راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی طرح ترنج؛ سرویس اعتباری داپ‌اَپ / خرید اقساطی کالا با ارائه چک صیادی

طرح ترنج، سرویس جدید اپلیکیشن داپ‌اَپ در حوزه لندتک است که براساس آن کاربران می‌توانند تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار خرید کالا را از گروه‌های صنفی مختلف دریافت کنند. اعتبار طرح ترنج بدون نیاز به پیش‌پرداخت و دارای کارمزد ماهانه یک درصد است و ضمانت مورد نیاز آن نیز ارائه یک برگ چک صیادی است. مدت بازپرداخت اعتبار طرح ترنج بسته به رتبه اعتباری افراد تا ۱۲ ماه متغیر است و ذکر این نکته ضروری است که آغاز دوره بازپرداخت اقساط منوط به خرید کالاست و تا زمانی که کاربران از اعتبار دریافتی استفاده نکنند دوره بازپرداخت آغاز نمی‌شود.

داپ‌اَپ حدود چهار سال گذشته با سرویس کش‌بک و پاداش نقدی خرید آغاز به کار کرد و از حدود دو سال گذشته نیز با اضافه‌کردن خطوط کسب‌وکاری جدید و ارائه خدمات مختلف در حوزه اعتباردهی تا سقف ۳۰ میلیون تومان با دوره‌های بازپرداخت ۶، ۹ و ۱۲ماهه به فعالیت خود ادامه داد.

طرح ترنج، طرح اعتبار خرید جدید داپ‌اَپ است که دارای چند تفاوت اساسی با طرح‌های اعتباردهی قبلی است. گاهی کاربران مدتی بعد از دریافت اعتبار اقدام به خرید کالا می‌کنند. برای مثال برخی مدت زمانی را صرف تحقیقات در مورد کالای مورد نیاز خود می‌کنند. در این صورت در برخی مدل‌های اعتباردهی کاربران مجبور می‌شوند زمانی که هنوز از اعتبار دریافتی خود استفاده نکرده‌اند اقساط آن را پرداخت کنند.

در طرح ترنج، این ایراد برطرف شده و پرداخت اقساط در این طرح منوط به خرید است؛ یعنی تا زمانی که کاربر از اعتبار دریافتی استفاده نکند اقساط آن نیز آغاز نمی‌شود. در طرح ترنج مبلغ ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان به کاربران اعتبار خرید اقساطی کالا اعطا می‌شود که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. در این طرح مدت بازپرداخت اقساط براساس رتبه اعتباری افراد تعیین می‌شود و بین ۶، ۹ و ۱۲ ماه متفاوت است.

تفاوت مهم دیگر طرح ترنج این است که پیش‌پرداختی بابت اعتبار از کاربر دریافت نمی‌شود و دقیقاً مبلغ اعتبار دریافتی قابل خرید است. لازم به ذکر است که کارمزد ماهانه طرح ترنج یک درصد و ضمانت مورد نیاز آن ارائه یک برگ چک صیادی است.

اعتبار اعطایی داپ‌اَپ قابل استفاده در حدود ۱۰۰ فروشگاه کالا و خدمت است و به‌تازگی نیز کاربران می‌توانند از اعتبار دریافتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای داتیس برای خرید انواع کالا استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.