راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازدید رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از آدانیک و شاکیلید/ امکان امضای اسناد دولتی در نسخه جدید امضامی

شنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۲، هم‌زمان با افتتاح دفتر جدید شرکت‌های آدانیک و شاکیلید، از نسخه جدید امضامی با حضور علی اسدی، رئیس پارک علم و ‌فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد.

در این جلسه ضمن مرور روند توسعه فعالیت‌های آدانیک و شاکیلید به‌عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم‌ و فناوری دانشگاه تهران، ضرورت استقرار در فضای کاری گسترده‌تر و همجواری با فضای کار اشتراکی و سایر کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان از سوی مدیران آدانیک و شاکیلید مطرح شد. به گفته علی حاجی‌زاده مقدم، یکی از پارامترهای اصلی مد نظر در انتخاب ساختمان سرای نوآوری صنایع خلاق برای این دو شرکت، امکان استقرار و همجواری با کسب‌و‌کارهای نوپایی است که سرویس‌های احراز هویت و امضای دیجیتال قانونی شاکیلید می‌توانند مزیت و پایه رشد کسب‌وکار آنها باشند.

در این جلسه همچنین امکانات و ویژگی‌های نسخه جدید امضامی بررسی شد. در نسخه جدید امضامی، امکان امضای قراردادها و اسناد در سامانه‌هایی که قبلاً به روش‌های کلاسیک و سنتی به امضای دیجیتال مجهز شده بودند فراهم شده است.

امضامی، امضای دیجیتال رسمی و قانونی است که افراد با استفاده از آن می‌توانند گواهی امضای قانونی ایجاد کنند و متون قراردادها را به صوت کاملاً قانونی امضا کنند. به گفته میثم فقیهی، مدیرعامل شاکیلید، تا پیش‌ از این امضای دیجیتال اسناد به روش‌های کلاسیک و سنتی در امضامی ممکن نبوده، اما در نسخه جدید این قابلیت فراهم شده است.

میثم فقیهی، مدیرعامل شاکیلید معتقد است که امضای دیجیتال، بستر اعتماد را می‌سازد و هر کاری که تا به امروز دیجیتالی نبوده به این واسطه می‌تواند به تعبیری دیجیتالی شود. هم‌اکنون امضای دیجیتال در ایران کاربردهای متعددی دارد. کاربردهایی چون سامانه‌های ثبت من، ارائه اظهارنامه مالیاتی و مالیات بر ارزش‌ افزوده (مؤدیان)، سامانه بانکداری شرکتی کیلید در بانک‌های بزرگ و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) نمونه‌هایی از موارد استفاده از فناوری امضای دیجیتال همراه و امضامی هستند. همچنین امکان امضای قراردادهای درون و برون‌سازمانی با امضای دیجیتال فراهم است.

علی حاجی‌زاده مقدم، مدیرعامل آدانیک در این جلسه گفت: «امضای دیجیتال پایه‌ای است که روی آن کسب‌و‌کارهای متعددی در حوزه خودرو، سلامت، املاک، مدیریت قراردادها و… می‌توانند شکل بگیرند یا رشد کنند؛ بنابراین از ابتدا می‌دانستیم باید جایی باشیم که کنار ما جای رشد برای کسب‌وکارهای دیگر وجود داشته باشد.»


امضامی؛ اپلیکیشن امضای دیجیتال همراه


مدیرعامل شاکیلید در این جلسه با اشاره به اینکه شاکیلید شاهراه اعتماد است، بیان کرد: «امضامی اولین اپلیکیشن امضای دیجیتال همراه است که مختص هیچ بانک و سازمانی نیست و به تمامی افراد سرویس می‌دهد.»

فقیهی در این جلسه گفت: «شاکیلید اکنون در حوزه هویت دیجیتال دو راهکار دارد؛ امضامی و آشنامی. سرویس احراز هویت در سال ۱۳۹۹ با سجام به راه افتاد و اکنون به بیش از نیمی از بازار سرمایه سرویس می‌دهد. بهمن ۱۳۹۹ هم با حضور وزیر صمت از اپلیکیشن امضامی رونمایی شد. اکنون از ویژگی جدید آن رونمایی کردیم که این ویژگی باعث تحول و نوآوری در کسب‌و‌کارها می‌شود.»

به گفته مدیرعامل شاکیلید، ضمن اینکه افراد حقیقی می‌توانند با نصب اپلیکیشن امضامی، برای درخواست گواهی امضای قانونی خود از طریق این اپلیکیشن و سپس امضای متون ارسالی بهره‌مند شوند، کلیه کسب‌و‌کارها نیز می‌توانند علاوه بر دریافت گواهی امضا و امضای متون خود به‌ موجب آن از طریق اپلیکیشن امضامی، از امکانات پنل تحت وب امضامی جهت ارسال فایل‌های خود (اعم از مجوز، قرارداد یا مستند) برای امضاکنندگان مورد نظر و نیز API امضامی بهره‌مند شوند.

فقیهی در پایان یادآور شد که مجموعه شاکیلید با افزایش سطح اعتماد بین مردم و کسب‌وکارها در جهت افزایش سطح اعتماد در جامعه گام برمی‌دارد.


پتانسیل خوب رشد در آدانیک و شاکیلید


شرکت مدیریت ثروت ستارگان تا به امروز روی حدود ۲۵ شرکت سرمایه‌گذاری انجام داده است. آدانیک و شاکیلید از مجموعه‌هایی هستند که مدیریت ثروت ستارگان روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است. حمید نصیری، مدیرعامل این شرکت معتقد است که آدانیک و شاکیلید پتانسیل خوبی برای رشد دارند و باید از آنها حمایت شود و شرکت مدیریت ثروت ستارگان به‌عنوان یک سرمایه‌گذار خطرپذیر تخصصی، آمادگی مشارکت در طرح‌هایی چون ایجاد شتاب‌دهنده حوزه هویت دیجیتال را دارد.

علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مجموعه شاکیلید و آدانیک تشریح کرد: «باید به این دوستان دست‌مریزاد گفت؛ چراکه کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند. در این دو مجموعه جوانان بسیاری برای توسعه کشور زحمت می‌کشند.»

او در پایان یادآور شد که راهکار امضامی ضمن اینکه زمان و انرژی صرف‌شده برای امضای امور قراردادها را کاهش داده، موجب توسعه کشور و استفاده از فرصت‌ها شده است. اسدی در این جلسه از حمایت تمام‌قد پارک فناوری تهران از این دو مجموعه خبر داد.

این دو شرکت با هدف رشد و توسعه، دفتر جدید خود را در ساختمان سرای نوآوری صنایع خلاق مستقر کرده‌اند. ساختمان سرای نوآوری صنایع خلاق به مرکز نوآوری و شتاب‌دهی تبدیل شده و هم‌اکنون با برخی پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی در خصوص استقرار تیم‌های دانش‌بنیان تعامل و همکاری دارد و حضور شاکیلید و آدانیک در این ساختمان فرصتی است تا آنها بتوانند با شرکت‌های دیگر مستقر هم‌افزایی و تعامل داشته باشند.

دفتر مشترک شاکیلید و آدانیک اکنون در ساختمان سرای نوآوری صنایع خلاق در تقاطع خیابان فلسطین و خیابان انقلاب واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.