راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس‌کل بانک مرکزی در افتتاحیه جشنواره همام خبر داد / آمادگی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به هنرمندان معلول

سومین جشنواره بین‌المللی همام با نمایش ۸۰۰ اثر هنری هنرمندان دارای معلولیت از جمهوری اسلامی ایران و ۱۱ کشور جهان با حضور محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در تهران افتتاح شد. فرزین در این نمایشگاه از آمادگی شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به هنرمندان دارای معلولیت خبر داد و تأکید کرد که بسترهای لازم برای حمایت از هنرمندان معلول برتر جشنواره فراهم است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، محمدرضا فرزین در آیین افتتاح این جشنواره گفت: «بسترهای حمایت از آثار و تولیدات هنرمندان معلول برتر در این جشنواره توسط بانک مرکزی و شبکه بانکی فراهم است.»

فرزین همچنین با اشاره به پرداخت وام خوداشتغالی به هنرمندان برای حمایت از آنان و شناسایی استعدادهای موجود در این بخش تاکید کرد: «بانک مرکزی با همکاری شبکه بانکی و در تعامل با دستگاه‌های متولی این آمادگی را دارد تا از طریق اعطای تسهیلات ارزان و قرض‌الحسنه به هنرمندان دارای معلولیت، از آنان حمایت کند.»

بر اساس این گزارش، سومین جشنواره بین‌المللی همام از روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه در موسسه صبای فرهنگستان هنر افتتاح و به مدت هفت روز تا ۱۷ آبان ادامه خواهد یافت.

امسال در کنار هنرهای تجسمی و موسیقی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هم به جشنواره اضافه شده است و ۴۰ درصد ظرفیت جشنواره به صنایع‌دستی اختصاص یافته است و ۸۰۰ اثر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی به نمایشگاه راه پیدا کرده‌اند. از ۱۱ کشور جهان و ۲۷ استان کشورمان نیز به سومین جشنواره بین‌المللی همام اثر ارسال شده است.

مریم جلالی، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز گفت: «همام را یک کار بنیادی می‌دانم. هنرمندان دارای معلولیت و توانیابان با آموزش کارهای هنری هویت‌بنیان، می‌توانند فعالیت اجتماعی و ثروت‌آفرینی داشته باشند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.