راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیران تترلند پاسخ می‌دهند / چالش‌های توقف ۷۲ساعته در تسویه‌های رمزارزی

پرنیان ستوده / چالش‌های مربوط به تسویه پس از ۷۲ ساعت در صرافی‌های رمزارزی، موضوع جدیدی نیست. این موضوع با هدف جلوگیری از پول‌شویی و رفتارهای مخرب در فضای دیجیتال، از آذرماه ۱۴۰۱ از طریق فتا به صرافی‌های ارز دیجیتال ابلاغ شده‌ است. با این حال به نظر می‌رسد اعمال چنین دستورالعمل‌هایی دشواری‌هایی را برای کاربران و صرافی‌ها به دنبال داشته است. در همین راستا ضمن توضیحاتی در خصوص محدودیت در تسویه کمتر از ۷۲ ساعت، با مدیران تترلند، در خصوص این چالش‌ها و پیشنهادهایی برای پیشگیری از اقدامات مخرب، گفت‌وگو کرده‌ایم.


الزام تسویه ۷۲ساعته فتا برای صرافی‌های ارز دیجیتال


در نامه ابلاغ‌شده به صرافی‌های رمزارز در آذرماه ۱۴۰۱ مطرح شده که پلیس فتا در راستای ایفای نقش اجتماعی و تخصصی خود با تحلیل پرونده‌های ورودی متوجه شگرد مجرمان سایبری شده است و بر اساس این اطلاعات، مجرمان با انجام کلاهبرداری به طرق مختلف، اقدام به تبدیل این وجوه به ارزهای دیجیتال می‌کنند تا از ردیابی این دارایی توسط پلیس جلوگیری کنند.

طبق این ابلاغیه فتا، صرافی‌ها ملزم به رعایت عدم تسویه آنی و در نظر گرفتن بازه زمانی ۷۲ساعته برای انجام تسویه با کابران شده‌اند. بر اساس متن این ابلاغیه، این الزام باید تا قبل از هرگونه اتخاذ تصمیم بعدی و ارائه راهکارهای مناسب، رعایت شود.

در این ابلاغیه به صرافی‌های تاکید شده است که عدم اعمال تسویه 72ساعته برای مشتریان مطمئن به منزله پذیرش ریسک مشتری و تامین خسارت احتمالی از سوی صرافی است.

در این ابلاغیه به صرافی‌ها تأکید شده که عدم اعمال تسویه ۷۲ساعته برای مشتریان مطمئن به منزله پذیرش ریسک مشتری و تأمین خسارت احتمالی از سوی صرافی است.


پیشگیری از کلاهبرداری با استفاده از الگوریتم‌های رفتارسنجی


احسان شاکری‌پور، مدیر فنی تترلند در خصوص سازوکارهای طراحی‌شده در تترلند برای جلوگیری از اقدامات مخرب اشاره کرد که تترلند از گذشته با تحقیق و بررسی روش‌های علمی جلوگیری از کلاهبرداری و پول‌شویی و الگوگیری از پیشروهای جهانی این صنعت، راهکارهای فنی پیچیده‌ای برای جلوگیری از تخلفات مالی در سرویس‌های خود پیاده‌سازی کرده‌ بود.

شاکری‌پور تأکید کرد: «الگوریتم‌های رفتار‌سنجی ما با روش‌های معتبر علمی که به‌ دلیل آگاه‌نشدن کلاهبرداران از سازوکار آنها از شرح‌شان پرهیز می‌کنیم، با بررسی تمامی فعالیت‌های کاربر، رفتارهای مشکوک را شناسایی و به‌صورت خودکار یا با نشانه‌گذاری برای کارشناس مرتبط، از خروج ارز از سیستم بدون تأیید جلوگیری می‌کنند.» او مطرح کرد که این راهکارها از یک سو تا حد زیادی در روی‌آوردن کلاهبرداران به انتخاب تترلند برای رسیدن به اهداف خود مؤثر بوده و از سوی دیگر موجب نا‌رضایتی کاربران واقعی نشده است.

به گفته مدیر فنی تترلند، با این‌ حال از زمانی‌ که ابلاغیه‌های گاه‌و‌بی‌گاه مراجع مختلف این مجموعه را به دستکاری و تغییر الگوریتم‌های مقابله با پول‌شویی خود مجبور کرده، موج زیادی از نارضایتی کاربران را به‌ دنبال داشته و در‌ مقابل، به‌ نظر نمی‌آيد تأثیری جدی بر جلوگیری از تخلفات کلاهبرداران گذاشته باشد.


راهکار فتا، صحیح و ماندگار نیست و به صرافی‌ها آسیب زده است


مهدی محمدلو، مدیر اجرایی تترلند در خصوص تسویه ۷۲ساعته رمزارزی تأکید کرد که با‌توجه‌به اینکه به‌عنوان نماینده تترلند شخصاً پرونده‌های حساب‌های اجاره‌ای و مسائل مربوط به تسویه بعد از ۷۲ ساعت را پیگیری و مستقیماً با پلیس فتا ارتباط برقرار کرده‌ و از نزدیک شاهد بروز مشکلات عدیده برای سایر صرافی‌های رمز‌ارزی در همین خصوص بوده، معتقد است این رویه راه‌حل صحیح و ماندگاری برای بررسی و رفع‌و‌رجوع پرونده‌های جاری نیست.

محمدلو تأکید کرد: «در‌ حال‌ حاضر، مجموعه تترلند و اکثر صرافی‌های مشابه فعال در این حوزه به‌ دلیل اینکه پلیس فتا به‌ منظور پیشگیری از ادامه روند فعالیت حساب‌های اجاره‌ای راه‌حل مناسبی ارائه نداده، متحمل ضررهای زیادی شده‌اند.»


بی‌اعتمادی سرمایه‌گذارانی که به‌صورت شفاف فعالیت می‌کنند


به گفته مدیر اجرایی تترلند، با وجود این مشکلات، تترلند به‌منظور شفاف‌سازی و ایجاد قانون‌گذاری یکپارچه و عادلانه آمادگی خود را برای همکاری با ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط اعلام می‌کند. او ادامه داد: «در زمینه مسدودسازی دارایی کاربران پس از تسویه تا ۷۲ ساعت، باید بگویم که این رویه باعث بی‌اعتمادی سرمایه‌گذارانی شده که به‌ صورت شفاف در این‌ حوزه فعالیت می‌کنند.»

او اشاره کرد که تاکنون با اشخاصی که حساب‌های خود را به‌منظور کسب سود بیشتر اجاره داده‌اند، برخورد نشده و کلاهبرداران از این طریق در حال سوءاستفاده از حساب‌های اجاره‌ای و به‌ دنبال منافع خود هستند و در‌ این‌ میان،‌ فقط صرافی‌ها بیشترین ضررها را متحمل شده‌اند‌.

مدیر اجرایی تترلند در ادامه عنوان کرد: «به‌نظر بنده، این موضوع باید از پایه و به‌صورت ریشه‌ای بررسی و حل‌و‌فصل شود تا هم کاربران و هم صرافی‌ها با اعتماد بیشتری بتوانند در بستری مطمئن زیر‌ نظر نهادهای مرتبط فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهند.»

او تأکید کرد که مجموعه تترلند در وب‌سایت خود درباره مقابله با کلاهبرداری در این حوزه هشدارهای کافی را داده و مدیرعامل مجموعه تترلند نیز چندین مصاحبه درباره مبارزه با پول‌شویی و… با رسانه‌های معتبر داشته است.


محدودیت‌های فتا ماهیت رمزارزها را هدف قرار داده است


یکی از ویژگی‌های اصلی رمزارزها به‌عنوان نوع جدیدی از دارایی‌ها سرعت انتقال آنهاست. سرعت و امکان‌پذیر‌بودن انجام انتقالات در هر‌ساعت از شبانه‌روز و هر‌ لحظه بدون محدودیت‌های زمانی در عین ارزان‌بودن هزینه تراکنش‌ها در‌ مقایسه‌ با بسیاری از سیستم‌های مالی سنتی، این امکان را برای دارندگان رمزارزی فراهم می‌کند تا بتوانند از سرویسی سریع‌تر و ارزان‌تر برای امور مالی و سرمایه‌گذاری و راهکارهای پرداخت استفاده کنند. توسعه کسب‌و‌کار‌های رمزارزی نیز بر‌اساس همین ویژگی‌ها شکل می‌گیرد.

سالار تحویلدار، مدیر توسعه کسب‌وکار تترلند در این خصوص مطرح کرد: «متأسفانه محدودیت‌های مرتبط با انتقال رمزارز در بازه زمانی ۷۲‌ساعته باعث شده یکی از ویژگی‌های مهم رمزارزها، یعنی سرعت در انجام تراکنش‌ها، در پلتفرم‌های داخلی نادیده گرفته شود.»


کوچ کاربران به پلتفرم‌های ناشناخته خارجی


به گفته تحویلدار یکی از موضوعات اساسی مرتبط با توسعه‌ کسب‌و‌کار، استفاده حداکثری از زیرساخت‌های مرتبط با هر کسب‌وکار است؛ اما ایجاد محدودیت‌های فراوان که با ذات رمزارزها سازگار نیست، تنها باعث سردرگمی پلتفرم‌ها و کوچ کاربران به صرافی‌های رمزارزی کمتر‌شناخته‌شده خارجی می‌شود و توسعه کسب‌و‌کار را پیچیده و ناممکن می‌کند.

مدیر توسعه کسب‌وکار تترلند ادامه داد: «تراکنش‌هایی که کاربران در‌ لحظه انجام می‌دادند، متأسفانه وارد فرایند زمان‌بری شده که در‌ کنار ایجاد نارضایتی کاربران از پلتفرم‌های داخلی، توسعه را بیش‌ازپیش سخت کرده است.»

به گفته او، محدودیت‌های بین‌المللی از یک‌ سو و محدودیت‌های داخلی از سوی دیگر شرایطی نامطلوب برای رشد و توسعه صنعت رمزارز کشور ایجاد کرده است.

تحویلدار در ادامه اضافه کرد: «به‌ هر‌ ترتیب، نمی‌توان انتظار داشت با ایجاد محدودیت در تسویه رمزارزی، کاربران از پلتفرم‌های داخلی استفاده حداکثری کنند. سال‌هاست که رمزارزها وارد فضای فین‌تک بسیاری از کشورها شده‌اند و قانون‌گذاران در تلاش هستند تا با ایجاد فضای مناسب به رشد این بازار کمک کنند. در آینده‌ای نزدیک، رمزارزها بیش‌ از‌ پیش وارد فضای اقتصاد دیجیتال می‌شوند و بهتر است به‌ جای ایجاد محدودیت، از راهکارهای نوینی استفاده شود که مجریان قانون در سرتاسر دنیا از آنها بهره می‌برند.»


پایان راه محدودیت‌ها، بازار سیاه رمزارزی است


مهدی مسعودی‌فر، مدیر مالی تترلند اشاره کرد زمانی‌ که از پلتفرم‌ رمزارزی صحبت می‌شود، همواره سرعت تسویه رمزارزی جزو نکات مهمی است که کاربران به آن توجه می‌کنند. ارزان و سریع‌ بودن تراکنش‌ها یکی از ویژگی‌های اصلی رمزارزهاست و ازجمله دلایلی به‌ حساب می‌آید که کاربران از آنها استفاده می‌کنند.

مسعودی‌فر تأکید کرد: «ایجاد محدودیت‌های زمانی در تسویه تراکنش‌های رمزارزی نه‌تنها لطمه جبران‌ناپذیری به پلتفرم‌های رمزارزی از نظر کاهش تعداد تراکنش‌ خواهد زد؛ بلکه باعث ایجاد فضای ناخوشایندی در میان کاربران رمزارزی می‌شود که چیزی جز کوچ کاربران و انتقال دارایی‌شان به محیط پر‌ریسک اکسچنج‌های نامعتبر خارجی که به ایرانیان خدمات می‌دهند، نخواهد داشت.»

به گفته مدیر مالی تترلند، مدل کسب‌و‌کاری این مجموعه و بسیاری از سکو‌های رمزارزی داخل کشور بر‌اساس کارمزد از تراکنش و مبادلات است. او ادامه داد: «با ایجاد این نوع محدودیت‌های مالی نظیر زمان تسویه رمزارزی و محدودیت‌های ۲۵میلیون‌تومانی درگاه پرداخت که تنها باعث کاهش تعداد تراکنش‌ها می‌شود، لطمه بزرگی به سکوهای داخلی وارد و تنها باعث ایجاد بازار سیاه رمزارزی می‌شود که محل بسیاری از کلاهبرداری‌هاست.»


محدودیت‌های تسویه رمزارزی محلی برای درآمدزایی صرافی‌های رمزارزی نیست


مدیر مالی تترلند عنوان کرد: «برخلاف باور بسیاری از فعالان این حوزه، محدودیت‌های تسویه رمزارزی محلی برای درآمدزایی صرافی‌های رمزارزی نیست و تنها باعث نارضایتی کاربران و سکو‌های تبادلی نظیر تترلند شده است.»

او تأکید کرد تعویق تسویه رمزارزی از حالت لحظه‌ای به ۷۲ ساعت نه‌تنها درآمدی برای مجموعه‌ تترلند نداشته؛ بلکه هزینه‌های نگهداشت و تأمین امنیت رمزارز کاربران را که نزد تترلند به امانت است، افزایش داده است.

به گفته مسعودی‌فر، یکی از مزیت‌های اصلی پلتفرم تترلند، پرداخت سریع تسویه رمزارزی بود و در صورت تغییر قانون، تترلند این امکان را دارد تا همچون گذشته امکان تسویه لحظه‌ای رمزارزی را مانند تمامی پلتفرم‌های جهانی شناخته‌شده فراهم کند.


سردرگمی و نارضایتی کاربران با عدم اطلاع‌رسانی صحیح


مهسا پسرک‌لو، سرپرست خدمات کاربران تترلند در خصوص محدودیت‌های تسویه رمزارزی عنوان کرد: «در حال‌ حاضر، در نقطه‌ای قرار گرفتیم که پلیس فتا شیوه‌نامه جدیدی را وضع کرده و طبق آن، هر تراکنش باید بعد از ۷۲ ساعت تسویه شود. متأسفانه این مسئله را نهاد‌های تصمیم‌گیرنده اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و همین موضوع باعث سردرگمی و نارضایتی کاربران شده است.»

پسرک‌لو تأکید کرد که در این‌ میان، تترلند هم موظف است این قوانین جدید را اجرایی کند. او اضافه کرد: «ما تمام تلاش خود را به‌ کار می‌گیریم تا به بهترین شکل این قانون را اطلاع‌رسانی کنیم، زیرا این حق طبیعی کاربران است که قبل از انجام هرگونه تراکنشی، از چگونگی انجام فرایند آن مطلع باشند.»


مشکلات زیرساختی اینترنت را هم به محدودیت‌ها اضافه کنید


ماریا قاسمی، مدیر بازاریابی تترلند مطرح کرد که فرصت بی‌نظیر استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال برای تبلیغات و بازاریابی در دهه اخیر به توسعه کسب‌وکارهای آنلاین در ایران شتاب بخشیده و در نهایت، به‌ نفع وضعیت پیچیده اقتصاد کشور شده است. این توسعه خود را مدیون ویژگی‌هایی مثل سهولت در مدیریت هزینه‌ها برای شرکت‌ها و دسترسی به اطلاعات دقیق از رفتار کاربران می‌داند.

به گفته ماریا قاسمی، طیبعتاً در چنین شرایطی تیم‌های بازاریابی برمبنای اطلاعات درست‌تر با مخاطبان و کاربران خود روبه‌رو می‌شوند و در فعالیت‌های جذب و ارتباط با کاربران، جامعه هدف مناسب‌تری را انتخاب می‌کنند. او عنوان کرد: «با این‌ حال، متأسفانه در شرایط کنونی به‌ دلیل محدودیت‌های زیرساختی اینترنت و سایر مسائل مربوط به آن، مشکلات استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.»

مدیر بازاریابی تترلند در خصوص چالش استفاده از ابزارهای جهانی تبلیغات عنوان کرد: «محدودیت استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی جهانی مانند گوگل‌ادز و برخی سرویس‌های مشابه به‌واسطه فیلترینگ ازجمله عواملی است که سازمان‌ها را به استفاده از سرویس‌های داخلی محدود می‌کند؛ درحالی‌که این سرویس قابلیت ارائه خدمات سرویس‌های جهانی را ندارد.»

قاسمی معتقد است که اگر همه این محدودیت‌ها را که کل کسب‌وکارها و مردم را تحت‌ تأثیر قرار داده، کنار محدودیت‌های پرداختی و مالی بگذاریم، مشکلات این فضا بیشتر روشن می‌شود.


دشوارترین مسئله برای سکوهای تبادل رمزارز، محدودیت تسویه است


مدیر بازاریابی تترلند در خصوص محدودیت تسویه رمزارزی ادامه داد: «در حال‌ حاضر، دشوارترین مسئله برای سکوهای تبادل رمزارز محدودیت تسویه با کاربران پس از ۷۲ ساعت است. این محدودیت را نهادهای قانونی وضع کرده‌اند‌؛ درحالی‌که کاربر آن را سهل‌انگاری سکوی تبادل رمزارز تعبیر می‌کند.»

به گفته مدیر بازاریابی تترلند، در نهایت، بازنده این بازی کسی نیست جز کسب‌وکار؛ زیرا از یک‌ سو کاربر قانونی‌بودن‌ چنین بخشنامه‌هایی را رد می‌کند و از سوی دیگر ناتوانی کسب‌وکار در ایجاد رضایت کاربران امکان بازگشت مشتریان را به صفر می‌رساند.

قاسمی ادامه داد: «متأسفانه تیم بازاریابی تترلند نیز از پیچیدگی‌های ایجاد‌شده بر اثر این شرایط بی‌نصیب نیست و مانند سایر استارتاپ‌های این اکوسیستم برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های بازاریابی خود با محدودیت‌های یادشده دست‌و‌پنجه نرم می‌کند تا بتواند اهداف سازمانی‌اش را محقق سازد.»


اعلام آمادگی برای همکاری با پلیس فتا جهت تحقق اهداف اجرایی و امنیتی


میلاد کوهستانی، مدیر محصول تترلند در این خصوص اشاره کرد که تیم محصول تترلند همواره تلاش می‌کند تا خدماتش را به بهترین شکل ارائه دهد و تجربه خوشایندی برای کاربران به‌ ارمغان بیاورد.

او تأکید کرد: «با افتخار اعلام می‌کنیم که می‌توانیم با پلیس فتا به‌ منظور تحقق اهداف اجرایی و امنیتی در این حوزه به‌ طور کامل همکاری کنیم. اخیراً با تغییراتی در شیوه‌نامه مربوط به خرید‌و‌فروش و برداشت رمز‌ارز مواجه شده‌ایم که تأثیری عمیق بر تجربه کاربران می‌گذارد.»

به بیان کوهستانی، طبق این تغییرات، رمز‌ارز پس از خرید باید به‌ مدت ۷۲ ساعت در صرافی بلوکه شود. این تصمیم با هدف افزایش امنیت و کنترل بهتر تراکنش‌های مالی اتخاذ شده است.


در دنیای پویای رمز‌ارزها، هر‌ ثانیه ارزشمند است


مدیر محصول تترلند اضافه کرد: «با‌ این‌ حال ما به‌خوبی می‌دانیم که در دنیای پویای رمز‌ارزها، هر‌ ثانیه بسیار ارزشمند است و تصمیمات سریع و به‌موقع اهمیت ویژه‌ای دارند. ما از مشکلاتی که کاربران با این تغییرات داشته‌اند و موج نارضایتی زیادی به‌همراه داشته مطلع شده‌ایم.»

کوهستانی تأکید کرد این مجموعه با آگاهی از لزوم دسترسی آنی به رمز‌ارز در بازار رمز‌ارزها که لحظه‌ها حیاتی هستند، به‌ دنبال راه‌حل‌هایی است که بتواند این امکان را برای کاربران به‌منظور دسترسی سریع‌تر و کارآمدتر به رمز‌ارزها فراهم کند.


عدم تسویه پیش از ۷۲ ساعت، مغایر با ماهیت صنعت رمزارزهاست


محمد عرب، یکی دیگر از مدیران محصول تترلند نیز در این خصوص عنوان کرد: «در‌ حال‌ حاضر، محدودیت ۷۲‌ساعته برداشت رمز‌ارز باعث شده مشکلاتی جدی را در ارائه خدمات در پلتفرم‌های رمزارزی شاهد باشیم که مغایر با ماهیت این صنعت است.»

محمد عرب مطرح کرد: «سؤال اساسی این است که آیا این محدودیت‌ها واقعاً مانع کلاهبرداری‌ها می‌شوند؟ آیا در ۷۲ ساعت تمامی کارهای حقوقی به‌سرعت انجام و کلاهبردار شناسایی می‌شود؟ آیا کاربری که تمامی سطوح احراز هویت مثل احراز اطلاعات هویتی و بانکی و ثبت احوالی را گذرانده و چندین سال است که در یک پلتفرم فعالیت می‌کند، نیاز است تا مشمول این قانون شود؟»

به گفته او در‌ حال‌ حاضر نیز پلتفرم‌های رمزارزی تمامی تراکنش‌های مشکوک را به فتا گزارش می‌دهند؛ با این شرایط، آیا باز هم به این محدودیت‌ها نیاز است؟


اقدامات سلیقه‌ای پلتفرم‌ها، نتیجه نظارت ناصحیح بر محدودیت تسویه


عرب ادامه داد: «از همه مهم‌تر، حتی نبود نظارت درست بر همین قانون باعث شده پلتفرم‌های مختلف سلیقه‌ای عمل کنند که موجب تضعیف محصول خواهد شد.»

به گفته مدیر محصول تترلند، در وضعیت کنونی، با‌ توجه‌ به شرایط اقتصادی و نبود انتخاب‌های زیاد سرمایه‌گذاری، پلتفرم‌های رمزارزی فرصت مناسبی فراهم آورده‌اند تا افراد به سرمایه‌گذاری روی بیاورند؛ اما چنین قوانینی فقط به کسب‌و‌کارها و فعالان این حوزه آسیب می‌زند.


محدودشدن عرصه آموزش و تقویت آگاهی کاربران


مهران فره‌راز، مدیر روابط‌عمومی تترلند نیز در خصوص واکنش‌ها به چنین محدودیتی عنوان کرد: «در شرایط کنونی کشور و با تغییرات وضعیت اقتصادی و اجتماعی، آموزش‌های مختلف و متعدد موجود در فضای مجازی تأثیر آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های بسترهای رمز‌ارزی معتبر را محدود کرده است. در این‌ میان، رگولاتوری هم برای آموزش درست کاربران در این بازار تلاشی نکرده و نهاد‌های ذی‌ربط با ارائه راهکارهای غیرکارشناسی و غیرمنطقی، عرصه را برای فعالیت درست واحد‌های آموزش و روابط‌ عمومی بسترهای رمز‌ارزی به‌منظور آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی کاربران رو‌زبه‌روز محدودتر کرده‌اند.»

به گفته فره‌راز، در این شرایط افراد در‌ معرض اطلاعات متفرقه از مبادی مختلف و بستر‌های گوناگون و غیر‌معتبر قرار می‌گیرند که حاصل آن سردرگمی، عدم‌ قطعیت، سرگیجه اطلاعاتی، کم‌رنگ‌شدن معیار تشخیص و مشکل در تصمیم‌گیری‌ است.

مدیر روابط عمومی تترلند اضافه کرد: «متأسفانه برخی از بنگاه‌های معاملاتی نامعتبر و افراد سودجو نیز از ناآگاهی کاربران سوء‌استفاده می‌کنند.»


اهمیت همکاری کسب‌وکارها و حضور در جلسات رگولاتوری


فره‌راز معتقد است که از این‌ رو، بسترهای رمز‌ارزی معتبر و صاحب‌نام باید با همکاری یکدیگر به کاربران به‌‌خوبی اطلاع‌رسانی کنند و با حضور نماینده‌های خود در جلسه‌های نها‌دهای نظارتی، دغدغه‌های مجموعه‌های خود را انتقال دهند و راه‌حل مناسبی به‌منظور جلوگیری از متشنج‌شدن جو‌ حاکم بر بازار رمزارز ایران ارائه دهند.

مدیر روابط عمومی تترلند در ادامه تأکید کرد: «مجموعه تترلند مانند همیشه موضع خود را در‌ قبال تغییرات به‌صورت شفاف اعلام می‌کند و اطلاع‌رسانی‌های لازم را هم از‌طریق بستر‌های رسمی‌اش برای کاربران خود و هم از‌ طریق رسانه‌های معتبر برای تمامی مخاطبان انجام می‌دهد.»

منبع رمزارزمدیا
1 دیدگاه
  1. روح اله می‌گوید

    امروز برای برداشت ارز دیجیتال و‌ واریز به یک کیف پول در سایت تترلند درخواست دادم. بعد از چند بار تلاش ، ایمیل تایید ارسال نمیشد. به پشتیبانی که گفتم گفتند باید ایمیل را عوض کنید و جالبه که یک فرایند الزامی و ناقص و کاملا سنتی(نوشتن متن ، امضا برگه و ارسال مدارک ) برای تغییر ایمیل معرفی کردند که از طریق یک بات تلگرام است.اینکه من در اون شرایط مدارک همراهم نبود و به مشکل اساسی خوردم یک طرف و اینکه تترلند حاضر نیست تغییر در فرایند خود بدهد ، مثلا ایمیل یاهو را از تایید خارج کند یا با پیامک یا هر روش دیگر اختلال را اطلاع رسانی و مشتری را در شرایط خاص قرار میدهد واقعا بد است و نمونه خدمات بی‌کیفیت می‌باشد. واقعا متاسفم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.