راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش سرمایه 132درصدی آپ وارد فاز اجرایی شد / نگاهی به سیاست‌های توسعه‌ای آسان‌پرداخت با افزایش سرمایه

هیئت‌مدیره شرکت آسان‌پرداخت پرشین با بررسی بازار و شناسایی فرصت‌ها ضمن ارائه طرح توجیهی افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت، برنامه خود را برای افزایش سرمایه اعلام کرد. تغییر ساختار نظام کارمزد امیدهای جدیدی را برای رشد درآمدهای عملیاتی شرکت‌های پرداخت الکترونیک فراهم‌ کرده که ورود منابع جدید با هدف حفظ سهم بازار فعلی و ارتقای آن، برای بازیگران صنعت به‌عنوان گامی مؤثر جهت استفاده از فرصت‌های فراهم‌شده به‌ شمار می‌‏آید.

در همین راستا آسان‌پرداخت با تصویب افزایش سرمایه از دو محل آورده نقدی سهام‌داران و سود انباشته، افزایش سرمایه ۱۳۲درصدی را وارد فاز اجرایی کرده است؛ اتفاقی که علاوه بر عدم خروج منابع از شرکت، منابع جدیدی را نیز در دسترس قرار خواهد داد.

با رصد شرایط فعلی و آینده صنعت پرداخت و همچنین با مروری اجمالی بر گزارش توجیهی شرکت به نظر می‌رسد دسترسی به منابع و به‌کارگیری آن در نوسازی و توسعه ناوگان فیزیکی، تحصیل دارایی‌های ثابت مولد جریانات نقدی آتی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت فنی در کنار تمرکز بر توسعه خدمات جدید می‌تواند کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط این شرکت را ارتقا دهد و جریان‌ درآمدهای عملیاتی که منجر به بهبود عملکرد مالی شرکت در ادامه دوره مالی و دوره‌های مالی آتی بوده را به‌گونه‌ای مؤثرتر استمرار بخشد.

همچنین این شرکت با انجام افزایش سرمایه از ۵،۵۵۰ میلیارد ریال به ۱۲،۸۷۶ میلیارد ریال، شرط مهم بانک مرکزی جهت تمدید مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (حداقل سرمایه ثبتی ۱۰،۰۰۰ میلیارد ریال) را دارا خواهد بود و از این محل ریسکی متوجه شرکت نخواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.