راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گواهی سکونتی از مراحل دریافت وام قسطا حذف شد / گواهی ثنا؛ جایگزین ساده‌تر و سریع‌تر

شرکت قسطا، ارائه‌دهنده خدمات وام‌دهی آنلاین، از حذف گواهی سکونتی در طی مراحل دریافت وام خبر داد. جایگزین این گواهی، گواهی ثنا است که از طریق درگاه خدمات الکترونیک قوه قضائیه قابل دریافت است.


مسیر حذف گواهی سکونتی


به گزارش روابط عمومی قسطا، تا پیش از این، یکی از مدارک لازم برای بارگذاری و تأیید در مسیر دریافت وام، ارائه گواهی سکونتی بود. ارائه سند یا اجاره‌نامه، اگرچه به ظاهر کاری ساده به‌ نظر می‌آمد اما به دلیل عدم یکپارچگی سامانه‌های مرتبط با حوزه‌ مسکن، پیچیدگی‌هایی ایجاد کرده بود. ازجمله قدیمی‌بودن برخی مدارک سکونتی که یا به دلیل کهنگی، پروسه تأیید را زمان‌بر می‌کردند یا نشانی کاربر در آن قید نشده بود. همچنین سکونت در محلی که به‌ نام شخص دیگری از دوستان و آشنایان بود، مسیر تأیید مدارک را پیچیده‌تر می‌کرد.

پس از نظرسنجی از مخاطبان و دریافت‌کنندگان وام، تصمیم بر این شد که رایزنی‌ها با تأمین‌کننده مالی درباره تغییر الزام‌های مدارک سکونتی با جدیت پیگیری شود. نتیجه مذاکرات و رفت‌وبرگشت‌های قسطا و تأمین‌کننده مالی، موافقت با جایگزین‌کردن گواهی ثنا با گواهی سکونتی بود. کاربران راهنمای دریافت گواهی ثنا را می‌توانند از اینجا بخوانند.


گواهی ثنا چه مزیتی دارد؟


گواهی ثنا، فارغ از اعتبار بیش‌تری که در خود جای‌ داده، مراحل دریافت ساده‌تر و کاملاً آنلاینی نیز دارد. همچنین پروسه دریافت و تأیید این مدرک نیز سریع‌تر شده است. در کنار اینها، فرایند ابلاغ و وصول مطالبات هم دقیق‌تر و شفاف‌تر پیگیری می‌شود. همه این اتفاقات، منجر به تسهیل هرچه بیش‌تر دریافت وام از قسطا شده است. در نتیجه، قسطا شاهد افزایش قابل‌ توجه رضایت مشتریان در زمینه کیفیت و سرعت دریافت وام است.

همه این رخدادها در بازه کوتاهی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است. جایگزینی گواهی ثنا با مدارک سکونتی، از ابتدای آذر به جریان افتاده و انتظار می‌رود این رضایت دوطرفه با سرعت بیش‌تری رشد کند.


قسطا آینده را راحت‌تر می‌بیند


مدیران قسطا در نظر دارند مسیر فعلی را نیز به سمت سهولت هرچه بیش‌تر پیش ببرند. انجام و پیشرفت همه مراحل دریافت وام در سایت قسطا و خارج‌نشدن کاربر از سایت برای انجام مرحله‌ها، از ویژگی‌های آینده‌ای است که قسطا متصور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.