راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی نوبیتکس از دو محصول جدید در حوزه دیفای / صرافی غیرمتمرکز نوبی‌دکس و کیف‌ پول لاکت‌ولت معرفی شدند

پرنیان ستوده / صرافی رمزارز نوبیتکس، روز سی مردادماه در رویداد دیفای‌دی از دو محصول جدید خود در حوزه دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز رونمایی کرد. این کسب‌وکار رمزارزی ورود رسمی خود به دنیای دیفای را با معرفی کیف پول نرم‌افزاری غیرامانی لاکت‌ولت و همچنین بستر تبادل غیرمتمرکز نوبی‌دکس اعلام کرد. همچنین نوبیتکس در این رویداد از آغاز رقابت هکاتون با هدف توسعه ایده‌های نوآورانه در حوزه دیفای خبر داد.


لاکت‌ولت؛ شروع فعالیت در دنیای غیرمتمرکز


کیف پول غیرامانی لاکت‌ولت، یک کیف‌پول نرم‌افزاری است که کلید خصوصی آن صرفاً در اختیار خود کاربر خواهد بود و شخص دیگری امکان دسترسی به این کیف پول را نخواهد داشت.

امیرحسین راد، مدیرعامل نوبیتکس در رویداد دیفای‌دی در مورد لاکت‌ولت توضیح داد: «این کیف پول نرم‌افزاری غیرامانی است و دارایی کاربران در اختیار خودشان است. این کیف پول به‌صورت مالتی‌چین از ۹ شبکه رمزارزی پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال به تمامی بسترهای دیفای را از طریق ولت‌کانکت نسخه ۲ در اختیار کاربران قرار می‌دهد.»

به گفته راد، این کیف پول در حال حاضر امکان واریز و برداشت روی شبکه‌های بیت‌کوین، ترون، اتریوم، اسمارت‌چین، پالیگان، فانتوم، آوالانچ، اپتیمیزم و آربیتروم را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

لاکت‌ولت از نسخه ۲ پروتکل ولت‌کانکت پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال آن به انواع اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) وجود دارد.

مدیرعامل نوبیتکس درباره رودمپ توسعه این محصول عنوان کرد: «نوبیتکس در نظر دارد در گام اول برای توسعه لاکت‌ولت، نسخه افزونه آن در مرورگرهای وب را رونمایی کند.» به گفته او، افزایش تعداد شبکه‌های پشتیبانی‌شده و همچنین اضافه کردن قابلیت‌های اسمارت‌ولت و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به لاکت‌ولت دیگر اقدامات در توسعه این محصول خواهد بود.


نوبی‌دکس؛ بازار غیرمتمرکز رمزارزها


راد در ادامه رویداد دیفای‌دی، ضمن معرفی صرافی غیرمتمرکز نوبی‌دکس عنوان کرد: «در این صرافی غیرمتمرکز معامله به دو صورت آسان (سواپ) و حرفه‌ای انجام می‌شود.»

در نوبی‌دکس بدون نیاز به انتقال دارایی رمزارزی به بستر متمرکز، امکان انجام مبادلات روی شبکه‌های بلاکچینی به شکل امن فراهم شده است. در حال حاضر نوبی‌دکس روی شبکه لایه ۲ آربیتروم فعال است که کم‌ترین هزینه را در کنار بیشترین سرعت برای کاربران به همراه دارد.

به گفته راد، عملکرد این صرافی غیرمتمرکز با محوریت دفتر سفارش‌گذاری آف‌چین است و به همین دلیل برای سفارش‌گذاری یا لغو آن، کارمزدی از کاربر اخذ نمی‌شود. همچنین کارمزد در نوبی‌دکس رقابتی است و کارمزد تراکنش شبکه در آن صفر است.

در نوبی‌دکس، ارسال سفارش‌های مچ‌شده توسط کانترکت نوبی‌دکس مدیریت می‌شود؛ بنابراین برای انجام معاملات نیازی به وجود توکن بومی هر شبکه نیست و کارمزد انتقال روی شبکه در این مدل برای کاربران صفر است.

جفت ارزهای قابل‌ معامله در نوبی‌دکس در حال حاضر شامل WBTC/USDT، LIKN/USDC، WETH/USDC، ARB/USDT، WETH/USDT است.

در این محصول جدید نوبیتکس، دارایی‌های رمزارزی به قرارداد هوشمند عامل در نوبی‌دکس منتقل نمی‌شود و بنابراین امکان بروز مشکل برای دارایی کاربران به کمترین حد رسیده است. همچنین این دسترسی به راحتی با صدا کردن Cancel Order برای یک order خاص یا کاهش مقدار allowance گرفته می‌شود.

رونمایی نوبیتکس از دو محصول جدید در حوزه دیفای / صرافی غیرمتمرکز نوبی‌دکس و کیف‌پول لاکت‌ولت معرفی شدند

مسیر توسعه نوبی‌دکس


توسعه رمزارزها و شبکه‌‎های قابل تبادل در نوبی‌دکس، توسعه ابزارهای معاملاتی، بهینه کردن قراردادهای هوشمند با هدف کاهش هزینه‌ها و خودکارسازی فرایندهای بریجینگ برای رسیدن به راهکار معاملاتی بین‌شبکه‌ای، مسیری است که نوبیتکس برای توسعه و ارتقای بازار معاملاتی غیرمتمرکز نوبی‌دکس در نظر گرفته است.


نوبیتکس در مسیر توسعه دیفای در ایران


این دو محصول جدید نوبیتکس در حوزه دیفای، گام مهمی در جهت توسعه صنعت مالی غیرمتمرکز در ایران است که دسترسی کاربران ایرانی به فناوری‌های نوین مالی جهان را فراهم می‌کند. با رونمایی از این محصولات، برنامه‌نویسان ایرانی بدون دغدغه و محدودیت‌های بین‌المللی می‌توانند با راه‌اندازی پروژه‌های دیفای، برنامه‌های غیرمتمرکز یا Dapps راه‌اندازی کنند و ضمن کسب درآمد، امکان استفاده از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز را برای هموطنان خود فراهم کنند.

هدف صرافی نوبیتکس همواره توسعه صنعت بلاکچین در ایران و ایجاد بستری برای ورود بدون نگرانی کاربران ایرانی و استفاده آنها از خدمات این صنعت است.

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس در راستای هدف خود جهت توسعه دیفای، اقدام به برگزاری رویداد هکاتون کرده است.


هکاتون دیفای‌دی، رقابت برای توسعه خدمات مالی غیرمتمرکز 


نوبیتکس برای توسعه ایده‌های نوآورانه در حوزه دیفای، رقابتی یک‌ماهه برای جذب ایده‌های نوین و خلاقانه در این صنعت برگزار می‌کند. 

هکاتون دیفای‌دی از سی مرداد آغاز شده و برنامه‌نویسان حوزه بلاکچین، تیم‌های فعال در دیفای، افرادی که اپلیکیشن، پلتفرم، طرح یا ایده در موضوعات مورد رقابت دارند، محققان حوزه نرم‌افزار و بلاکچین، دانشجویان و برنامه‌نویسان می‌توانند با بارگذاری پروژه‌های خود در لندینگ هکاتون دیفای‌دی به رقابت بپردازند. 

نوبیتکس با رونمایی از نوبی‌دکس و لاکت‌ولت بستری را برای ورود به دنیای دیفای در ایران برداشته و از فعالان کامیونیتی رمزارز و برنامه‌نویسان و محققان برای ادامه این راه دعوت می‌کند و هکاتون دیفای، گام نخست برای دستیابی به این هدف است. 

شرکت‌کنندگان می‌توانند با ارائه ایده یا پروژه خود در قالب گیت‌هاب یا PDF در این رقابت شرکت کنند و برنده‌ 100 میلیون تومان جایزه شوند. در مدت‌زمان برگزاری هکاتون، شش کارگاه آموزشی با حضور متخصصان عرصه دیفای به‌صورت رایگان برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی صرافی رمزارز نوبیتکس در هکاتون دیفای‌دی ثبت‌نام کنند. 

نوبیتکس، ضمن حمایت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دارای پتانسیل، امکان لیست کردن dApp یا توکن برگزیده هکاتون در این پلتفرم را بررسی خواهد کرد. 

منبع رمزارز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.