راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بانک آینده بعد از 5 سال / حق رای مازاد سهام بانک آینده به وزارت اقتصاد واگذار شد

مجمع عمومی فوق العاده بانک آینده دوشنبه بیستم شهریورماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد و صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 1397/12/29 و 1398/12/29 پس از قرائت گزارش عملکرد هیأت مدیره و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در این مجمع که با حضور اکثریت سهامداران، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی ج.ا.ایران، و شرکت فرابورس ایران برگزار شد، روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد برای سال‌های 1400 و 1401 و روزنامه اطلاعات برای سال 1402 به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های بانک انتخاب شدند.

محمدجواد شریف‌زاده، معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌و‌گو با شبکه خبر درباره مجمع بانک آینده گفت: «طبق تبصره 2 ماده 5 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، اگر یک سهامدار سقف سهامداری در بانک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت نکند، حق رای مازاد سهام به وزارت اقتصاد منتقل می‌شود. بر این اساس بعد از کش و قوس‌های زیاد، حق رای مازاد سهام بانک آینده به وزارت اقتصاد واگذار شد. دستور موقتی که دیوان عدالت اداری داده بود لغو شد و بر اساس ابلاغیه‌ای که در اواخر مرداد امسال از سوی بانک مرکزی انجام شد، این حق رای به وزارت اقتصاد واگذار شد.»

محمدجواد شریف‌زاده، معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی

او ادامه داد: «در مجمع بیستم شهریورماه صورت‌های مالی سال‌های 97 و 98 بررسی و با شروطی مصوب شد. دستور بعدی حسابرسی صورت‌های مالی بانک آینده در سال‌های 99، 1400 و 1401 است. حسابرسی صورت های مالی بانک آینده را سازمان حسابرسی به عنوان سازمان دولتی انجام خواهد داد. صورت‌های مالی سال 99، 1400 و 1401 انجام می‌شود تا مجامع این سال‌ها هم برگزار شود و گام بعدی این است که بانک مرکزی و مقام ناظر برای بهبود عملکرد بانک، مجمع عمومی برای انتخاب هیئت‌مدیره جدید را تا آخر مهرماه امسال باید برگزار کند.»

شریف‌زاده افزود: «بعد از این اقدامات، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران تا آخر امسال یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد.»

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که چرا صورت‌های مالی سال 98 زیان بیشتری نشان می‌دهد، گفت: «هم به خاطر اینکه صورت‌های مالی شفاف‌سازی شده و هم اینکه عملیات بانک در آن سال‌ها زیان ده بوده است، اما وضعیت در آینده بهتر خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.