راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هدیه علمی انتشارات راه پرداخت به مخاطبان حوزه فناوری مالی / انتشار شش کتاب از مجموعه ۹گانه رویداد ۹ ژانویه

انتشارات راه پرداخت به‌عنوان بخشی از كارخانه نوآوری رسانه راه‌كار به مناسبت رویداد ۹ ژانویه و با تعهد به مسئولیت اجتماعی خود در راستای فرهنگ‌سازی و انتقال دانش، تصمیم به ارائه یک هدیه علمی به مخاطبان اکوسیستم نوآوری کرده است. انتشارات راه پرداخت در آستانه این رویداد مهم، ۹ عنوان کتاب در حوزه فناوری‌های مالی (فين‌تک) را به‌ رایگان و در قالب نسخه‌های الکترونیکی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد که تاکنون شش کتاب از این مجموعه ۹گانه منتشر شده است.

انتشار و توزیع رایگان به‌عنوان جهشی نوین در انتشارات راه پرداخت، یک گام مثبت به سوی اشاعه دانش و اطلاعات در حوزه فناوری‌های مالی است. از علاقه‌مندان به این حوزه دعوت می‌شود از این فرصت بهره‌مند شوند و کتب الکترونیکی را به‌ صورت رایگان از وب‌سايت انتشارات راه پرداخت دریافت کنند.

كارخانه نوآوری رسانه راه‌كار امیدوار است این اقدام نه‌تنها به افزایش دانش جامعه کمک کند، بلکه در راستای ترویج درک بهتر از فناوری‌های نوین مالی نیز مؤثر باشد. ما معتقدیم که دانش باید همگانی باشد و این اقدام تعهد ما به اشتراک‌گذاری دانش با جامعه را نمایان می‌سازد.


نگاهی به شش کتاب منتشرشده از مجموعه ۹گانه


در اين راستا تاكنون شش کتاب از مجموعه ۹گانه انتشارات راه پرداخت به مناسبت رویداد ۹ ژانویه منتشر شده است. «اقتصاد دیجیتال دوبی»، «قوانین و مقررات رمزارزها در جهان»، «آینده فایننس»، «راه‌کار شماره ۱: دارایی دیجیتال»،
«راه‌کار شماره 2: تأمین مالی خرد» و «راه‌کار شماره 3: بانک و بانکداری»، شش کتاب منتشرشده از مجموعه ۹گانه رویداد ۹ ژانویه هستند. سه کتاب دیگر با عناوین «راه‌کار شماره 4: تکنولوژی»، «نقشه راه بلاكچين قطر» و «چهل پروژه برتر رمزارز از دید مجله فورچون» نیز تا روز رویداد ۹ ژانویه منتشر می‌شوند و به‌ صورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. امید است این اقدام انتشارات راه پرداخت در جهت توسعه فرهنگ علمی و فناورانه جامعه، گامی مؤثر و پربار باشد.


اقتصاد دیجیتال دوبی


كتاب «اقتصاد دیجیتال دوبی» اولین کتاب از مجموعه ۹گانه انتشارات راه پرداخت است که هشتم آذرماه منتشر شد. کتاب «اقتصاد دیجیتال دوبی» حاصل پژوهش جامعی است که با همکاری اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی و مجله Entrepreneur منتشر شده است. این کتاب، در واقع نقشه راه دوبی برای تبدیل شدن به پایتخت اقتصاد دیجیتال جهان است و چشم‌اندازی در مورد استارتاپ‌های اقتصاد دیجیتال دوبی و دلایل تبدیل شدن دوبی به پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان ارائه می‌دهد. بر اساس این گزارش، اقتصاد دیجیتال دوبی تا سال ۲۰۳۱ به بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.


قوانین و مقررات رمزارزها در جهان


كتاب «قوانین و مقررات رمزارزها در جهان»، دومین کتاب از مجموعه ۹گانه انتشارات راه پرداخت است که در ۱۵ آذرماه منتشر شد. این کتاب مروری بر تجربه‌های سایر کشورها در حوزه رگولاتوری رمزارزها، صرافی‌های رمزارز و رويكرد بانک مركزی اين كشورها در خصوص ايجاد ارز ديجيتال بانک مركزی است. در كتاب «قوانين و مقررات رمزارزها در جهان» در ۳۸ بخش با روش مصورسازی، داده‌های مربوط به تجربه كشورهای آمريكا، كانادا، سنگاپور، استراليا، بريتانيا، سوئيس، اتحاديه اروپا، مالت، ژاپن، كره جنوبی، چين، هند، استونی، جبل‌الطارق، لوكزامبورگ و آمريكای لاتين در حوزه تنظيم‌گری رمزارزها در قالب يک تصويرسازی كلی پوشش داده شده است.


آینده فایننس


سومین کتاب منتشرشده از مجموعه ۹گانه كتاب‌های انتشارات راه پرداخت، کتاب آینده فایننس است که 22 آذرماه منتشر شد. این کتاب حاصل پژوهشی است که در نتیجه همکاری مشترک شرکت مشاوره بوستون و گروه سرمایه‌گذاری QED تهیه شده است. در این کتاب آخرین روندها، چالش‌ها و فرصت‌ها در بازار جهانی فین‌تک به تفکیک هر منطقه جغرافیایی بررسی شده و رشد شرکت‌های فین‌تک در زیربخش‌های مختلف ازجمله پرداخت‌ها، تسهیلات، سپرده‌ها (همچون نئوبانک‌ها)، بیمه، مدیریت مالی و زیرساخت‌های مالی مورد بررسی قرار گرفته است. در این گزارش همچنین محیط نظارتی برای شرکت‌های فین‌تک و تأثیر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، اتصال باز مبتنی بر رابط برنامه‌نویسی کاربردی و فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT) نیز بررسی شده‌اند.

كتاب‌های راه‌كار شماره 1 تا 4 با عناوين دارايی ديجيتال، تأمين مالی خرد، بانک و بانكداری و تكنولوژی، از نظر ماهيت نوع كتاب با ساير كتاب‌های اين مجموعه 9گانه تفاوت دارند. ساير كتاب‌های اين مجموعه 9گانه، هركدام به صورت مستقل يك كتاب تأليفی يا ترجمه هستند. اما مجموعه كتاب‌های راه‌كار هر كدام خلاصه‌ای از چندين كتاب مهم در رابطه با يک موضوع است. این مجموعه به مدیران حوزه فين‌تک اين امکان را می‌دهد كه با مسائل برجسته و حیاتی که در دنیای فین‌تک وجود دارد، به‌ صورت جامع و سریع آشنا شوند. در سری کتاب‌های راه‌كار، سعی شده اطلاعات لازم برای مدیران فین‌تک به گونه‌ای جامع و قابل فهم ارائه شود. این خلاصه‌ها به مدیران امکان می‌دهد تا با یک نگاه سریع، به جوانب مختلف و کلان مسائل این حوزه وارد شوند و تصمیمات بهتری برای سازمان خود اتخاذ کنند. این مجموعه نه‌تنها یک منبع اطلاعاتی کارآمد برای مدیران است، بلکه یک راهنمای عملی جهت استفاده بهینه از منابع موجود برای همه علاقه‌مندان نیز محسوب می‌شود.


کتاب راه‌کار شماره ۱: دارایی دیجیتال


کتاب «راه‌کار شماره ۱: دارایی دیجیتال»، چهارمین کتاب منتشرشده از مجموعه ۹گانه رویداد ۹ ژانویه است. در این کتاب كه 29 آذرماه منتشر شده، خلاصه ۱۱ کتاب با عناوین مهم در زمینه دارایی دیجیتال اعم از: «استاندارد بیت‌کوین»، «کسب‌وکار بلاکچین»، «انقلاب بلاکچین»، «پول نقد دیجیتال»، «رمزارزش»، «اتریوم»، «بلاکچین بابل»، «بلاکچین و معماری جدید اعتماد»، «بلاکچین: آینده همه‌چیز»، «عصر کریپتوکارنسی» و «طلای دیجیتال» آورده شده‌اند.


کتاب راه‌کار شماره ۲: تأمین مالی خرد


پنجمين كتاب منتشرشده از مجموعه ۹گانه رویداد ۹ ژانویه، كتاب «راه‌کار شماره 2: تأمین مالی خرد» است كه چهارم دی‌ماه منتشر شده است. كتاب راه‌کار شماره 2 خلاصه‌ای از ۱۳ کتاب مهم در زمینه تأمین مالی خرد است با عناوين: «بانکدار فقرا»، «ساخت کسب‌وکار اجتماعی»، «دنیای سه صفر»، «کوچک زیباست»، «اقتصاد اشتراکی»، «اقتصاد روایی»، «اقتصاد گیگ»، «اقتصاد هوش مصنوعی»، «فریکونومیکس»، «راه بردگی»، «قانون، قانونگذاری و آزادی»، «ثروتمندترین مرد بابل» و «فقرا چگونه می‌توانند نظام سرمایه‌داری را نجات دهند». كتاب «راه‌کار شماره 2: تأمین مالی خرد»، حرکتی است به سوی شناخت مبانی فکری حوزه نوپدید تأمین مالی خرد يا همان لندتك. اینجا تلاش می‌کنیم در میان کارهای چهره‌هایی مانند محمد یونس و فریدریش هایک، مبانی فکری تأمین مالی خرد  را جست‌وجو کنیم.


کتاب راه‌کار شماره 3: بانک و بانکداری


ششمين كتاب از اين مجموعه 9گانه، با عنوان «راه‌کار شماره 3: بانک و بانکداری» نيز شش دی‌ماه منتشر شد. اين كتاب خلاصه‌ای است از 14 کتاب مهم در زمینه بانک و بانکداری با عناوین: «اربابان امور مالی»، «وحشت 1907»، «بانکدار جهان»، «تنها انتخاب ممکن»، «پرداخت با کارت اعتباری»، «وام‌های کوچک، رؤیاهای بزرگ»، «بانکداری خصوصی جهانی و مدیریت ثروت»، «بانکداری ناب»، «بانکداران بهتر، بانک‌های بهتر»، «شبکه عنکبوتی»، «نگاهی از درون به بانکداری سوئیس»، «هنر بانکداری خُرد بهتر»، «پول در نسل هزاره»، «تحول مفهوم پول و نسل هزاره». این مجموعه به تفکر ناب در بانکداری، وحشت در دنیای بانکداری و آنچه پشت‌ سر گذاشته‌ایم، اهمیت کارت‌های پلاستیکی پرداخت، بانکداری خرد و نیاز به تغییر پرداخته است.


درباره رویداد ۹ ژانویه


رویداد ۹ ژانویه یک رویداد سالانه با محوریت کسب‌وکارها و فعالان حوزه رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال است که هر سال به همت کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در تاریخ ۱۹ دی‌ماه برگزار می‌شود. اين رويداد كه یکی از مهم‌ترین دورهمی‌ها و برنامه‌های اکوسیستم نوظهور رمزارز و دارایی دیجیتال ایران است، قصد دارد با بحث‌های کارشناسی و آینده‌پژوهشی، تصویر روشن‌تری از فرصت‌ها و تهدیدهای بازار رمزارز و فناوری‌ها و نوآوری‌های مبتنی بر بلاکچین؛ هم برای اکوسیستم کسب‌وکارهای نوآور و هم برای نظام اقتصادی و مالی کشور ارائه دهد.

در این رویداد بیش از ۷۰۰ چهره کسب‌وکاری، صنفی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این حوزه گرد هم آمده و در پنل‌ها و ارائه‌ها و فرصت‌های شبکه‌سازی درباره حوزه‌هایی چون آموزش، سرمایه‌گذاری، رگولاتوری، رسانه و… با یکدیگر گپ‌وگفت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.