راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست سه‌شنبه‌ها با سلمان سفیدچیان برگزار می‌شود / سلسله‌جلسات تحلیل منابع روز مدیریتی

«شکافِ تئوری و عمل» دهه‌هاست ایجاد رابطه مؤثر بین دست‌اندرکاران اجرایی و اهالی دانشگاهی را دچار دشواری کرده است. این شکاف از یکسو، امکان بهره‌برداری بهینه از دانش سازمانی را از ما سلب کرده و از دیگر سو، بهره‌برداری از تجارب زیسته در فضاهای مدیریتی ایران را ناممکن ساخته است.

دورهمی «سه‌شنبه‌ها با سلمان سفیدچیان» که با مشارکت پی‌پینگ و مؤسسه حکمت زندگی نیلوفرانه برگزار خواهد شد، تلاش می‌کند تا با درک این شکاف، از دانش آغاز کند و با تفسیر درست، به دنیای اجرا و عملیات نزدیک شود. در هر جلسه از این سلسله‌نشست‌ها یکی از مقالات معتبر و نسبتاً به‌روز در حوزه رفتار سازمانی مورد بحث و تفسیر قرار می‌گیرند.

موضوعات در دامنه مدیریت رفتار سازمانی، فرهنگ‌ سازمانی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت سازمان مثبت‌گرا انتخاب خواهد شد. هر جلسه دو قسمت دارد که در قسمت اول، راوی اصلی به‌ مرور کتاب یا مقاله و در بخش دوم، حاضرین به بحث در آن موضوع می‌پردازند. جلسات به لحاظ موضوعی، از یکدیگر مستقل هستند و به فراخور موضوع می‌توان در جلسات شرکت کرد؛ با این حال ممکن است جلسات زنجیره‌ای مفهومی را شکل دهند.

مخاطب این جلسات هر فرد علاقه‌مند به حوزه رفتار سازمانی است؛ فارغ از اینکه چه پوزیشنی در سازمان دارد. به‌واسطه حضور در سازمان، چون خود فرد هم فاعل و هم مفعول حوزه رفتار سازمانی است، تمامی این نشست‌ها می‌توانند برای او مفید باشند.

در نشست اول، مقاله The Impact of Leader Dominance on Employees’ Zero-Sum Mindset and Helping Behavior از نشریه روان‌شناسی کاربردی بررسی و به محورهای زیر پرداخته می‌شود.

  • مدیران در نقش رهبر از چه استراتژی‌هایی برای نفوذ بر منابع انسانی بهره می‌برند؟
  • مشخصه‌های هر استراتژی نفوذ چیست؟
  • آیا این استراتژی‌ها صرفاً بر اساس ویژگی‌های شخصیتی مدیر، انتخاب می‌شود؟
  • پیامدهای هر استراتژی نفوذ چیست؟
  • رهبر چگونه می‌تواند ذهنیت بُرد-بُرد را برای همکارانش بسازد؟
  • رهبر چگونه می‌تواند به رفتارهای یاریگرانه همکارانش کمک کند؟

ثبت‌نام در این نشست از طریق این لینک امکان‌پذیر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.