارسنجی را با هوش‌مصنوعی انجام داده است. برهمین اساس زودکس تصمیم گرفت که برای ایجاد مزیت مشتری‌ها، روی استارتاپ پی‌بای سرمایه‌گذاری کند.»

بابک هوشمند، مدیرعامل زودکس

هوشمند ادامه داد: «باتوجه‌به این سرمایه‌گذاری، زودکس می‌تواند به مشتری‌هایی که اعتبارسنجی شده‌اند و باتوجه‌به دیتاها و سیستم پی‌بای که از ارگان‌های مختلف استعلام می‌گیرد و همچنین بررسی نوع رفتار کاربر به یکسری از آنها اعتبار دهد. سقف اعتبار کاربران با پرداخت به موقع اعتبار اعطا شده به آنها، طی اقساط مشخص‌شده افزایش می‌یابد. اضافه‌کردن بحث فروش اعتباری مزیتی است که زودکس با این سرمایه‌گذاری به پلتفرمش اضافه کره است.»


پی‌بای؛ سیستمی جامع برای ارائه راهکارهای فروش اعتباری اقساطی


امین ادهمی، بنیان‌گذار استارتاپ پی‌بای بااشاره به پی‌بای توضیح داد: «پلتفرم پی‌بای، یک سیستم جامع برای ارائه راهکارهای فروش اعتباری اقساطی به اشخاص عادی و معرفی شده از سمت سازمان‌های طرف قرارداد است که با اعطای تسهیلات به مشتریان، بازاریابی برای فروش بیشتر کسب‌وکارهای طرف قرارداد، اعطای وام و اعتبار مسیر خرید کالاهای مختلف را برای کاربران تسهیل می‌کند.»

امین ادهمی، بنیان‌گذار استارتاپ پی‌بای

ادهمی ادامه داد: «پی‌بای فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده و همواره راهکارهای  پرداخت به کسب‌وکارهای حضوری و اینترنتی می‌دهد. یکی از سرویس‌های پی‌بای، سرویس BNPL سازمانی است که از سال ۱۳۹۷ هم در فروشگاه‌ها به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی مورد استفاده قرار ‌گرفته است.»


امکان اعطا اعتبار در خرید حضوری


به گفته بابک هوشمند، زودکس در نظر دارد در آینده بخش‌های مختلفی را با پی‌بای جلو ببرد که یکی از آنها مربوط به خرید حضوری است.

مدیرعامل زودکس با اشاره به بحث خرید حضوری گفت: ‌«یکی از اهداف ما در زودکس، اضافه‌کردن امکان اعطا اعتبار در خرید حضوری است. باتوجه‌به رشد زودکس در شهرها به‌راحتی می‌توان از این مزیت پی‌بای استفاده کرد هم برای کاربران در هر شهرهایی که زودکس فعال است و هم باتوجه‌به زیرساخت زودکس در هر شهر، شروع به بستن قرارداد با فروشگاه‌های مختلف می‌کنیم و بحث فروش اقساطی را حضوری و غیرحضوری فراهم می‌کنیم.»

او در پایان یادآور شد که سرمایه‌گذاری زودکس روی پی‌بای ضمن ایجاد مزیت برای کاربران، مزیت‌های رقابتی هم برای سایر رقبا ایجاد کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.