راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سه رمزارز جدید به نوبیتکس اضافه شد / کارمزد خرید و فروش رایگان تا جمعه

گلکس، وو نتورک و اسکیل سه رمزارزی هستند که در هفته جاری به نوبیتکس اضافه شده‌اند. در این راستا کارمزد خرید و فروش ارزهای دیجیتال مذکور تا ساعت 16:30 جمعه 10 آذر 1402 برای همه کاربران رایگان است.

به گزارش روابط عمومی نوبیتکس، ماهیت سه رمزارز گلکس، وو نتورک و اسکیل در ابتدا مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن به فهرست بازارهای نوبیتکس راه پیدا کرده‌اند. هرکدام از این سه رمزارز ویژگی‌هایی دارند که در ادامه به آنها اشاره شده است.


وو نتورک و امکان استفاده از نقدینگی بالا


شبکه woo یک سیستم خدمات متمرکز و غیرمتمرکز است که امکان استفاده از نقدینگی بالا را در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهد. طراحی زیرساخت این شبکه بر بستر بلاکچین، با هدف استفاده از نقدینگی زیاد، سرعت بالا و کارمزد پایین انجام شده است.

در واقع «وو نتورک» اسم این شبکه و «وو» توکن بومی آن است. خدمات WOO در سه بخش تعریف شده که شامل صرافی متمرکز WOO X، پلتفرم غیرمتمرکز WOOFi و استخر نقدینگی Wootrade که مشتریان آن مؤسسات بزرگ است می‌شود. ویژگی «وو ترید» این است که مؤسسات مالی می‌توانند معاملات خود را بدون اینکه استراتژی معاملاتی آنها به صورت عمومی برای همه فعالان بازار مشخص باشد، انجام دهند.

سابقه لیست شدن این رمزارز در صرافی‌های بین‌المللی به اواخر سال 2020 و به زمانی برمی‌گردد که قیمت این توکن 0.05 دلار بود. اما قیمت آن در حال حاضر به حدود 0.2 دلار رسیده است. سازنده این شبکه «کرونوس» نام دارد؛ یک شرکت بزرگ تریدینگ که به‌ صورت جهانی در زمینه‌های بازارسازی، ترید با فرکانس بالا (HFT) و آربیتراژ فعالیت دارد.

مارک پیمنتل (Mark Pimentel) بنیان‌گذار کرونوس و شبکه WOO و جای هوانگ (Jay Huang) هم از دیگر بنیان‌گذاران این شبکه هستند.


اسکیل نتورک و جلوگیری از ازدحام شبکه بلاکچین


اسکیل نتورک در سال 2018 به‌عنوان یک راهکار لایه دوم برای کمک به شبکه بلاکچین اتریوم معرفی شد. این شبکه با ایجاد یک زنجیره جانبی، در واقع از ازدحام و شلوغی شبکه بلاکچین اتریوم جلوگیری می‌کند و باعث بهبود سرعت و کاهش کارمزد تراکنش‌ها می‌شود. بسیاری از توسعه‌دهندگان هم می‌توانند از این شبکه برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز و ساخت زنجیره‌های جانبی مخصوص خود استفاده ‌کنند و محیط دلخواه خود را برای ایجاد دپس‌ها بسازند.

 در حالی که شبکه اتریوم با آپدیت‌هایی مانند مهاجرت به مکانیسم اجماع اثبات سهام و مرج، به سمت مقیاس‌پذیری بهتر حرکت می‌کند، شبکه اسکیل می‌تواند در این راه کمک‌کننده و شتاب‌دهنده شبکه اصلی باشد.

جک اوهالرن (Jack O’Holleran) و استن کلادکو (Stan Kladko) بنیان‌گذاران ارز SKL هستند. اوهالرن شهرت زیادی در زمینه‌ هوش مصنوعی، فناوری بلاکچین و یادگیری ماشین دارد و کلادکو نیز دو دهه سابقه فعالیت در زمینه کریپتوگرافی را در کارنامه خود دارد.

ارز SKL‌ در روزهای پایانی سال 2020 وارد صرافی‌های ارز دیجیتال شد. در روزهای ابتدایی، قیمت SKL‌ حدود 0.07 دلار بود. در بازار صعودی ارزهای دیجیتال در سال 2021 قیمت SKL تا حدود 0.9 دلار هم بالا رفت. اما در سال 2023 قیمت این ارز افت کرد و در محدوده 0.02 تا 0.06 دلار معامله شد. در حال حاضر هم قیمت این رمزارز در محدوده 0.04 دلار نوسان دارد.


گلکس و یکپارچه‌سازی داده‌ها


گلکس بزرگ‌ترین پلتفرم اعتبار داده‌ها در دنیای وب 3 محسوب می‌شود. این پلتفرم در واقع به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند که داده‌های درون‌زنجیره‌ای و برون‌زنجیره‌ای را یکپارچه‌سازی کنند. ارز GAL به‌عنوان یک توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم با استاندارد ERC20 ایجاد شده و هولدرهای این رمزارز می‌توانند با رأی خود در تصمیمات شبکه ازجمله تعیین کارمزدها نقش داشته باشند.

سازنده این رمزارز «نکروتنکو لبز» یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه پن‌استیت آمریکاست و سابقه راه‌اندازی آن به سال 2021 برمی‌گردد. هری ژانگ (Harry Zhang) و چارلز وین (Charles Wayn) هم به‌عنوان بنیانگذاران آن معرفی می‌شوند.

در روزهای ابتدایی عرضه GAL در صرافی‌های ارز دیجیتال، قیمت آن بسیار بالا و بیش از 17 دلار تعیین شد. قیمت این توکن اما بعد از مدت کوتاهی تعدیل و بیش از یک سال بعدی در محدوده یک تا 2.5 دلار معامله شد و در حال حاضر نیز پشت سد 1.5 دلار درجا می‌زند.

در حال حاضر خرید ارز دیجیتال وو نتورک و فروش سه رمزارز مذکور در صرافی نوبیتکس امکان‌پذیر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.