راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام شرکت‌ها حامی رویداد دوروزه 9 ژانویه هستند؟ / آشنایی با خدمات و محصولات آنها برای کاربران

سومین رویداد 9 ژانویه 19 و 20 دی‌ماه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود و نوبیتکس، والکس، آبان‌تتر، هیتوبیت، کاریزما، زربان، فرهاد اکسچنج و اکس اونیکس حامیان این رویداد دوروزه هستند. این شرکت‌ها در کنار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار میزبان حضار در بخش‌های نمایشگاه، کارگاه، کاریابی، جایزه، کنفرانس و شبکه‌سازی خواهند بود. در ادامه با خدمات این مجموعه‌ها که با هدف تسهیل معاملات و سرمایه‌گذاری برای ایرانیان تأسیس شده‌اند، آشنا می‌شویم.


پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال والکس


والکس با بیش از یک میلیون کاربر فعال یکی از حامیان رویداد 9 ژانویه است که حدود پنج سال قبل تأسیس شده است. پلتفرم معاملاتی والکس، یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال است که افراد در آن می‌توانند به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند و کوین‌های متفاوتی را با ریال معامله کنند. در صرافی والکس، امکان گذاشتن سفارش‌های خریدوفروش با قیمت و مقدار دلخواه با استفاده از امکانات دیگر مانند گذاشتن تاریخ انقضا برای سفارش وجود دارد. در نتیجه معاملات در یک فضای رقابتی و آزاد اتفاق می‌افتد.

این صرافی اعلام کرده چون از نزدیک شاهد برخی مشکلات برای ایرانیان همچون دسترسی سخت به بازارهای خارجی، وجود کلاهبرداران داخلی، خریدوفروش با سودی ناعادلانه برای مردم توسط صرافی‌های داخلی و از طرفی نبود پلتفرمی امن و حرفه‌ای برای خریدوفروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایران و دلایل متعدد دیگر بوده‌، تصمیم گرفته  پلتفرمی ایمن، حرفه‌ای و آسان برای خریدوفروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای ایرانیان باشد.

در همین راستا هم ابزارهای مدرن برای انجام معاملات ازجمله حد سود و ضرر، پنل گزارش سود و زیان، امکان تنظیم هشدار قیمت و همچنین نمودارهای قیمتی و ابزارهای تحلیل بازار را برای کاربرانش فراهم کرده است. والکس در حال حاضر دارای بیش از 120 کوین و بیش از 130 بازار معاملاتی است.


پلتفرم تبادل رمزارز نوبیتکس


حامی دیگر رویداد 9 ژانویه، نوبیتکس از اسفند ۱۳۹۶ به‌عنوان پلتفرم تبادل رمزارز در ایران فعالیت خود را آغاز کرده و امروز دارای 5.4 میلیون کاربر فعال است. طبق اعلام نوبیتکس، این صرافی از نقطه شروع با تکیه‌ بر امنیت دارایی کاربران، اقدام به استفاده از ابزارهای نوین حوزه رمزارز کرد که مهم‌ترین آنها نگهداری دارایی‌های رمزارزی کاربران در کیف پول‌های کلد (Cold Wallet) بوده است.

 نوبیتکس همچنین با تعریف سطوح کاربری مدون و اضافه‌کردن قابلیت احراز هویت خودکار، این امکان را به کاربران می‌دهد تا در زمانی کوتاه عملیات احراز هویت را سپری کرده و اقدام به خریدوفروش رمزارز در سامانه کنند. این صرافی در حال حاضر از ۱۰۰ رمزارز در 198 بازار ریالی و تتری پشتیبانی می‌کند. سرویس ییلدفارمینگ، سرویس استیکینگ، ضریب در خریدوفروش تعهدی و امکان مشارکت در استخر مشارکت نمونه‌ای از قابلیت‌های این صرافی رمزارزی هستند.

 کارمزد یا هزینه معامله در نوبیتکس به صورت درصدی و براساس پله‌های مختلف از 0.06 تا 0.25 درصد برحسب حجم معاملات کاربر در 30 روز گذشته محاسبه می‌شود. طبق اعلام این صرافی، نوبیتکس امکان انتقال برترین رمزارزها را بر بستر شبکه‌های مختلف بلاکچین فراهم کرده تا کاربران ایرانی، به دور از تهدیدهای بین‌المللی، فرصتی برابر با شهروندان سایر کشورها در دسترسی به بازارهای جهانی داشته باشند و بتوانند از این فرصت سرمایه‌گذاری استفاده کنند.


بازار آنلاین معامله ارزهای دیجیتال آبان‌تتر


 یکی از حامیان رویداد 9 ژانویه، آبان‌تتر است. این صرافی سال ۱۳۹۷ تأسیس شده و امروز حدود ۹۰۰ هزار کاربر فعال دارد. آبان‌تتر ابتدا بر خریدوفروش تتر (USDT) متمرکز بود اما کم‌کم و با توجه به پتانسیل‌های بازار ارزهای دیجیتال، اقدام به لیست کردن سایر ارزهای دیجیتال کرد. این صرافی امروز از 400 رمزارز پشتیبانی می‌کند. امکان استفاده از مستندات API در حساب کاربری کاربران آبان‌تتر، امکان انجام معاملات به صورت حضوری در دفتر تهران، امکان استفاده از قابلیت «انتقال داخلی رمزارز» در پنل کاربری و قابلیت مشخص کردن حد ضرر (stop loss) برای سفارش‌ها برخی از خدمات و ویژگی‌های آبان‌تتر هستند.

یکی از محصولات این صرافی آبان‌وام است. کاربران این صرافی به این واسطه می‌توانند با وثیقه گذاشتن 16 رمزارز Bitcoin, Bitcoin Cash, Cardano, Tron, Ripple, Solana, Avalanche, Dogecoin, Litecoin, Binance Coin, Polkadot, Etherium, Tether, DAI, USD Coin, Binance USD تا سقف 40 میلیون تومام وام ریالی دریافت کنند و وجه را در بازه‌های 3، 6 و 9 ماه با سود 23 درصد پس دهند.

طبق اعلام این صرافی، در زمانی که آبان‌تتر فعالیت خود را آغاز کرد، ورود به فضای رمزارزها شرایط متفاوتی نسبت به فضای امروز داشت. در آن زمان هزینه ورود به این حوزه برای کاربران ایرانی بسیار بالا بود. این مجموعه از آن زمان رمزارز را آینده مالی دنیا می‌دانست و در همین راستا صرافی خود را موظف به ارائه خدمت به ایرانیان کرد و تصمیم گرفت به‌عنوان یکی از بازیگران حوزه تبادل، وارد این صنعت شود.


پلتفرم معاملاتی هیتوبیت


 حامی دیگر رویداد 9 ژانویه، صرافی هیتوبیت است. این صرافی دانش‌بنیان سال 1401 تأسیس شده و اکنون دارای ۱۰ هزار کاربر فعال است. دوزبانه بودن، انواع سفارش‌گذاری OCO ،Stop Limit ، Limit و Market، امکان تجمیع اعشار در سفارش‌گذاری و مدیریت آدرس‌های برداشت برخی از خدمات هیتوبیت هستند. در هیتوبیت بیش از ۲۰۰ بازار معاملاتی فعال (تتری و ریالی هم‌زمان) وجود دارد و دارای تنوع بالای شبکه‌های واریز و برداشت با بیش از ۷۰ بلاکچین پشتیبانی شده است.

هیتوبیت با رسالت خلق تجربه معاملات هوشمند، اپلیکیشن خود را در دو نسخه اندروید و PWA در اختیار کاربرانش قرار داده است. افتتاح حساب در هیتوبیت فقط با وارد کردن شماره موبایل در چند ثانیه انجام می‌شود و کاربران در سطح صفر (بدون احراز هویت) می‌توانند با واریز ریال و رمزارز، اقدام به معامله کنند.

 طبق توضیحات مدیران این شرکت، هسته هوشمند هیتوبیت با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، رفتار بازارهای مختلف را رصد کرده و به‌عنوان یک بازارساز هوشمند عمل می‌کند تا تمامی بازارهای هیتوبیت فعال باشند و سفارش‌های کاربران در کمترین زمان ممکن با بهترین قیمت انجام شود. همچنین بهره‌مندی از آخرین نسل مدیریت کلیدهای خصوصی (MPC)، کیف پول‌های هیبرید، سرویس و اتاق‌های امن در کنار رمزنگاری و نگهداری آفلاین اطلاعات کاربران، بالاترین سطح امنیت در پلتفرم آنلاین معاملات رمزارز را برای کاربران هیتوبیت به ارمغان می‌آورد.


 گروه مالی کاریزما


 گروه مالی کاریزما سال 1390 به‌عنوان شرکت سبدگردان کشور تأسیس شد. بنابر اعلام این مجموعه، کاریزما اولین سبدگردان کشور و دارای رتبه سه در ارزش کل معاملات است. دارایی تحت مدیریت کاریزما بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. کاریزما اعلام کرده که مأموریت خود را در بهره‌مندی تمامی افراد جامعه از خدمات مالی باکیفیت در جهت خلق ارزش و ثروت برای آنها می‌داند. در همین راستا در عمر 10ساله خود برای کاربرانش که تعدادشان به 500 هزار مشتری می‌رسد، 20.000.000.000.000 تومان خلق ثروت کرده است.

خدمات کاریزما به دو دسته سرمایه‌گذاری و معامله تقسیم می‌شود. کاریزما دارای بیش از 15 سبد سرمایه‌گذاری اختصاصی و 150 صندوق سرمایه‌گذاری است. صندوق‌های سکه طلای «کهربا»، اهرمی «کاریزما»، درآمد ثابت «کمند»، نوع دوم «کارا»، صندوق فلزات «دایا» و تضمین اصل سرمایه نمونه‌ای از محبوب‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما هستند.

 طرح‌های سرمایه‌گذاری کاریزما نیز پوشش سرمایه‌گذاری، بازنشستگی تکمیلی، سرمایه‌گذاری برای فرزندان، مدیریت وجوه نقد و سرمایه‌گذاری در طلا را در بر می‌گیرد. کاریزما همچنین به‌تازگی، با دریافت مجوز توکن‌سازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از سازمان بورس و اوراق بهادار توانسته به‌عنوان دارنده این مجوز، سه مورد از صندوق‌های قابل معامله (ETF) خود را در بستر سندباکس توکنایز کند.  

در قدم اول طرح توکن‌سازی کاریزما، واحدهای سرمایه‌گذاری سه صندوق از نوع کالایی، با درآمد ثابت و سهامی مبنای توکن‌سازی قرار گرفته‌اند. این سه صندوق شامل صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه سکه طلای «کهربا»، صندوق سهامی اهرمی «کاریزما» و صندوق درآمد ثابت نوع دوم «کارا» هستند.


فرهاد اکسچنج


فرهاد اکسچنج هم که از سال 1383 فعالیت خود را  در زمینه تبادل ارزهای الکترونیک و دیجیتال آغاز کرده ، حامی رویداد دو روزه 9 ژانویه است. فروشگاه، اپلیکیشن، ویزا کارت، تحلیل تکنیکال الیوت، شناسنامه رمز ارز، ربات تلگرام، درگاه پرداخت، پرداخت رمز ارز و کیف پول رمز ارز نمونه‌ای خدمات فرهاد اکسچنج و بازار اسپات، بازار NFT، بازار فیوچرز و معاملات مارجین بازارهای این  پلتفرم‌اند.

اپلیکیشن معاملاتی فرهاد اکسچنج هم امکان مبادله در بازار اسپات فرهاد اکسچنج با ابزار پیشرفته، امکان مبادله در بازار پایاپای با تنوع بالای ارز، بازار تبدیل سریع، امکانی جدید از تجارت حرفه‌ای، امکان دعوت دوستان با کد ریفرال و QR کد، دسترسی به کیف پول رمزارزها، تحلیل و جایزه، واریز و برداشت ریال، کریپتو و ارز الکترونیک را برای کاربران فراهم کرده است.

فرهاد اسکچنج اعلام کرده که هدف آنها ارائه خدماتی به روز در فضایی امن برای خرید و فروش ارزهای الکترونیک و رمزارزها است : «در جایگاهی که اکنون قرار داریم تبدیل به صرافی آنلاینی شده‌ایم که به دو نسل مختلف از مشتریان خود خدمات ارائه کرده است.»


پلتفرم غیر متمرکز زربان


یکی دیگر از حامیان رویداد 9 ژانویه، زربان است؛ زربان  یک پلتفرم خدمات مالی غیر امانی «بدون نیاز به اعتماد» اس‍ت. این پلتفرم از بخش‌های «سپرده‌ و وام‌»، «تبدیل»، «استخر نقدینگی» و یک «صندوق ایجاد موقعیت بدهی ریالی» که «زرگری» نام دارد تشکیل شده است.

کاربران این پلتفرم می‌‎توانند به این شیوه‌ها از رمزارزهای خود استفاده کنند؛ رمزارز را به صورت وثیقه در بخش «سپرده‌ و وام‌» سپرده‌گذاری و مابه‌ازای آن رمزارز دیگری را به عنوان وام دریافت کنند. در حالتی دیگر  رمزارز را در بخش «سپرده‌ و وام‌» سپرده‌گذاری کنند و به دیگران وام دهند و از این طریق، سود وام را به عنوان پاداش دریافت کنند.

همچنین کاربر می‌تواند با استفاده از «صندوق ایجاد موقعیت بدهی ریالی» در بخش «زرگری» معادل با رمزارز قفل شده در صندوق، موقعیت بدهی ریالی اختیار کنند. کاربر با استفاده از این صندوق می‌تواند دارایی رمزارزی خود را وثیقه و به مقدار نیازش بدهی ریالی ایجاد کند که توسط توکن حامل بدهی ریالی، که همان زر است قابل اندازه‌گیری است.


صرافی اکس اونیکس


صرافی اکس اونیکس، حامی دیگر رویداد 9 ژانویه است. اکس اونیکس در واقع یک پلتفرم آنلاین است که در زمینه خرید و فروش محصولات ارز الکترونیک و رمزارز فعالیت می‌کند. این صرافی خطاب به کاربرانش اعلام کرده ما حافظ سرمایه شما هستیم و پلی بین دنیای ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران و بانک‌های ایرانی ایجاد می‌کنیم. در حال حاضر، ما طیف گسترده‌ای از ابزارهای معاملاتی را برای بیشتر از ده ارز دیجیتال و بیست بازار معاملاتی مانند بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، ترون، دوج‌کوین، تتر، لایت‌کوین ، پولکادات، بایننس کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر ارائه کرده‌ایم.

به اعلام این صرافی، «اکس اونیکس همیشه با آغوش باز به دنبال همکاری با کاربران جدید است و در عین حال همیشه به دنبال آسان‌تر کردن رابط‌های کاربری، افزایش امنیت، بهبود عمق نقدینگی، افزایش تعداد بازارهای معاملاتی و بهبود تجربه کاربر از طریق ارتباط مستقیم با کاربران است.»

رویداد ۹ ژانویه، در روزهای ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد دوروزه می‌توانند از طریق صفحه رویداد در ایوند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.