راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دارایی دیجیتال افراد پس از فوت آن‌ها به وارثان می‌رسد / تعیین سرنوشت دارایی‌های دیجیتال با استفاده از سرویس “پس از من”

ماهیت غیر متمرکز بودن دارایی‌های دیجیتال همیشه این نگرانی و این دغدغه‌ی مهم را برای فعالان این حوزه به وجود آورده که اگر آن‌ها به دلیل فوت یا هر اتفاق بد و بحرانی دیگری امکان ارائه‌ی اطلاعات به اطرافیان خود را نداشته باشند، اطرافیان و وارثان فرد چگونه می‌توانند مالکیت این دارایی‌های دیجیتال را اثبات کنند.

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال و به طور کلی دارایی‌هایی که امروزه به صورت دیجیتالی در حال داد و ستد هستند بر خلاف ارزهای فیات توسط هیچ دولت و نهاد خاصی پشتیبانی نمی‌شوند. به همین دلیل اطلاعات آن‌ها نیز توسط هیچ نهاد رسمی بررسی و ثبت نشده است. با توجه به این شرایط در صورتی که مالک اصلی در قید حیات نباشد یا به هر دلیل دیگری دسترسی به این دارایی‌های دیجیتال برایش غیر ممکن شده باشد، اثبات مالکیت این دارایی‌ها با چالشی جدی روبه‌رو خواهد شد.

صرافی ارز دیجیتال نیپوتو به عنوان یکی از صرافی‌های پیش‌گام برای حل این مشکل، سرویس امنیتی “پس از من” را طراحی کرده تا دیگر هیچ نگرانی برای انتقال دارایی‌های شخص به وارثان وجود نداشته باشد.


فعال‌کردن سرویس پس از من


برای استفاده از “سرویس پس از من” شما می‌توانید در حساب کاربری خودتان نام وارث و یا فرد مورد اطمینان خود را وارد کنید. در مرحله‌ی بعد شما باید مدت زمان احتمالی غیبت خود را تعیین کنید. در صورتی که در این بازه‌ی زمانی فعالیتی در حساب کاربری خود نداشته باشید. کارشناسان صرافی نیپوتو بعد از طی شدن مدت زمان تعیین شده با ایشان تماس گرفته و آن‌ها را در جریان دارایی‌های شما قرار می‌دهند. سپس وارث و یا فرد مورد اطمینان شما می‌تواند فقط با ارائه مدارک قانونی مربوط به هویتتان، مثل مدرک انحصار وراثت، نسبت به برداشت موجودی حساب شما اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.