راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راهکار کارت‌خوان اندرویدی معتمد تیس در اتاق اصناف ایران رونمایی شد

آیین رونمایی از دستگاه کارت‌خوان اندرویدی معتمد تیس با حضور اعضای هیئت‌رئیسه و مشاورین مالیاتی اتاق اصناف ایران؛ مهدی موحدی بکنظر، رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت داده‌پردازی معتمد تیس، در جلسه مذکور مرتضی حبیب‌زاده، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در تشریح عملکرد دستگاه کارت‌خوان اندرویدی گفت: «به موجب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، تمامی مؤدیان (ازجمله واحدهای صنفی) مکلف به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند. همچنین به موجب قانون مذکور، رسید دستگاه کارت‌خوان، صورتحساب نوع سوم محسوب می‌شود، اما این نوع صورتحساب برای کسبه‌ای که کالا یا خدمت آنها مشمول نرخ‌های متفاوت ارزش افزوده است کاربرد ندارد؛ چراکه قابلیت تفکیک نرخ‌های متفاوت را ندارد.

او با اشاره به چالش فعالان صنفی حوزه طلا و جواهر برای محاسبه ارزش افزوده کالای فروخته‌شده عنوان کرد: «دستگاه‌های کارت‌خوان اندرویدی این قابلیت را دارند که نرخ‌های مالیات بر ارزش افزوده را در هنگام فروش کالا، به صورت تفکیک‌شده و مجزا محاسبه کنند. برای مثال هنگام فروش طلا یا جواهر، در صورت استفاده از دستگاه کارت‌خوان اندرویدی، این امکان وجود دارد که اصل طلا که معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و اجرت، سود و حق‌العمل که مشمول مالیات بر ارزش افزوده است به‌ صورت ردیف‌های جداگانه در صورتحساب، ثبت و صادر شود. صورتحساب صادرشده به‌ صورت خودکار و آنلاین در کارپوشه مالیاتی فروشنده درج می‌شود. در نتیجه، الزامی به استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری و نرم‌افزارهای واسط جهت صدور صورتحساب الکترونیکی نیست.»

در این مراسم یوسف پناهی، مدیرعامل شرکت داده‌پردازی معتمد تیس به‌عنوان شرکت معتمد مالیاتی کشور، پیشرو در طرح توانمندسازی و اتصال اصناف به سامانه مؤدیان از راهکار چندمنظوره خود برای همه اصناف رونمایی کرد و ضمن انجام عملیات صورتحساب الکترونیکی نوع اول و دوم که به صورت لحظه‌ای عملیاتی و صورتحساب‌های آن به سامانه مؤدیان ارسال شد، در خصوص نحوه ارائه این خدمات، به اعضای اتاق اصناف ایران قول همکاری همه‌جانبه، اختصاصی‌سازی و پوشش همه اصناف کشور را از سوی شرکت تیس داد.

همچنین با اعلام شماره 90001515 (تماس رایگان و بدون پیش‌شماره) برای همه مؤدیان حقیقی و اصناف، خاطرنشان کرد که یک خط اختصاصی برای اتصال مؤدیان حقیقی و اصناف در تیس آماده پاسخگویی، اتصال سریع و ارائه راهکار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.