راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توضیحات مدیرمحصول بلوبانک سامان درباره عملکرد محصولات فعلی و آتی این نئوبانک / کاربران بلو ۱۴ درصد از کل موجودی خود را در باکس نگه می‌دارند

پیشرفت و فراگیری فناوری از یک‌سو و کمبود زمان انسان عصر مدرن از سوی دیگر، دست‌ به‌ دست یکدیگر داده‌ و شرایطی فراهم کرده‌اند که انجام‌دادن فرایندهای بانک‌داری سنتی کمتر توجیه‌پذیر باشد. در این مختصات است که نئوبانک‌ها به‌مثابه‌ نجات‌دهندگانی به یاری هر دو طرف ماجرا می‌شتابند. نئوبانک بلو، در اکوسیستم بانکی کشور به دنبال بازآفرینی تجربه بهتر در فرایندهای بانکی برای کاربر است و به گفته مدیرانش تلاش می‌کند با کمک فناوری محصولات بانکی را به‌روز کند. برای مرور آنچه بلو تا امروز طی کرده و برنامه‌های آینده این نئوبانک با محمدحسن گودرزی، مدیرمحصول بلو گفت‌و‌گویی داشتیم که در ادامه مشروح  آن را می‌خوانید.

محمدحسن گودرزی با اشاره به مهم‌ترین مزیت‌ بلو نسبت به سایر نئوبانک‌ها توضیح داد: «مجموعه بلو از ابتدای فعالیت به‌واسطه چند ویژگی از سایر مجموعه‌های مشابه متمایز بود و شاید همین خصیصه‌ها مهم‌ترین مزیت‌‌‌های بلو به حساب بیایند. نخستین نکته این است که در بلو تلاش می‌شود به جای اینکه راه‌حل‌های موجود برای نیازمندی‌های کاربران به‌ صورت مستمر بهبود پیدا کند، برای پاسخ‌دادن به همان نیاز‌های قبلی همواره راه‌حل‌های جدید خلق شود. این نگاه به تمام خدماتی که بلو ارائه می‌دهد تعمیم‌ یافته و برای مثال در طراحی کارت‌های بلو و افتتاح حساب آنلاین به‌خوبی قابل‌ مشاهده است. همین رویه باعث شده‌‌ همواره راهکارهای نوینی در بلو ارائه شود که بتواند به شیوه‌ای بهبودیافته‌تر یا ساده‌تر پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.»

او ادامه داد: «نکته دیگری که همواره در بلو مدنظر ماست، تأکید مجموعه بر تجربه مشتری است که بخش عمده آن در استفاده از اپلیکیشن و در ادامه در سایر خدمات مانند پشتیبانی تعریف می‌شود. بازخوردهای مشتریان در این مدت نیز نشانگر خوبی برای تأکید بلو بر کیفیت تجربه مشتری است. در واقع این دو ویژگی است که بلو را از سایر نئوبانک‌ها متمایز می‌کند. در کنار این دو خصیصه، نکات دیگری نیز وجود دارد که در این ماجرا اثرگذار است. صنعت نئوبانک اساساً صنعت جدیدی است و به همین دلیل همواره با چالش‌هایی روبه‌روست. یافتن پاسخ مناسب برای این چالش‌ها، یکی دیگر از اولویت‌های همیشگی بلو است. برای مثال، فرایند افتتاح حساب آنلاین از مسائلی بود که تا چند سال گذشته شاید باورکردنی نبود، اما امروز در کم‌تر از هفت دقیقه این اتفاق از طریق بلو امکان‌پذیر است. این امکان هم از نظر طراحی محصول و هم از نظر فرایند‌های بروکراتیک چالش‌هایی داشت که حل شد.»

فهرست محصولات بلو امروز بسیار متنوع‌تر از گذشته شده‌ و می‌توان گفت در تمام حوزه‌های بانکی و پرداختی، بلو خدمات متفاوتی ارائه می‌دهد. مدیرمحصول بلوبانک با اشاره به مهم‌ترین محصولات این نئوبانک گفت: «فکر می‌‌کنم از مهم‌ترین این خدمات می‌توان به انتقال هوشمند، وام خرد، سرویس‌های پرداختی و مدیریت مالی اشاره کرد.»

گودرزی با اشاره به محصولاتی که طراحی کرده، گفت: «ورودی‌‌های طراحی یک محصول را می‌توان به چند دسته‌ تقسیم کرد. اولین ورودی، استراتژی‌های کسب‌و‌کاری مانند بلو است که به‌صورت مستمر توسط هیئت‌مدیره به‌روز و به ما اطلاع داده می‌شود. البته تیم ما نیز پیشنهادهایی در این موارد می‌دهد و در نهایت با همکاری دو طرف تصمیم‌گیری می‌شود. دومین ورودی، فهم عمیق ما از مشتریان است. این فهم عمیق که از آن صحبت می‌کنیم از طریق مصاحبه‌های عمیق، بررسی بازخوردهای دریافتی از مشتریان و تغییر رفتاری که در آنان مشاهده می‌شود به دست می‌آید. در نهایت نیز تحلیل داده‌های کلان در ایده اولیه یک محصول و طراحی آن بسیار کمک‌کننده است.»

او با اشاره به محصول بلوباکس ادامه داد: «هم‌اکنون تمرکز بلو و تیم ما روی گروه محصولات مدیریت مالی شخصی است. محصولی که تاریخچه مفصل‌تری دارد محصول باکس است که از حدود دو سال قبل روی یکی از نسخه‌های اپلیکیشن اضافه شد. مشابه این محصول در نئوبانک‌های کشورهای دیگر هم وجود داشت، اما نکته قابل‌ توجه برای ما نیازمندی‌های کاربران بود. با کمی دقت در رفتار کاربران و چگونگی استفاده آنان از بانک‌ها متوجه می‌شویم که کاربران به دلایل گوناگون نیازمند یا حتی علاقه‌مند به داشتن چند حساب مختلف‌اند. ایده‌ باکس دقیقاً از اینجا شروع شد که کاربر مجبور به بازکردن حساب‌های گوناگون نباشد و نخستین قدمی که برای آن برداشته‌ شد، ایجاد فضایی بود که از حساب اصلی کاربر جداست.»

مدیرمحصول بلو با اشاره به سرویس رُند گفت: «بلوباکس در نسخه اولیه بسیار ساده ارائه شد و در نسخه‌های بعدی با بررسی نمونه‌های مشابه‌ خارجی و داده‌های کاربران، سرویس «رُند» که مشابه قلک‌های کودکی بود و سرویس «هدف» به آن اضافه شد. بناست در نسخه‌ بعدی که به‌زودی از آن رونمایی می‌شود، سرویس «بیگ‌باکس» به بلوباکس اضافه شود. بیگ‌باکس سرویسی مربوط به سپرده‌های بلندمدت است و در واقع نیازهایی که کاربران به سپرده‌های بلندمدت داشتند مانند سود ماهانه‌ بیش‌تر را برطرف می‌کند.»

گودرزی معتقد است عموماً هر کس نسبت به محصولاتی که خودش طراحی می‌کند احساس خوشایندی دارد و برایش جذابیت دارند، اما واقعیت این است که انتخاب محبوب‌ترین محصول در مجموعه‌ بلو کار آسانی نیست.

او با اشاره به محبوب‌ترین محصول بلو گفت: «به گمان من، «انتقال هوشمند» محصولی است که از بقیه محصولات جذاب‌تر است. بسیاری از کاربران پیش از مواجهه با این محصول اصلاً با سرویس‌های انتقال پول مانند پایا و پل آشنا نبودند و اکنون می‌دانند که کارت‌به‌کارت تنها شیوه انتقال پول نیست. شاید محصول وام که یکی از محصولات جدید بلو است و این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بدون طی‌کردن مسیر‌های پیچیده بروکراتیک وام بگیرند، هم یکی دیگر از محصولات جذاب بلو باشد. البته باکس نیز از محصولات بسیار جذاب بلویی است؛ طبق آمار تا امروز بیش از 36 درصد کاربران بلو از «باکس» استفاده می‌کنند و ۱۴ درصد موجودی کل بلو در قالب باکس نگهداری می‌شود.»

مدیرمحصول بلو معتقد است تفکری که از روزهای نخستین باعث شکل‌گیری بلو شد و تا امروز در این مجموعه جریان دارد، باعث شد که بلو به سرعت رشد کند و جای خود را بین رقبا پیدا کند. این تفکر بین تمام اجزای این مجموعه از مدیریت سازمان تا تیم‌های کسب‌و‌کاری، پشتیبانی و توسعه جریان دارد.

او در پایان گفت: «به اعتقاد من بلو همان‌طور که از گذشته تا امروز پیش‌قدم بوده، از این به بعد هم از پس چالش‌ها برمی‌آید. من فکر می‌کنم با حضور این تیم و تعهد و اعتقادی که به کارشان دارند، آینده روشنی پیش روی بلو و بلویی‌هاست.»

10 دیدگاه
  1. مریم می‌گوید

    بهترین بانک.کارکردن باهاش راحت و آسان

  2. ندا می‌گوید

    من بيشنهاد ي دارم بلو تقريبا نياز منو به همه بانكها برطرف كرده فقط اكر يه ويزكي ديكر اضافه بشه و اونم انتقال بول بين كشورها ست و معركه واقعي ميشه

  3. سعید می‌گوید

    سلام.با این کدM6VEWIحساب بلو باز کنید و از تمام امکانات و تسهیلات یه بانک راحت بهره مند شوید

  4. سیدجواد می‌گوید

    سلام بلو بانک خیلی خوبه ممنونم فقط یک سوال داشتم پسر من 15سال سن دارد اگر میشود یک حساب براش باز کنم چونکه ایشون سرکار میرود پولهاش توی حال خودش میریختم وکارت عابر هم داشته باشه

  5. هرمس می‌گوید

    واقعا .خیلی کارآمد و بروزترین بانکی بوده که من به جرات میتونم بگم عمل کرد عالی داشته و ویژگیهای که این اپلیکشن داره رو کمتر بانکی داره . انشالله در نسخه های بعدی شاهد نوآوری های بهتری رو بتونیم ببینیم .تشکر از عوامل این نئو بانک موفق پایدار باشید…

  6. فریده بهرامی می‌گوید

    الهی که برنده وسپا بشم

  7. MAJED می‌گوید

    با سلام
    کافیست برنامه ی همراه بانک بلوبانک را از گوگل یا مایکت و یا بازار دانلود و نصب کنید که تا کنون ۱۰ میلیون نفر این برنامه را نصب کرده و کارت بانکی دریافت کرده اند
    شما برای افتتاح حساب نیاز ب کد معرف دارید
    کد معرف برای شما به اشتراک گذاشته می شود
    کد معرف : MIMSVQ
    کد بالا را باید در قسمت کد معرف وارد کنید
    مزایای کارت بانکی بلوبانک (زیر نظر بانک سامان)
    *افتتاح حساب کاملا رایگان
    *برای فرزندان زیر ۱۸ سال بلوجونیور رو نصب کنید و اقدام کنید
    *در ضمن پس از افتتاح حساب به شما 30تومن تعلق نمیگیره و فقط به کسی که کد معرف گذاشته بهش تعلق میگیره پس گول چنین ادمایی رو نخورین.
    *دریافت وام فوری بدون ضامن و وثیقه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان که باید گردش حساب داشته باشی
    *سود بانکی فقط 3 درصد هستش واقعا عالیه
    *انتقال پول،خرید شارژ اینترنتی،پرداخت قبوض بصورت آنلاین
    *امکان تغیر رمز اول کارت بصورت غیرحضوری

  8. MAJED می‌گوید

    کافیست برنامه ی همراه بانک بلوبانک را از گوگل یا مایکت و یا بازار دانلود و نصب کنید که تا کنون ۱۰ میلیون نفر این برنامه را نصب کرده و کارت بانکی دریافت کرده اند
    شما برای افتتاح حساب نیاز ب کد معرف دارید
    کد معرف برای شما به اشتراک گذاشته می شود
    کد معرف : MIMSVQ
    کد بالا را باید در قسمت کد معرف وارد کنید
    مزایای کارت بانکی بلوبانک (زیر نظر بانک سامان)
    *افتتاح حساب کاملا رایگان
    *برای فرزندان زیر ۱۸ سال بلوجونیور رو نصب کنید و اقدام کنید
    *در ضمن پس از افتتاح حساب به شما 30تومن تعلق نمیگیره و فقط به کسی که کد معرف گذاشته بهش تعلق میگیره پس گول چنین ادمایی رو نخورین.
    *دریافت وام فوری بدون ضامن و وثیقه تا سقف ۱۰۰ میلیون
    *انتقال پول،خرید شارژ اینترنتی،پرداخت قبوض بصورت آنلاین
    *امکان تغیر رمز اول کارت بصورت غیرحضوری

  9. آزیتا ارش می‌گوید

    سلام بلو فقط بانک نیست،یک همراه،یک دوسته که میشه همیشه روش حساب کرد،بانک همه کاره،وهمیشه پاسخگو،من واقعا راضی ام و بهش افتخار میکنم

  10. ناشناس می‌گوید

    بلو آچار فرانسه است با کادری مجرب و دلسوز پاسخگو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.