راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازار از کشف بدافزار در نسخه‌های جعلی چند همراه‌بانک ایرانی خبر داد / الزام دانلود اپ‌های بانکی تنها از منابع معتبر

پژوهشگران یک شرکت بین‌المللی حوزه امنیت نرم‌افزار و سخت‌افزار (Sophos X-Ops) به‌تازگی از کشف بدافزار در نسخه‌های جعلی چند همراه‌بانک ایرانی (ملت، صادرات و رسالت) خبر داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بازار، بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد چند مدل بدافزار با کپی‌برداری از اپ‌های پرداختی سعی کرده‌اند کاربران این بانک‌ها را مورد حمله قرار بدهند.

این پژوهش هشدار داده است که نسخه‌های جعلی این همراه‌بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی و منابع غیرمعتبر منتشر شده و تأکید کرده که تنها نسخه‌های موجود در بازار، نسخه‌های قانونی است.

حسین بیات، مدیر تیم بررسی برنامه‌های کافه‌بازار گفت: «کافه‌بازار به دلیل ارتباط مستقیم با تیم‌های توسعه نرم‌افزاری و امنیتی بانک‌های ایرانی، پیش از انتشار همراه‌بانک‌ها، از صحت و اعتبار تمامی نسخه‌ها اطمینان پیدا می‌کند. همچنین کاربران با اسکن نرم‌افزارها توسط ۱۰ آنتی ویروس جهانی، پیش از دانلود و نصب، امکان می‌یابند که از سلامت نسخه‌ مد نظر خود مطمئن شوند.»


هشدارهای پلیس و تیم‌های امنیت نرم‌افزاری بانک‌ها


پلیس فتا و بانکهای ایرانی طی هشدارهای گوناگون از طریق مراجع و اخبار رسمی، همواره به کاربران خود توصیه کرده‌اند که نرم‌افزارهای بانکی را فقط از وب‌سایت رسمی بانک‌ها یا مراجع معتبر دانلود کنند.

بر اساس گزارش بازار در سال ۱۴۰۱، کاربران در مجموع ۴۵ میلیون بار، همراه‌بانک‌های ۲۲ بانک ایرانی را از بازار دانلود کرده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند فهرست همراه‌بانک‌های رسمی در بازار را از اینجا ببینند و نصب کنند.

بازار همواره به کاربران تأکید می‌کند جهت حفظ امنیت گوشی و اطلاعات حساب بانکی، نسخه‌های اصلی همراه‌بانک خود را از بازار دانلود کنند و از نصب فایل‌هایی که در سایت‌های متفرقه، شبکه‌های اجتماعی یا از طریق اپلیکیشن‌های انتقال فایل نظیر شِیریت (Shareit) دست به دست می‌شود بپرهیزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.