راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آکادمی نوبیتکس دوره رایگان آموزش ارز دیجیتال برگزار می‌کند

آکادمی نوبیتکس با هدف افزایش آگاهی و دانش کاربران دنیای ارزهای دیجیتال دوره‌های ویدیوئی رایگان مرتبط با این حوزه را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

هدف آکادمی نوبیتکس دسترس‌پذیرکردن آموزش باکیفیت و متنوع برای علاقه‌مندان حوزه کریپتو است و در همین راستا سه دوره مفاهیم پایه برای درک کریپتو و بلاکچین (مالی)، مقدمه‌ای بر بیت‌کوین و فناوری زنجیره‌ بلوکی و کاربری امن ارز دیجیتال را برای مخاطبان تهیه کرده است.


مفاهیم پایه برای درک کریپتو و بلاکچین


در این دوره به مفاهیم پایه‌ای بیت‌کوین و بلاکچین پرداخته شده که به سه فصل کلی تقسیم می‌شود؛ تلاش شده درباره بیت‌کوین و سایر رمزارزها و نحوه خریدوفروش آنها توضیح داده شود.

مدرس این دوره محسن بهرام‌گیری، استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف و دارای دکترا و پسادکترای ریاضیات کاربردی از دانشگاه MIT آمریکا است که 15 سال فعالیت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری وال‌استریت، مشاور حوزه‌ امور مالی بین‌الملل، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مشاور امور مالی شرکتی را در سابقه خود دارد.

در فصل اول مخاطبان به‌صورت کلی با سیستم‌های مالی سنتی آشنا می‌شوند و بعد از گذر از مفاهیم اولیه مالی، به سراغ بیت‌کوین و به‌طورکلی رمزارزها می‌روند. در فصل دوم به طور خلاصه در مورد بلاکچین آموزش داده می‌شود. «بلاکچین در فضای مالی چطور کار می‌کند و چه کاربردهایی دارد؟» سؤال‌هایی است که پاسخ آنها به طور کامل در فصل دوم ارائه می‌شود. در فصل سوم سعی شده تا به رایج‌ترین و بنیادی‌ترین پرسش‌های اولیه در مورد کریپتو و کاربردهای آن در زندگی پاسخ داده شود؛ از نحوه درآمدزایی کریپتو و جنبه‌های مالی آن تا بیمه عمر و فرایندهای بازنشستگی و قانون‌گذاری در این فصل آموزش داده می‌شود.


مقدمه‌ای بر بیت‌کوین و فناوری زنجیره‌ بلوکی


در این دوره در مورد زیرساخت‌های فناوری بیت‌کوین و بلاکچین از نقطه‌نظر فنی خواهید شنید. مدرس این دوره بهنام بهرک، عضو هیئت‌علمی و استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است که دکترای مهندسی کامپیوتر از دانشگاه ویرجینیا تک ایالات متحده آمریکا و کارشناسی ارشد رمزنگاری از دانشگاه صنعتی شریف دارد.

دوره بیت‌کوین و فناوری زنجیره‌ بلوکی نیز در سه فصل اصلی تدوین شده است؛ در فصل نخست به تاریخچه ارزهای دیجیتال پرداخته می‌شود. برخلاف باور بسیاری از افراد که فکر می‌کردند بیت‌کوین اولین تلاش بشر برای ساخت پول دیجیتال بوده، در این فصل می‌بینیم که نه‌تنها اولین تلاش نبوده، بلکه گروه‌های مختلفی در حوزه علوم کامپیوتر برای سال‌های متوالی سعی در حل این مسئله داشته‌اند. از تاریخچه ارزهای دیجیتال به فصل دوم یعنی مقدمه‌ای بر علم رمزنگاری می‌رسیم. همان‌طور که از عنوان فصل دوم مشخص است، در این فصل به تشریح مقدماتی رمزنگاری پرداخته می‌شود. در نهایت در فصل سوم به نحوه کارکرد بیت‌کوین و فناوری زنجیره‌ بلوکی با دیدی فنی و تکنیکال پرداخته شده است. بعد از گذر از این دوره چهارساعته، می‌توان گفت که دانشجویان به یک دید قابل‌ قبول و علمی نسبت به صنعت رمزنگاری و بلاکچین می‌رسند که تأثیر آن در کار و درک آنها برای فعالیت‌های آینده محسوس خواهد بود.


کاربری امن ارز دیجیتال


دوره دیگری که آن نیز به طور رایگان در اختیار مخاطبان نوبیتکس قرار گرفته، به یادگیری اصول و راهکارهای فعالیت امن و بدون نگرانی در حوزه ارزهای دیجیتال می‌پردازد. 

در این دوره که برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم و حیاتی است، به موضوع مهم امنیت کیف پول رمزارزی پرداخته شده و به‌تفصیل انواع کیف پول، امنیت آنها و چگونگی ارسال امن رمزارز مورد بررسی قرار گرفته است.  

مدرس این دوره صادق دری نوگورانی، عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌ مدرس و مدیر آزمایشگاه بلاکچین این دانشگاه است. دری فارغ‌التحصیل دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است.

در این دوره به‌ تفصیل به امنیت فعالیت در فضای دیجیتال، انواع روش‌هایی که برای فریب و کلاهبرداری استفاده می‌شود و چگونگی پرهیز از آنها پرداخته می‌شود. 

امنیت بیت‌کوین، امنیت آلت‌کوین‌ها، انواع ارزهای بدیل و نیز مفهوم قرارداد هوشمند و نکات امنیتی آن، تفکیک نوع عرضه رمزارز و نکات امنیتی آنها توسط مدرس این دوره مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. اطلاع از این موضوعات به کاربران در انتخاب رمزارزهای بهتر برای خریدوفروش هم کمک می‌کند.

اولین قدم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، شناخت اصولی مفاهیم این بازار است؛ شناختی که به تحلیل دقیق‌تر و تصمیم‌گیری‌های درست افراد کمک ملموسی می‌کند. نوبیتکس تلاش کرده این دانش را در اختیار کاربران قرار دهد و در آینده نیز دوره‌های دیگری را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. دوره‌های آموزشی نوبیتکس در صفحه آکادمی نوبیتکس قابل مشاهده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.