راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک آینده خبر داد / ارزش‌گذاری پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی سهام شرکت ارتباط فردا

به‌ دنبال افشاهای پیشین گزارش‌های کارشناسی املاک بانک آینده در سامانه کدال، ارزیابی‌ جدیدی از دارایی‌های بانک نیز در این سامانه افشا شد. بر اساس گزارش‌های درج‌شده در این سامانه، سهام شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد.

به گزارش روابط عمومی بانک آینده، شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا با هدف پر کردن خلاءِ بین بانکداری سنتی و خدمات بانکداری نوین و تکمیل زنجیره خدمات بانکداری الکترونیکی بانک آینده، به‌واسطه نوآوری، چابکی و پویایی در ارائه راهکارهای مالی، ایجاد شده است.

چشم‌انداز و مأموریت شرکت مذکور، خلق اکوسیستم یکپارچه و فراگیر نوآوری‌های مالی برای آینده‌ای بهتر و توسعه و ارائه راهکارهای نوآورانه مبتنی بر فناوری در بخش مالی به‌صورت امن، راحت و فراگیر تعریف شده است.


بررسی عملکرد ارتباط فردا با ۲۰ میلیون کاربر نهایی


در حال حاضر شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا، با بیش از ۲۰ میلیون کاربر نهایی، هشت شرکت تابعه و بیش از ۴۰۰ نفر نیروی انسانی و مشتریان بزرگ دولتی و خصوصی در صنایع مختلف از جمله بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، بازار سرمایه، فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیک، از مجموعه‌های فعال در حوزه بانکداری نوین در کشور است.

از خدمات مهم این شرکت، می‌توان به ارائه انواع دستگاه‌های روزآمد پایانه فروش، خودپرداز، درگاه پرداخت اینترنتی و کارت‌های بانکی اشاره کرد.


ثبت ۳۰۰ میلیون تراکنش در نرم‌افزار همراه‌کارت در سال ۱۴۰۱


لازم به‌ ذکر است به‌ منظور تکمیل زنجیره پرداخت، نرم‌افزار کاربردی «همراه‌کارت» به‌عنوان یک ابزار پرداخت متولد شد و با تکیه بر تجربه کاربری منحصر به‌فرد و تمرکز بر توسعه قابلیت‌ها و خدمات مفید و کاربرپسند، به جایگاه دومین ابزار پرداخت پرکاربرد کشور دست یافت که در عین رشد ۲۲درصدی تعداد کاربران در سال گذشته، نزدیک به ۳۰۰ میلیون تراکنش را در این سال تجربه کرده است.


ثبت ۱۲۰ میلیون تراکنش در سال ۱۴۰۱ در فینوتک


شرکت «فینوتک» ثمره خرد جمعی بانک آینده و شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا که با هدف ایجاد سکویی میان خدمات‌دهندگان بزرگ دولتی و خصوصی و استارتاپ‌‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط تأسیس شده، موجب تسهیل و تسریع فرآیند توسعه نرم‌افزار و خدمات شده است. امروز فینوتک با دارا بودن بیش از ۴۰۰ مشتری و رکورد بیش از ۱۲۰ میلیون تراکنش در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های نوآوری و بانکداری باز کشور شناخته می‌شود.

همچنین، با هدف ارج نهادن به جایگاه مشتری و بالا بردن سطح کیفیت خدمات، «ایران‌کارت» نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های وفاداری مشتریان کشور با مدل کسب‌وکاری نوآورانه توانسته به ارائه خدمت به حدود یک میلیون مشتری بپردازد.

علاوه بر اینها، با توجه به رشد فزاینده‌ فعالیت کارآفرینی و نیاز آنها به حمایت مالی و راهنمایی‌های کسب‌و‌کاری در جهت رشد و توسعه، «فینووا» نیز به‌عنوان بازوی شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا، با تمرکز بر حمایت از کارآفرینان حوزه «فین‌تک»، شکل گرفته است.


بهای کارشناسی دارایی‌های فیزیکی و سرمایه‌‌گذاری‌های بانک آینده


پیش‌تر، ارزیابی دارایی‌های فیزیکی و سهام بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های بانک آینده از جمله دارایی فیزیکی‌ای نظیر «بازار بزرگ ایران (ایران‌مال)»، ارزیابی سهام شرکت‌های «ارزش‌آفرینان آینده (فرمانیه‌مال)»، «ستاره تابناک هشتم توس (مشهدمال)»، «راسا راه استوار (زمین شهید خرازی)»، «آرین پردیس دنا (هتل روتانا)»، «توسعه ساختمانی سامان (بازار مبل 3)» و… به بهای کارشناسی به‌ ترتیب به مبالغ ۲.۵۵۰، ۳۲۵، ۵۸۷، ۱۷۲، ۱۷۱ و ۷۲ هزار میلیارد ریال در سامانه کدال بارگذاری شده است.

مازاد بهای کارشناسی‌های صورت‌گرفته نسبت به ارزش دفتری سرمایه‌گذاری‌ها حدود مبلغ ۲.۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که بیانگر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها پس از انجام تشریفات قانونی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.