راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سه مؤسسه مالی و یک بانک در یک‌قدمی انحلال یا ادغام / مؤسسه اعتباری «توسعه» منحل شد

مدیر نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی از طی‌کردن روند قانونی، به جهت اتخاذ تصمیم برای انحلال یا ادغام سه مؤسسه مالی و یک بانک خبر داد. همچنین یک برنامه دوساله برای بازسازی هفت یا هشت بانک‌ و مؤسسه اعتباری که صورت‌های مالی‌شان ناتراز است، ابلاغ شد. با این حال با تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده مؤسسه اعتباری «توسعه» با حضور نمایندگان بانک مرکزی انحلال این مؤسسه مطابق با مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شد و اعضای هیئت تسویه تعیین شدند.

مهدی عطوان، مدیر نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی در برنامه‌ میز اقتصاد با موضوع برنامه هفتم و نظارت بر عملکرد بانک‌ها، با اشاره به برگزاری مجامع مؤسسات مالی و اعتباری گفت: «برای برخی از مؤسساتی که از قبل هم برای آنها توسط بانک مرکزی هیئت سرپرستی منصوب شده بود مجامع برگزار شد و تعیین‌تکلیف نهایی شدند یا در روزهای آینده مجامع باقی‌مانده برگزار خواهد شد؛ چراکه مصوبات آنها اخذ شده است.»

به گفته مدیر نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی، وضعیت سه مؤسسه مالی و اعتباری و یک بانک در مراجع قانونی باید نهایی شود و هنوز به طور قطع نمی‌توان درباره ادغام یا انحلال آنها نظر داد.

عطوان با اشاره به برنامه دوساله برای بازسازی بانک‌ها و مؤسسات مالی گفت: «برای هفت یا هشت بانک‌ و مؤسسه اعتباری که صورت‌های مالی‌شان ناتراز است، وضعیت قابل بازسازی و احیا تشخیص داده شده و برنامه بازسازی حداکثر دو‌ساله برای آنها ابلاغ شده است.»

مصادف با این صحبت‌ها، امروز هشتم مهرماه انحلال مؤسسه اعتباری توسعه با حضور نمایندگان بانک مرکزی رسماً تصویب شد.

با تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده مؤسسه اعتباری توسعه با حضور نمایندگان بانک مرکزی، انحلال این مؤسسه مطابق با مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شد و اعضای هیئت تسویه تعیین شدند. این مؤسسه پیش از این دارای ۳۰۰ شعبه مختلف در سراسر ایران بود.

متن صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده این مؤسسه اعتباری به شرح ذیل است:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.