راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی توسن‌تکنو از سه محصول این شرکت در حاشیه همایش نظام‌های پرداخت / از راهکار مدیریت مرکز تماس تا تبدیل کارت‌خوان به بازار مدیریت هوشمند فروشگاه

در حاشیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، شرکت توسن‌تکنو طی یک نشست از سه محصول خود رونمایی کرد. راهکار کنترل کیفیت هوشمند مرکز تماس (Call center Quality Control) کسب‌و‌کار هوش مصنوعی آرتین، راهکار نرم‌افزار ماشین‌های بانکی (TechnoITM) و سامانه مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک و ماشین‌های بانکی (TECHSTORE) سه محصولی بودند که در این نشست از آنها رونمایی شد.

در این نشست سحر سوقندی، مدیرمحصول هوش مصنوعی آرتین؛ حامد فرزانه‌فر، مدیر فین‌تک؛ علی عزیزی، مدیر بازاریابی توسن‌تکنو؛ عرفان سبزه‌پرور، کارشناس توسعه کسب‌و‌کار توسن‌تکنو و میثم هاشمی، مدیر راهکارهای بانکی در خصوص این سه محصول توضیحاتی ارائه دادند.

واحد کسب‌و‌کار استراتژیک آرتین از سال ۱۳۹۹ فعالیتش را در شرکت توسن‌تکنو در زمینه توسعه و طراحی محصولات برپایه هوش مصنوعی آغاز کرده و تاکنون چهار محصول تولید کرده است. چت‌بات، تشخیص چهره، سیستم شناسایی گفتار و کنترل کیفیت هوشمند مرکز تماس محصولات این شرکت هستند.

به گفته سحر سوقندی، مدیرمحصول هوش مصنوعی آرتین، مرکز تماس نقطه ارتباط مشتری و سازمان برای شنیده‌شدن دغدغه‌های آنهاست. همچنین جلب رضایت و جذب مشتری جدید می‌تواند از این کانال اتفاق بیفتد.

سوقندی در این جلسه توضیحاتی در خصوص روند پشتیبانی در مرکز تماس شرکت‌ها ارائه داد و گفت: «روند فعلی سازمان‌ها در مرکز تماس، چهار ضعف دارد؛ هزینه جذب و استخدام، تجهیزات، فضا و…، نرخ خروج بالای کال‌سنترها و کیفیت پایین در واکنش به دغدغه مشتری، گزارش‌های غیر قابل اتکا، نبود دقت نظرسنجی و کمبود نیرو در مراکز تماس از ضعف‌های این روند است. برای حل این معضلات ما راهکار کنترل کیفیت هوشمند مرکز تماس را ایجاد کردیم.»


تحلیل تماس‌های مرکز تماس با استفاده از هوش مصنوعی


سوقندی با اشاره به راهکار کنترل کیفیت هوشمند مرکز تماس گفت: «آرتین با توجه به تحقیقات خود در شش‌ماهه گذشته محصولی را طراحی کرده که صددرصد مکالمات را با استفاده از هوش مصنوعی در زمان کمی به متن تبدیل می‌کند و با توجه به kpi (شاخص کلیدی) تعیین‌شده توسط سازمان، این تماس‌ها تحلیل شده و در اختیار کارشناسان مرکز کنترل کیفیت قرار داده می‌شود.»

به گفته مدیرمحصول هوش مصنوعی آرتین، این شاخص کلیدی برای هر مرکز تماس سازمانی می‌تواند متفاوت باشد؛ چراکه توسط ادمین سایت مشخص می‌شود و با محدودیتی مواجه نیست.

سوقندی با اشاره به چهار فاز تعریف‌شده برای این محصول گفت: «فاز اول این محصول به پایان رسیده و در حال حاضر قابلیت پیاده‌سازی در تمامی مرکز تماس‌ها را بدون هیچ محدودیتی دارد. موضوع آموزش و کوچینگ، ارائه دقیق برنامه‌های آموزشی بر اساس نقاط قوت و ضعف اپراتورها و توسعه محصول بدون نیاز به ارسال نظرسنجی به مشتریان از برنامه‌‌های فاز چهارم در این محصول است.»

او در ادامه از ویژگی‌های مختلف پنل هوشمند آرتین گفت و بیان کرد که در این پنل امکان جست‌وجوی کلمات وجود دارد. همچنین صفحه‌ای برای فهرست تماس‌ها هست که در آن امتیاز تماس‌های کارشناسان به صورت مجزا مشخص می‌شود. شناسایی تماس‌های بحرانی و وجود فیلترهایی برای گزارش‌گیری نیز از دیگر قابلیت‌های این پنل است.

در ادامه علی عزیزی، مدیر بازاریابی توسن‌تکنو توضیحاتی درباره راهکار ITM ارائه داد. عزیزی در این جلسه با اشاره به دستگاه‌های بانکی در نظام بانکی گفت: «60 هزار ماشین بانکی در نظام بانکی کشور فعال و در حال ارائه سرویس به مشتریان است و ما با گستره عظیمی از تنوع برند و مدل روبه‌رو هستیم. نکته‌ای که در اکثر این ماشین‌ها با آن روبه‌روییم، تنوع پایین سرویس‌هاست. راهکار ITM برخی از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند. این راهکار امکان توسعه سرویس‌های ارزش‌افزوده را برای بانک‌ها و شرکت‌ها به سادگی روی هر ماشین بانکی با هر مدل سیستمی مهیا می‌کند؛ ازجمله افزودن سرویس‌هایی نظیر خدمات خودرو، بیمه، تفریحی، عملیات چک صیادی و…»


امکان راه‌اندازی ITM روی هر نوع دستگاه‌ موجودی در بازار


به گفته عزیزی در روند طراحی این محصول سعی‌ شده تجربه مشتری بهبود یابد. همچنین در این سرویس تلاش شده هزینه عملیاتی کاهش داده شود. در اختیار قرار دادن عیب‌یابی خودکار و ابزار مانیتورینگ بر بستر وب و اپلیکیشن ازجمله مواردی است که منجر به کاهش هزینه‌های عملیاتی در این راهکار می‌شود.

او با اشاره به بعد فنی این محصول که منجر به تمایز آن از سایر محصولات مشابه در بازار شده، گفت: «هر دستگاهی در بازار این امکان را دارد که راهکار آی‌تی‌ام Web based روی آن پیاده شود. در این راهکار، ارائه سرویس بر اساس رفتار مشتری اتفاق می‌افتد.


تبدیل دستگاه کارت‌خوان به یک کسب‌وکار هوشمند


عرفان سبزه‌پرور، کارشناس توسعه کسب‌و‌کار توسن‌تکنو نیز در این نشست توضیحاتی در خصوص پلتفرم TECHSTORE ارائه داد. او گفت: «ما می‌خواهیم دستگاه کارت‌خوان را به یک ابزار کسب‌وکاری هوشمند تبدیل کنیم.»

به گفته سبزه‌پرور در کشور بیش از 10 میلیون دستگاه کارت‌خوان، چهار میلیون واحد صنفی و 70 هزار ماشین بانکی وجود دارد و پی‌اس‌پی‌ها حداقل سالی دو بار از هر دستگاه کارت‌خوان به صورت حضوری بازدید می‌کنند.

کارشناس توسعه کسب‌و‌کار توسن‌تکنو گفت: «شرکت‌های پرداخت علاقه‌مند هستند که بدانند دستگاه کارت‌خوان‌شان در چه محدوده جغرافیایی قرار دارد. حتی ممکن است این دستگاه‌ها از کشور خارج شوند و مورد سوءاستفاده قرار گیرند؛ پس چگونه می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟»

سبزه‌پرور ادامه داد: «شرکت‌های پرداخت چگونه می‌توانند با وجود بحث به‌روزرسانی، نگهداری و تعمیرات سخت‌افزارها و نرم‌افزارها هزینه‌های عملیاتی خود را پایین نگه دارند و از هدررفت زمان جلوگیری کنند؟ همچنین توسعه اپ‌های کارت‌خوان چه چالش‌هایی به دنبال دارد؟»

او در پاسخ به مشکلات موجود و معرفی سامانه مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک و ماشین‌های بانکی (TECHSTORE) گفت: «TECHSTORE یک TMSمدرن به‌علاوه اپ‌استور و ارزش‌افزوده است. TMS سیستم مدیریت ترمینال‌هاست که به کمک آن می‌توان به صورت یکپارچه روی سخت‌افزار و نرم‌افزار کارت‌خوان‌ها و حتی ماشین‌های بانکی سرویس داد. TECHSTORE ابزار مانیتورینگی است که می‌تواند به ITM هم سرویس ارائه دهد. توسعه‌دهندگان خارجی نیز می‌توانند وارد این اپ‌استور شوند. TECHSTORE می‌تواند برای توسعه‌دهندگان درآمدزایی داشته باشد و روی پی‌اس‌پی‌ها هم می‌توان مدل درآمدی تعریف کرد تا درآمدشان تنها مبتنی بر کارمزد تراکنش‌ها نباشد. در TECHSTORE اکوسیستمی از اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد که به صورت سفارشی برای هر صنف اپ‌های مختص آن صنف با تأیید پی‌اس‌پی‌ برای استفاده در دسترس قرار دارد.»

به گفته سبزه‌پرور ویژگی‌های کلی این سامانه شامل موارد زیر می‌شود:

  • کنترل یکپارچه سخت‌افزار و نرم‌افزار
  • عدم وابستگی به برند کارت‌خوان
  • تنظیم و راه‌اندازی آسان
  • OPEN API
  • عدم وابستگی به نوع دستگاه
  • مبتنی بر نیازهای کسب‌و‌کار

کارشناس توسعه کسب‌و‌کار توسن‌تکنو توضیح داد: «در این سامانه امکان تعریف فعالیت کارت‌خوان برای یک منطقه خاص هست و در صورت خروج دستگاه از آن منطقه، قابلیت قفل‌کردن دستگاه وجود دارد و به این صورت می‌توان از خروج دستگاه از کشور جلوگیری کرد.»

عرفان سبزه‌پرور در پایان مروری بر امکانات مختلف این سامانه داشت و توضیحاتی در خصوص اپ‌استور  TECHSTORE داد. او مقایسه‌ای از دو دستگاه کارت‌خوان انجام داد و بیان کرد که TECHSTOREمی‌تواند بخش نرم‌افزار هوشمند را ارتقا و توسعه دهد؛ پس دیجیتالی‌شدن سخت‌افزاری لزوماً به معنای هوشمندی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.