راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اول‌پرداخت، امکان خرید از علی‌بابا را از طریق پی‌پال برای ایرانیان فراهم می‌کند / آنچه باید درباره خرید از علی‌بابا بدانیم

علی‌بابا بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک نه‌تنها در چین بلکه در کل جهان است. این شرکت فعالیت‌های خود را به سه وب‌سایت به نام‌های Taobao ،Tmall و Alibaba.com تقسیم کرده است. Taobao به‌عنوان بزرگ‌ترین وب‌سایت خرید آنلاین چین برجسته شده است. شرکت اول پرداخت امکانی فراهم کرده تا متقاضیان خرید از علی‌بابا بتوانند از طریق پی‌پال خرید خود را انجام دهند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های وب‌سایت علی‌بابا از جهات مختلف پرداخته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی اول‌پرداخت، در Tmall می‌توانید محصولات برند مورد علاقه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. این سایت به طور خاص گروه با درآمد متوسط را هدف قرار می‌دهد علی‌بابا صادرکنندگان چینی (تجار) را با خریداران و واردکنندگان در سرتاسر جهان در تماس قرار می‌دهد و از این طریق تجارت را برای طرف‌های درگیر راحت و آسان می‌کند.

میلیون‌ها تاجر، تولیدکننده و کاربر برای خرید، فروش و اهداف تجارت بین‌المللی به علی‌بابا متکی هستند. با توجه به بخش بزرگی از تجارتی که علی‌بابا مدیریت می‌کند، اشتباه نیست که خرید از سایت علی‌بابا چین را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های تجارت الکترونیک دنبال کنیم.


آیا علی‌بابا ایمن است؟


اگر متقاضی خرید از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک خارجی نظیر علی‌بابا هستید احتمالاً تا به حال در خصوص امنیت علی‌بابا پرس‌وجو کرده‌اید. این پلتفرم تمایل دارد خریداران و فروشندگان را به هم نزدیک کرده و در نتیجه تجارت را راحت کند. این یک سایت کاملاً ایمن است. البته اشتباه نخواهد بود اگر بگوییم سایت ممکن است چند کلاهبرداری داشته باشد که مردم باید از آنها آگاه باشند.

اما پس از آن، این مورد تقریباً در مورد هر سایت آنلاین و نه فقط علی‌بابا است. واردکنندگانی که به‌تازگی وارد این تجارت شده‌اند یا برای اولین‌بار از علی‌بابا استفاده می‌کنند، تمایلی به اعتماد کامل به عملیات آن ندارند. اگر قصد خرید محصولات اورجینال و مارک‌دار را دارید، علی‌بابا واقعاً مکان مناسبی نیست زیرا هیچ محصولی پیدا نمی‌کنید.

همچنین برای خرید از سایت علی‌بابا چین، محصولات دارای مجوز که نوعی آرم صنعتی یا برند روی آنها نقش بسته است، محصولاتی نیستند که در علی‌بابا پیدا کنید. علی‌بابا امن‌ترین بازار B2B است، با این حال، هنوز خطراتی در خرید از علی‌بابا وجود دارد. نکاتی برای ایمن ماندن در علی‌بابا:

  • کار با تأمین‌کنندگان باسابقه:

برای اطمینان از قابلیت اطمینان و ایمنی، انتخاب تأمین‌کنندگانی که حداقل سه سال سابقه تجارت دارند همیشه گزینه بهتری است.

  • همیشه قبل از سفارش نمونه بگیرید:

راه دیگر برای معامله به‌صورت ایمن در علی‌بابا، سفارش نمونه از قبل است تا مطمئن شوید که آیا واقعاً با انتظارات شما مطابقت دارد یا خیر. ثبت سفارش برای یک نمونه و مقایسه آن با سایر گزینه‌ها در هر زمان بهتر از سفارش انبوه است. اگر مطابق با انتظارات شما نباشد، آن را کنار بگذارید.

  • با ایمیل و چت علی‌بابا ارتباط برقرار کنید:

از طریق ایمیل و چت علی‌بابا با تأمین‌کنندگان ارتباط مؤثر برقرار کنید و از آنچه تأمین‌کنندگان می‌خواهند یا هر چیزی که به تحویل، ارسال و تولید سفارش شما مربوط می‌شود، به‌روز باشید.

  • سفارش خود را دقیق ارائه کنید:

ترفند عالی برای به‌دست‌آوردن آنچه نیاز دارید شامل دقیق بودن سفارش خود تا حد امکان است. برای خرید از سایت علی‌بابا چین، از ایمیل علی‌بابا استفاده کنید و در مورد MOQ، ویژگی‌های محصول، روش پرداخت ترجیحی و انتظارات خود در رابطه با سفارش به تأمین‌کننده بگویید.

  • از تضمین تجارت علی‌بابا استفاده کنید:

خدمات تضمین تجارت علی‌بابا حس امنیت را بین خریداران و تأمین‌کنندگان ایجاد می‌کند و از منافع خریداران از نظر پرداخت، حمل‌ونقل و کیفیت محصولات محافظت می‌کند.


تفاوت بین Alibaba و Aliexpress


تفاوت بین Alibaba و AliexpressAlibaba به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم آنلاین در کل جهان این است که در آن عملیات B2B کسب‌وکار به تجارت انجام می‌شود. در اینجا، واردکنندگان، تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان احتمالی خود را پیدا کرده و سفارش‌های مربوطه خود را انجام می‌دهند.


خرید کالا از سایت علی‌بابا چین


از طرف دیگر Aliexpress همتای سایت علی‌بابا است و بیشتر در مورد معاملات B2C تجارت به مشتری شناخته می‌شود. در این بخش، عواملی را که علی‌بابا را از Aliexpress متمایز می‌کنند، پوشش می‌دهیم.

  • مقدار سفارش

در علی‌بابا، واردکنندگان معمولاً سفارش‌های عمده را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند، در حالی که Aliexpress بستری برای خرید محصولات فردی است. برای سفارش‌های کوچک از Aliexpress، واردکننده مجبور نیست به حداقل مقدار پایبند باشد. هنگام خرید از سایت علی‌بابا چین به این نکته توجه کنید.

  • قیمت

اگر مایل به خرید محصولات با نرخ عمده‌فروشی هستید، علی‌بابا بهترین مکان برای شماست. برخلاف این، قیمت‌های Aliexpress در واقع پایین‌تر از قیمت‌هایی است که توسط رقبای آن مانند eBay و Amazon ارائه می‌شود، اما با این حال، آنها بالاتر از قیمت‌هایی هستند که با نرخ عمده‌فروشی عرضه خواهند شد.

  • ارتباط

علی‌بابا به کاربران خود این اختیار را می‌دهد که از اصالت تأمین‌کنندگان خود اطمینان داشته باشند. علاوه بر این، علی‌بابا بستری است که در آن هر دو طرف می‌توانند الزامات خود را بیان کرده و در صورت وجود تردیدها را روشن کنند.

در صورتی که بخواهید محصولی را هنگام خرید از سایت علی‌بابا چین سفارشی کنید، تأمین‌کنندگان علی‌بابا نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. از سوی دیگر Aliexpress مانند هر سایت تجارت الکترونیک دیگری است که در آن محصول خود را انتخاب کرده و فوراً آن را خریداری می‌کنید.

  • دراپ‌شیپینگ

برای در نظر گرفتن ایده دراپ‌شیپینگ، باید یک وب‌سایت آنلاین داشته باشید، با تأمین‌کننده‌ای تماس بگیرید که خدمات حمل‌ونقل فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد، محصولاتی را که می‌خواهید در وب‌سایت خود نمایش دهید انتخاب کنید و هنگام سفارش به تأمین‌کننده بپردازید.

از آنجا که مسئولیت ارسال کالا به مشتری بر عهده تأمین‌کننده است، نیازی نیست که در مورد انبار کردن محصولات و متحمل شدن هزینه‌های اضافی زحمت بکشید. با این حال، این سرویس ارسال بار به تنهایی برای Aliexpress قابل اجراست و برای Alibaba می‌توانید به تسهیلات واردات تکیه کنید.


سایت‌های مشابه علی‌بابا


این واقعیت وجود دارد که علی‌بابا بزرگ‌ترین سایت تجارت الکترونیک یا B2B جهان است. خرید از سایت علی‌بابا چین نیز می‌تواند برای هر کاربری جذاب باشد. اما آیا تابه‌حال احساس کرده‌اید که گزینه‌های بیشتری را که تقریباً مشابه علی‌بابا هستند بررسی کنید؟ از این‌ گذشته، اطلاع از پلتفرم‌هایی که خدمات معاملاتی مشابه علی‌بابا ارائه می‌دهند، ضرری ندارد. چند سایت که حول همین مفهوم می‌چرخند عبارت‌اند از:

  • سایت Global Sources

Global Sources که دفتر مرکزی آن در هنگ‌کنگ قرار دارد، این امکان را برای بیش از میلیون‌ها واردکننده یا مشتری فراهم کرده که محصولات را به بیش از ۲۵۰ کشور با نرخ عمده‌فروشی تهیه کنند. آنها رویدادهای تجاری را سازماندهی می‌کنند تا برای مشتریان جهانی امکان دسترسی به تأمین‌کنندگان قابل اعتماد چینی برای اهداف تجاری را فراهم کنند.

  • سایت دی اچ گیت

DHgate که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد، محصولات چینی باکیفیت برتر را با MOQ نسبتاً کاهش‌یافته ارائه می‌دهد. سایت پرداخت پول به فروشنده تنها پس از دریافت تأیید از خریدار، در واقع یکی از ویژگی‌های دیدنی این پلتفرم تجارت الکترونیک است. در کنار خرید از سایت علی‌بابا چین، این سایت را نیز بررسی کنید.

  • سایت Made-in-China.com

MIC در تبلیغ محصولات چینی تخصص دارد و تنها تأمین‌کنندگان چینی را برای ارسال اطلاعات محصول می‌پذیرد. این پلتفرم تجارت است که صرفاً محصولات چینی را تبلیغ می‌کند. علاوه بر این، اکثر خریداران از کشورهای توسعه‌یافته مانند اروپا و ایالات متحده با هدف منطقه‌ای هستند.


معنی MOQ در علی‌بابا چیست؟


MOQ مخفف Minimum Order Quantity است. حداقل مقداری را که یک تأمین‌کننده می‌خواهد در یک زمان تولید کند یا بفروشد را مشخص می‌کند. روش رسیدن به MOQ ممکن است از یک تأمین‌کننده به دیگری متفاوت باشد.

همچنین بستگی به هزینه‌هایی دارد که تولیدکننده ممکن است برای تولید مجموعه خاصی از محصولات در یک مرحله متحمل شود. این نه‌تنها هزینه‌های تولید را پوشش می‌دهد، بلکه اطمینان حاصل می‌کند که تأمین‌کننده سود کسب می‌کند. خرید از سایت علی‌بابا چین می‌تواند تأمین‌کنندگان و فروشندگان را حمایت کند.

در صورت عدم تطابق بین MOQ و تعداد واحدهای تولیدشده، آنها نمی‌توانند هزینه‌های تولید خود را پوشش دهند یا سود کسب کنند. با این حال، یک نقطه‌ضعف MOQ، به‌ویژه برای شرکت‌های نوپا، ممکن است شامل پرداخت مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت به شکل هنگفت قبل از شروع واقعی تولید باشد.


OEM در علی‌بابا چیست؟


در تولید قراردادی، OEM مخفف عبارت Orginal Equipment Manufacturer است. OEM به سادگی برچسب خصوصی ارائه می‌دهد تا به محصول شما حس تمایز نسبت به سایرین بدهد. در اینجا، این وظیفه کارخانه خواهد بود که یک لوگو شخصی روی محصولی که برای شما تولید می‌کند چاپ کند.

از این رو، اکثر سازمان‌های OEM به‌عنوان تولیدکنندگان برچسب خصوصی شناخته می‌شوند. در اینجا یک مثال از صنعت الکترونیک گرفته شده است. همان‌طور که می‌دانیم اپل خدمات تولید الکترونیکی خود را به یک شرکت چینی به نام فاکسکان واگذار می‌کند، حتی اگر تمام محصولات اپل در کوپرتینو کالیفرنیا طراحی شده باشند. بنابراین، در این مورد، فاکسکان به‌عنوان شریک OEM اپل در نظر گرفته می‌شود.

برای استفاده از امکان خرید آنلاین از وب‌سایت علی‌بابا می‌توانید به وب‌سایت اول‌پرداخت مراجعه کنید. اول‌پرداخت امکان خرید از وب‌سایت علی‌بابا را از بستر پی‌پال فراهم کرده و متقاضیان ایرانی می‌توانند از این امکان برای خرید استفاده کنند.

منبع روابط عمومی اول پرداخت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.