راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهارمین هفته ایران دیجیتال برگزار می‌شود / بررسی و تحلیل روندهای کلیدی بخش ارتباطات کشور

چهارمین هفته ایران دیجیتال به همت فروم اینترنت اشیای ایران و گروه علمی – تحلیلی طیف، یکم تا سوم آبان‌ماه امسال در بوستان گفتگوی تهران برگزار می‌شود.

با توجه به رشد فزاینده فناوری و تحولات دیجیتال در جوامع جهانی، کشورها باید با چالش‌هایی همراه شوند که برآورده‌کردن نیازها و خواسته‌های مردم و همچنین ارتقای سطح خدمات اجتماعی و اقتصادی را امری ضروری می‌سازد. ایران نیز از این نظر مستثنی نیست و در جهت گام‌های مؤثر به سوی تحولات دیجیتالی پیش می‌رود.

به نظر می‌رسد چالش اساسی در این تحولات، علاوه بر نیاز به بهره‌گیری از ابزارهای نوین تکنولوژیک، تغییر و تحول استراتژی‌های کسب‌وکار و توانایی درآمدزایی بیشتر یا کاهش هزینه‌هاست. این چالش‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کلان کشور، یک موضوع بحرانی و حیاتی به شمار می‌آید و پرداختن به این مورد و شناسایی مسائل آن در کنار بحث و گفت‌وگو و ارائه و تبادل راهکار از اهمیت زیادی برای پیشبرد صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور برخوردار است.

ارزشمندی این موضوع از آنجا افزایش می‌یابد که پیشرفت و شکوفایی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور می‌تواند پیشران دیگر حوزه‌ها همچون انرژی، حمل‌ونقل، کشاورزی و خدمات شهری باشد.

بر همین اساس گروه علمی، تحلیلی طیف، به‌عنوان کانون تفکر حوزه ارتباطات کشور و با توجه به رسالت خویش در خصوص بررسی فضای فعالیت و کمک به تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در سطح کلان با هدف رشد سطح کسب‌وکارها، برگزاری چهارمین «هفته ایران دیجیتال» را برنامه‌ریزی کرده است.

این رویداد با شعار «تصمیمات سازنده، آینده روشن» و با هدف بررسی و تحلیل روندهای کلیدی بخش ارتباطات کشور، از جمله مدل‌های فعالیت اقتصادی، توسعه زیرساخت و هوشمندسازی انرژی از اول تا سوم آبان 1402 برگزار می‌شود.

نمایشگاه جانبی این رویداد علاوه بر نمایش دستاوردهای هوشمند در کشور، به زنجیره تأمین مرتبط با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور خواهد پرداخت. این رویداد به‌عنوان یک پل ارتباطی بین صنایع مختلف و تصمیم‌گیران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان آشنایی بیشتر با چشم‌اندازها و دستاوردهای آتی در این زمینه را فراهم می‌آورد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به سایت هفته ایران دیجیتال مراجعه کنند یا با دبیرخانه هفته ایران دیجیتال به شماره 88512563-021 تماس بگیرند یا با ایمیل info@teyf.ir مکاتبه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.