راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفت‌وگو با مدیر محصول بی‌ان‌پی‌ال گردشگری رایان ارتباط / ارائه خدمات اعتباری گردشگری به سازمان‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون‌ تومان

گردشگری یکی از خدمات رفاهی سازمان‌ها برای کارکنان‌شان است که با ابزارهای مختلف نظیر ارائه تسهیلات به کارکنان ارائه می‌شود. شرکت رایان ارتباط شباهنگ نیز از یک سال گذشته در حوزه خدمات بی‌ان‌پی‌ال گردشگری به سازمان‌ها سرویس‌دهی می‌کند. سرویس بی‌ان‌پی‌ال گردشگری رایان ارتباط شباهنگ شامل تسهیلاتی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ماهانه یک درصد برای سازمان‌هاست و دوره‌های بازپرداخت سه تا ۱۲ماهه دارد. رایان کارت دارای شبکه پذیرندگی‌ای با حدود ۳۰۰ عضو از بهترین آژانس‌های گردشگری است. در ادامه این گزارش با احسان ولی‌زاده امین، مدیر محصول بی‌ان‌پی‌ال گردشگری شرکت رایان ارتباط شباهنگ گفت‌وگو کرده‌ایم.

احسان ولی‌زاده امین دارای بیش از ۱۲ سال سابقه فعالیت در حوزه ارائه خدمات گردشگری به سازمان‌هاست. او در این باره توضیح داد: «تخصص من در ۱۲ سال سابقه فعالیتم این بود که با همکاری بانک‌ها با ارائه ابزار تسهیلات و اقساط به سازمان‌های مختلف امکان ارائه خدمات گردشگری را به کارکنان سازمان‌ها فراهم کنم.»

طبق توضیحات او شرکت رایان ارتباط شباهنگ پیش از سرویس بی‌ان‌پی‌ال گردشگری در فروش اقساطی خدمات گردشگری با سفرکارت‌های ملت و پارسیان سابقه فعالیت داشته و با عقد قرارداد همکاری با بیش از ۷۰ سازمان و وزارتخانه به پرسنل این سازمان‌ها سرویس‌دهی می‌کرده است.


جبران نقاط ضعف تسهیلات بانکی


واحدهای رفاهی سازمان‌ها همواره به دنبال بهترین خدمات برای پرسنل خود هستند و باتوجه به تورمی که برای استفاده از کالاها و خدمات در کشور وجود دارد یکی از گزینه‌ها همواره ارائه وام و تسهیلات بوده است. ولی‌زاده امین با ارائه این توضیحات عنوان کرد که با سابقه طولانی فعالیت در این حوزه و احاطه کامل بر نقاط قوت و ضعف آن تلاش کردیم تا با ارائه محصولی نوین در این حوزه کمی متفاوت‌تر رفتار کنیم.

به گفته او سقف تسهیلات هرشهروند ایرانی ۲۰۰ میلیون تومان است و معمولا این سقف برای کارکنان سازمان‌ها پر شده است و بنابراین سازمان‌ها به دلیل پرشدن این سقف استقبال کمتری به وام‌های بانکی نشان می‌دهند.

به همین دلیل یکی از محدودیت‌های ارائه خدمات اقساطی گردشگری به سازمان‌ها به کد مکنا برای هر شهروند مربوط می‌شود. مدیر محصول بی‌ان‌پی‌ال گردشگری رایان ارتباط شباهنگ در خصوص معضلاتی که در ارائه تسهیلات بانکی به کارکنان سازمان‌ها وجود دارد ادامه داد: «معضل دوم برورکراسی اداری افتتاح حساب و دریافت تسهیلات در بانک‌هاست که بسیار زمان‌بر است و بعضا طی کردن این پروسه از طریق بانک‌ها برای یک سازمان سه الی چهار ماه به طول می‌انجامد. مورد بعدی هم این است که استفاده از تسهیلات بانکی نیازمند معرفی ضامن است و برخی سازمان‌ها این ضمانت را برای پرسنل نمی‌پذیرند و ضمانت نیز برای هر فرد دارای سقف مشخصی است. نکته دیگر همن است که انعطاف مبالغ تسهیلات بانکی پایین است.»

ولی زاده امین با بیان اینکه شرکت رایان ارتباط با در نظر گرفتن این معضلات و محدودیت‌ها سرویس بی‌ان‌پی‌ال گردشگری را راه‌اندازی کرده است، گفت: «به پشتوانه دوازده سال فعالیت در این حوزه و شناخت کامل بر ضعف‌ها و محدودیت‌ها و استفاده از ارتباطات خوبی که در سازمان‌ها داشتیم تلاش کردیم ضعف وام‌های خرد را در سرویس بی‌ان‌پی‌ال پوشش دهیم.»

بسیاری از اقتصادهای کلان دنیا ارائه وام‌های خرد را به شرکت‌های تراستی واگذار کرده‌اند و طبیعتا پویایی لازم در شرکت‌هایی که بدنه سبک‌تری نسبت به بانک‌ها دارند بیشتر است و ریسک‌پذیری بیشتری هم دارند. ولی‌زاده امین عنوان کرد: «ارائه خدمات بی‌ان‌پی‌ال یا الان بخر بعدا پرداخت کن در دنیا هم بسیار رایج شده به طوری که بیش از ۴۰ درصد از تسهیلات پرداختی در ایالات متحده در قالب بی‌ان‌پی‌ال است در هند و استرالیا این عدد به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد.»

در سرویس بی‌ان‌پی‌ال براساس برخی معیارها نظیر میزان حقوق افراد نوعی رتبه اعتباری برای شان در نظر گرفته می‌شود که براساس رفتار اعتباری‌شان در بازپرداخت اقساط قابل تغییر است. این رتبه اعتباری معمولا در یکی از سطوح A،‌ B و C قرار می‌گیرد و بر این اساس افراد می‌توانند با شرایطی که مطابق با رفتار و نمره اعتباری آن‌هاست از اعتبار ارائه‌شده توسط لندتک‌ها و سرویس‌های بی‌ان‌پی‌ال بهره‌مند شوند. ولی‌زاده امین در این خصوص توضیح داد: «در این فضا به یکباره تمام بروکراسی‌های اداری کنار زده می‌شود و افراد می‌توانند به صورت برخط، آنلاین و انی از تسهیلات ارائه‌شده استفاده کنند.»


همکاری با ۳۰۰ آژانس بزرگ کشور


او با ارائه جزئیات بیشتری در خصوص سرویس بی‌ان‌پی‌ال گردشگری رایان ارتباط شباهنگ توضحیح داد: «در گام اول برای هر شخص تا ۲۰۰ میلیون تومان اعتباری تعریف کردیم و افراد می‌توانند اقساط تسهیلات را به صورت چک پرداخت کنند.»

رایان‌ارتباط در حال حاضر با سازمان‌هایی نظیر فولاد مبارکه سپاهان، سایپا و برخی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و نیمه‌خصوصی فعالیت می‌کند.

ولی‌زاده در خصوص پذیرندگان سرویس بی‌ان‌پی‌ال رایان‌کارت با تأکید بر اینکه در حال حاضر رایان شباهنگ با شبکه‌ای از پذیرندگان کارآمد و برتر ایران فعالیت می‌کند،‌ توضیح داد: «تسهیلاتی که بانک‌ها برای خدمات گردشگری به سازمان‌ها ارائه می‌شد به هیچ وجه هیچ وجه قابلیت پوشش تورهای خارجی مرغوب را نداشت. ما سرویس بی‌ان‌پی‌ال رایان‌کارت با شبکه بزرگی از پذیرندگان همکاری کنیم و در حال حاضر حدود ۳۰۰ آژانس بزرگ و برتر ایران جز پذیرنده‌های ما هستند و بخش قابل توجهی از تورهای داخلی و خدمات مربوط به چارتر و هتل را پوشش می‌دهیم.»

طبق توضیحات او علاوه بر این موارد، مجموعه‌ای از هتل‌ها و خطوط هوایی، پلتفرم‌های ارائه ویلا و اقامتگاه و شبکه‌های بومگردی به شبکه رایان‌کارت متصل شده‌اند. ولی‌زاده امین ادامه داد: « به زودی خدمات مربوط به خودروی شخصی و تاکسی‌های بین شهری را در راستای تکمیل سرویس استفاده از ویالا و اقامتگاه‌های داخلی به رایان‌کارت اضافه می‌کنیم.»


تلاش برای ارائه خدمات ۳۶۰درجه‌ای در حوزه گردشگری


به گفته مدیر سرویس بی‌ان‌پی‌ال گردشگری رایان در حال حاضر با استفاده از رایان‌کارت امکان خرید بلیت ۲۵۰ مکان گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد.

او با تأکید بر اینکه ما تلاش کردیم نوعی سرویس ۳۶۰ درجه در حوزه بی‌ان‌پی‌ال گردشگری به کاربران ارائه دهیم، ادامه داد: «علاوه بر این قابلیت خرید بلیت اماکن تفریحی کیش، استانبول و دبی نیز از طریق رایان‌کارت فراهم شده است.»

طبق توضیحات او در حال حاضر ۱۰ هزار تور آنلاین شامل تورهای خارجی، داخلی و زیارتی بر شبکه رایان‌کارت فعال هستند. تور ویژه کودک، بانوان و تورهای موضوعی نظیر تورهای مخصوص آشپزی، عکاسی و…  نیز از برنامه‌های رایان‌کارت برای آینده هستند.

مدیر محصول بی‌ان‌پی‌ال گردشگری رایان در پاسخ به سؤال خبرنگار راه پرداخت درخصوص نرخ نکول پیش‌بینی‌شده و نرخ نکولی که در نهایت محقق شده عنوان کرد: «پیش‌بینی ما از نرخ نکول احتمالی در ابتدای راه حدود پنج درصد بود و این رقم در حال حاضر کمتر از دو درصد است.»

ولی‌زاده امین در خصوص سازمان‌هایی که می‌توانند از خدمات بی‌ان‌پی‌ال گردشگری رایان‌کارت استفاده کنند توضیح داد: «ما پیرو توسعه بازاری که در این حوزه داشتیم توانستیم سازمان‌های مختلفی را جذب کنیم و با مجموعه فولاد مبارکه سپاهان همکاری خوبی داشتیم و در مدیریت وجوه رفاهی نیز توانستیم مشارکت کنیم. به این معنی که تعهد دادیم بودجه‌ای که فولاد مبارکه سپاهان برای رفاهیات پرسنل دارد را تا دو برابر افزایش دهیم.»

او در خصوص اقدامات رایان‌کارت برای ارائه سرویس به مجموعه فولاد مبارکه سپاهان گفت:‌ «برای طراحی سرویسی کارآمد برای پرسنل فولاد با آژانس‌های مسافرتی اصفهان و منابع انسانی این مجموعه جلسات مکرری ترتیب دادیم و ذائقه اصفهانی‌ها را برای استفاده از خدمات گردشگری شناسیایی کردیم و با یک سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردتومان در این خصوص توانستیم تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم.»

او در نهایت در خصوص نرخ سود تسهیلات خدمات بی‌ان‌پی‌ال رایان کارت توضیح داد: «با توجه به فرمولی که در طراحی بی‌ان‌پی‌ال گردشگری در داشتیم نرخ ماهانه یک درصد و سالانه دوازده درصد را برای تسهیلات رایان‌کارت در نظر گرفتیم. به عنوان مثال اگر فردی بازپرداخت سه ماهه را انتخاب کند اعتباری با سود سه درصد دریافت می‌کند.»

1 دیدگاه
  1. محسن محمدی می‌گوید

    ایشون 1 ساله حقوق مارو نداده همیشه حرفای گنده گنده بیخود میزنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.