راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز عملیات پروژه فیبر نوری مبین‌نت در سطح کشور

پیرو برنامه دولت سیزدهم در طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها و پوشش 20 میلیون پورت در قالب این طرح، شرکت ارتباطات مبین‌نت اقدام به دریافت پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی مبین‌نت، در قالب این طرح مبین‌نت نیز به جمع توسعه‌دهندگان فیبر نوری در سطح کشور پیوست و توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متعهد به ایجاد سه میلیون پورت در چهار استان مازندران، اردبیل، تبریز، کردستان و کلان‌شهرها شد.

در این راستا، مذاکرات با شهرداری‌ها برای عقد قرارداد آغاز شده و به‌ موازات این امر مبین‌نت اقدام به طراحی شبکه فیبر نوری در شهرها، جذب و استخدام نیروهای طراحی و همچنین اجرا و تجهیز کارگاه کرده است.

در حال حاضر مذاکرات با شهرهای ساری و بابلسر از استان مازندران و شهر نیر و آنگوت از استان اردبیل به سرانجام رسیده و شرکت مبین‌نت عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه در این شهرها را در دستور کار خود قرار داده است.

به‌علاوه مذاکرات در استان‌های کردستان و آذربایجان شرقی نیز به مراحل نهایی نزدیک شده و در ماه‌های آتی توسعه شبکه فیبر نوری در این استان‌ها نیز شروع خواهد شد.

شرکت ارتباطات مبین‌نت فرایند آزمایشی فیبر نوری را از شهریورماه ۱۴۰۰ تحت عنوان FiberLink (فایبرلینک)، در استان‌های تهران و شیراز آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ مشترک در بیش از ۵۰ برج و مجتمع‌های مسکونی و تجاری را تحت پوشش خود دارد.

مبین‌نت در تلاش است با استراتژی توسعه کلان و رویکرد مدیریتی جدید خود با عزمی راسخ در مسیر سبز آبادانی و تحول دیجیتال کشور قدم بردارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.