راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از ویژگی‌های جدید نرم‌افزار فام در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت / از تغییر نحوه امتیازدهی تا دستیار صوتی روبوفام

نیلوفر نادری / شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) یکی از شرکت‌هایی است که از فرصت حضور در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت استفاده کرده تا ویژگی‌های جدیدی که به نرم‌افزار فام اضافه کرده را به دیگران معرفی کند.


بورسی شدن فام


مهدی طالب، رئیس اداره‌ فناوری‌های نوین شرکت فام در خصوص علت حضورشان در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: «چنین رویدادها و همایش‌هایی بستر بسیار خوبی برای تجدید دیدار با دوستان و همکاران، ارائه محصولات، انتقال دانش و تعامل بین شرکت‌ها فراهم می‌کند و ما نیز به همین دلایل تصمیم گرفتیم تا در این همایش شرکت کرده و غرفه بگیریم تا بتوانیم ویژگی‌های جدید نرم‌افزار فام را به دیگران معرفی کنیم و از نظرات و پیشنهادهای آنها در راستای ارتقای محصولات کنونی و طراحی محصولات جدید بهره ببریم. نرم‌افزار فام و متابانک دو محصول اصلی هستند که با خودمان به اینجا آورده‌ایم.»

او در درباره نرم‌افزار فام و تغییراتش بیان کرد: «فام یک نرم‌افزار پرداختی است و به‌تازگی تغییراتی کرده است. در گذشته افراد می‌توانستند امور پرداختی مانند خرید شارژ، پرداخت قبوض، خرید انواع بیمه، استعلام و کارهایی از این قبیل را انجام دهند و حالا با تغییراتی که این محصول کرده، می‌توانند از خدمات بورسی ما نیز استفاده کنند. هدف اصلی ما در این سال‌ها این بوده که بتوانیم از فام یک مگا اپ بسازیم و در سال جاری عمده تمرکزمان روی خدمات بورسی بوده است. در حال حاضر افراد می‌توانند از نرم‌افزار فام برای تحلیل بازار بورس استفاده کنند. این تحلیلگر به کمک هوش مصنوعی به جمع‌آوری داده می‌پردازد و از این طریق وضعیت بازار را تحلیل می‌کند. ما به این ویژگی اضافه‌شده به نرم‌افزار‌‌مان «تریدبین» می‌گوییم.»


تغییر نحوه امتیازدهی


رئیس اداره‌ فناوری‌های نوین شرکت فام اضافه کرد: «بخش هوش مصنوعی نرم‌افزار فام نسبت به گذشته باهوش‌تر و کارآمدتر شده و علاوه بر این، قابلیتی ایجاد شده که افراد از طریق آن می‌توانند نرم‌افزار متابانک را هم به صورت مستقل و هم در نرم‌افزار فام داشته باشند. در واقع، اگر شما فام را داشته باشید، متابانک را نیز دارید. افراد از طریق متابانک می‌توانند تمام امور بانکی خود را انجام دهند. همچنین، تسهیلات مجموعه نیز به‌زودی به این نرم‌افزار اضافه خواهد شد. با اضافه شدن این ویژگی، افراد می‌توانند تمام تسهیلاتی را که نیاز دارند، به صورت آنلاین دریافت کنند.»

او افزود: «یکی دیگر از تغییراتی که رخ داده به تغییر نحوه امتیازدهی‌مان برمی‌گردد؛ سیستم امتیازدهی ما در گذشته یکدست بود و امروز متناسب با بازه‌های تراکنشی مختلف، خرید شارژ بیشتر و افتتاح حساب، کار امتیازدهی را انجام می‌دهیم که بیشترین امتیاز به افتتاح حساب در فام برمی‌گردد. افراد با افتتاح حساب در فام می‌توانند هزار امتیاز دریافت کنند و این باعث می‌شود شانس بیشتری در قرعه‌کشی داشته باشند. در کمپین جدیدی که برای این قرعه‌کشی در نظر گرفته‌ایم، جوایز بیشتر و متنوع‌تر شده است.»


روبوفام


طالب درباره دستیار صوتی فام اظهار کرد: «یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به نرم‌افزار فام اضافه شده، دستیار صوتی آن است که افراد می‌توانند با آن صحبت کنند و از آن اطلاعات بگیرند و در کنارش کارهای بانکی‌شان را نیز انجام دهند. این دستیار صوتی، روبوفام نام دارد. همچنین، به دنبال مرکزی کردن این نرم‌افزار و کامل‌ کردن داشبورد آن هستیم تا افراد از مراجعه به نرم‌افزارهای دیگر بی‌نیاز شوند. در حال حاضر، افراد چه مشتری مؤسسه مالی و اعتباری ملل باشند و چه نباشند، می‌توانند از مبداء 26 بانک عمل انتقال وجه را انجام دهند و لزومی ندارد حتماً مشتری انحصاری ما باشند. یکی از افتخارات ما این است که تمام تغییرات مبتنی بر هوش مصنوعی فام را خودمان انجام داده‌ایم و از مجموعه‌های دیگر استفاده نکرده‌ایم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.