راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل هیتوبیت در کارگاه پلتفرم ۳۶۰ درجه هیتوبیت مطرح کرد / قابل‌ رقابت با تمام صرافی‌های ایرانی هستیم

الکامپ بیست‌وششم، تیرماه با حضور تعدادی از صرافی‌ها و کسب‌و‌کارهای رمزارزی برگزار شد که هیتوبیت یکی از کسب‌و‌کارهای رمزارزی‌ای بود که برای معرفی و شناساندن محصول فناورانه خود در نمایشگاه حاضر شده بود. مدیرعامل هیتوبیت در غرفه این پلتفرم رمزارزی در نمایشگاه الکامپ، کارگاهی تحت عنوان پلتفرم ۳۶۰ درجه هیتوبیت برگزار کرد و به معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پلتفرم رمزارزی پرداخت. به گفته صالح خواجه‌دلویی هیتوبیت از بیش از ۱۵۰ رمزارز و ۳۰۰ بازار ریالی و تتری پشتیبانی می‌کند و قابل رقابت با تمام صرافی‌های ایرانی است؛ چراکه هسته معاملاتی هوشمند این صرافی، بازارها را به صورت ۲۴ساعته رصد می‌کند و به‌گونه‌ای عمل می‌کند که با تزریق خودکار و مدیریت‌شده نقدینگی و سفارش‌بردار (Taker)، سرعت انجام معاملات را بالا برده و در هر بازار سعی دارد بهترین قیمت خریدوفروش را ارائه دهد.

هیتوبیت به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ تجارت الکترونیک اول، در حوزه فناوری‌های نوین مالی ازجمله بلاکچین و رمزارز، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فعالیت دارد. گروه شرکت‌های تجارت الکترونیک اول با تکیه بر تجربه ۱۴ساله تیم فنی و توسعه کسب‌وکار خود در زمینه تولید نرم‌افزارهای سازمانی و مالی، پلتفرم هوشمند معاملات رمزارز هیتوبیت را با شعار تجربه معاملات هوشمند به بازار ارائه داد.

صالح خواجه‌دلویی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره هیتوبیت در کارگاه پلتفرم ۳۶۰ درجه هیتوبیت که در نمایشگاه الکامپ 1402 برگزار شد گفت: «هلدینگ تجارت الکترونیک اول فعالیت خود را از ۱۴ سال قبل با هدف توسعه پلتفرم‌های نرم‌افزاری آغاز کرد و اولین نرم‌افزار CRM خود را تحت عنوان پیام‌گستر منتشر کرد که در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ هزار کاربر سازمانی دارد. پس از آن Call Center الوویپ را منتشر کرد که بیش از ۴۰۰ مشتری سازمانی دارد.»

او ادامه داد: «هیتوبیت به واسطه تجربه‌‌ای که کسب کرده و نظراتی که از کاربران دریافت کرده سعی کرده این نکات را در هیتوبیت لحاظ کند. در حال حاضر برای پشتیبانی پلتفرم هیتوبیت از پیام‌گستر استفاده می‌شود و مرکز تماس نیز در حال استفاده از الوویپ است. همچنین هلدینگ تجارت الکترونیک اول به عنوان بازوی فین‌تکی و پرداخت‌یار بانک مرکزی است که در هیتوبیت بخشی از سرویس مورد نیازمان را از زیرساخت هلدینگ و بخش دیگر را از تعامل با دیگر پرداخت‌یارهای مطرح دریافت کرده‌ایم.»

به گفته مدیرعامل هیتوبیت، توسعه زیرساخت‌های هیتوبیت از ابتدای سال ۱۴۰۰ با تیم ۴۰نفره فنی آغاز و در دی‌ماه ۱۴۰۱، این پلتفرم به‌صورت محدود شروع به فعالیت کرد. اما در گام بعدی هم‌زمان با نمایشگاه الکامپ که بزرگ‌ترین آوردگاه فناوری کشور است سعی شده که این محصول فناوری‌‌محور در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود تا کاربران از نزدیک با محصول آشنا شوند و آن را نصب کنند.

او با اشاره به سیر تحول پلتفرم‌های معاملاتی کشور گفت: «از چندین سال پیش تا به الان پلتفرم‌های متفاوتی وجود داشته است. برای مثال پلتفرم‌هایی بوده‌اند که تنها سرویس OTC روی آنها فعال بوده است. اما به مرور پلتفرم‌هایی شکل گرفتند که P2P بودند و انواع مختلف قیمت‌گذاری‌ها در آنها شکل گرفت. در چند سال گذشته پلتفرم‌ها به بلوغی از سطح کاربری رسیدند و اکنون کاربر به لایه‌ای از سرویس‌ها نیازها دارد تا سرمایه و دارایی خود را به صرافی  خارجی منتقل نکند.»

به گفته خواجه‌دلویی تا زمانی که در کشور از کسب‌و‌کارها بابت سرویس، خدمت و… مالیات گرفته نشود آن فضا به رسمیت شناخته نمی‌شود. در حال حاضر در فضای رمزارزی کشور گام‌های کوچکی به سوی قانونمندشدن در حال برداشته‌شدن است و یکسری الزامات در مسیر ابلاغ‌ هستند.


تلاش برای خلق محصولی فناورانه، ساده و جامع


خواجه‌دلویی با اشاره به شعار این پلتفرم رمزارزی گفت: «هیتوبیت به دنبال تجربه معاملات هوشمند است. تجربه خوب زمانی شکل می‌گیرد که نیاز اساسی افراد دم دست‌شان آماده سرو شدن باشد. محدودیت‌های مختلف در تمام شرکت‌های فناوری باعث شده این بدنه آسیب ببیند، اما ما در هیتوبیت در دو سال و نیم گذشته سعی کردیم تجربه کنیم و محصول‌مان را گسترش دهیم. تمام تلاش ما این بوده که این محصول فناورانه، ساده و جامع باشد.»

او ادامه داد: «در پلتفرم هیتوبیت ما شش نیاز اصلی را شناسایی کردیم که تمام کاربرانی که در حوزه رمزارز می‌خواهند فعالیت داشته باشند به آنها وابسته هستند. اعتماد، دارایی، سود، سرعت، پشتیبانی و ابزارها شش رکن اصلی هستند.»

خواجه‌دلویی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در بحث اعتماد گفت: ‌«در زمینه اعتماد ما چهار شاخص تعریف کردیم. کارنامه فعالیت خوبی داریم و دارای رتبه یک تولید نرم‌افزار شورای ‌عالی انفورماتیک هستیم که تجربه ۱۴ساله ما نشان می‌دهد می‌توانیم بهترین نرم‌افزار را تولید کنیم. بحث بعدی امنیت است. مهم‌ترین پارامتری که منجر به اعتماد در پلتفرم معاملاتی مالی و رمزارزی می‌شود مجموعه اقدامات صورت‌گرفته در بحث امنیت است. هیتوبیت در این راستا لایه مدیریت کلیدهای خصوصی  خود را از فناوری Threshold MPC استفاده کرده است. این فناوری بالاترین فناوری مدیریت کلیدها در دنیاست و صرافی‌هایی مثل بایننس از آن استفاده می‌کنند.»

او ادامه داد: «امنیت دارایی‌های دیجیتال، فراتر از امکان فعال‌سازی کد دوعاملی گوگل و زیرساخت سردوگرم نگهداری کیف پول است. ما در هیتوبیت با نگاهی یکپارچه به لایه سرویس و زیرساخت، امنیت دارایی‌های دیجیتال و کلیدهای خصوصی را به‌واسطه سازوکار Threshold MPC در مدیریت کلیدهای خصوصی و زیرساخت اتاق امن به‌صورت ۳۶۰ درجه تضمین می‌کنیم. همین‌طور همه داده‌ها و دیتا‌ها به‌صورت آفلاین با فناوری سیف‌روم با پروتکل‌های مختلف نگهداری می‌شوند. این اتاق امن باعث می‌شود اگر یکی از دیتاسنترها دچار مشکل شود دارایی‌ها از دسترس خارج نشوند.»


نگهداری اطلاعات KYC به صورت کریپتوگرافی و خارج از دسترس


مدیرعامل هیتوبیت گفت: «از دیتاهای مربوط به احراز هویت بک‌آپ گرفته می‌شود و این اطلاعات به صورت کریپتوگرافی و آفلاین نگهداری می‌شود.»

خواجه‌دلویی با اشاره به مراحل احراز هویت در این صرافی گفت: «احراز هویت در هیتوبیت در چهار سطح انجام می‌‌شود و هر سطح کاربری دارای قابلیت‌ها و محدودیت‌هایی است. مواردی که ما در هیتوبیت برای KYC از کاربر دریافت می‌کنیم، کاملاً و بدون هیچ کم‌وکاستی مطابق با الزامات پلیس فتا است. فرایند KYC در هیتوبیت سریع بوده و به‌واسطه همکاری با مجموعه‌های مختلف، در بخش‌هایی تمام‌اتوماتیک است.»

قابلیتواریز تومانیبرداشت تومانیمعامله تومانیواریز رمزارزیبرداشت رمزارزیمعامله رمزارزی
سطح صفربدون محدودیتنداردبدون محدودیتبدون محدودیتنداردبدون محدودیت
سطح یکبدون محدودیتروزانه ده میلیون ریالبدون محدودیتبدون محدودیتروزانه ۵۰۰.۰۰ USDTبدون محدودیت
سطح دوبدون محدودیتروزانه سیصد میلیون ریالبدون محدودیتبدون محدودیتروزانه ۱۰ هزار USDTبدون محدودیت
سطح سهبدون محدودیتروزانه یک میلیارد ریالبدون محدودیتبدون محدودیتروزانه ۴۰ هزار USDTبدون محدودیت

او ادامه داد: «در حال حاضر ما در هیتوبیت از بیش از ۱۵۰ رمزارز و ۳۰۰ بازار ریالی و تتری پشتیبانی می‌کنیم و قابل رقابت با تمام صرافی‌های ایرانی هستیم؛ چراکه ما در تمام این ۳۰۰ بازار فعال هستیم. همچنین از بیش از ۷۰ بلاکچین پشتیبانی می‌کنیم که این خود یکی از ویژگی‌های هیتوبیت است»

او ادامه داد: «هسته معاملاتی هوشمند تمام بازارهای ما را از زمانی که فعال شوند رصد می‌کند. هسته معاملاتی هوشمند هیتوبیت بر اساس رفتار هر بازار و KPIهای تعریف‌شده عمل می‌کند. بازارسازی هوشمند در هسته معاملاتی هیتوبیت به‌گونه‌ای عمل می‌کند که با تزریق خودکار و مدیریت‌شده نقدینگی و سفارش‌بردار (Taker)، سرعت انجام معاملات را بالا برده و در هر بازار سعی دارد بهترین قیمت خریدوفروش را ارائه دهد.»

خواجه‌دلویی اضافه کرد: «هیتوبیت سعی دارد با ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله هسته و بازارساز هوشمند معاملاتی، امنیت ۳۶۰ درجه کلیدهای خصوصی و دارایی‌های دیجیتال، بازارهای شبیه‌ساز، معاملات کاغذی، نسخه WhiteLabel و پشتیبانی از رمزارزهای برتر دنیا در بیش از ۳۰۰ بازار فعال، بالاترین سرعت انجام معاملات را با بهترین قیمت و کمترین گپ معاملاتی به کاربران ارائه کند.»

خواجه‌دلویی با اشاره به ویژگی‌های این صرافی گفت:‌ «تمام پلتفرم یک مرکز پشتیبانی جامع دارد که به صورت تصویری به کاربر کمک و او را راهنمایی می‌کند. همچنین عمق بازار با گراف و نمودار در تمام بازارها نشان داده می‌شود. عمق بازار به کاربران کمک می‌کند صعودها و ریزش‌ها را ببینند.»

مدیرعامل هیتوبیت با اشاره به کارمزدهای هیتوبیت گفت: «هیتوبیت جزو دو صرافی است که سطوح کارمزد را هم در بازار ریالی و هم تتری شکسته است. برای مثال سطح اول ۰.۲۹ است که اگر طی یک ماه با ۵۰ میلیون تومان کاربر معامله کند کارمزد این رقم می‌شود ۰.۲۷ صدم.»

خواجه‌دلویی با اشاره به اهمیت سرعت در پلتفرم رمزارزی گفت: «ما در هیتوبیت از معماری میکروسرویس و kubernetes استفاده کردیم و متناسب با افزایش تعداد کاربران، سرورها و زیرساخت‌های ما دچار مشکل سرویس‌دهی نخواهند شد.»


محک‌زدن استراتژی‌ تریدرها در محیط شبیه‌سازی‌شده


مدیرعامل هیتوبیت درباره محیط شبیه‌سازی معامله گفت: «برای اینکه فرد متوجه شود که آیا تریدر خوبی است یا خیر، نیاز به فضایی برای محک‌زدن استراتژی‌های خود دارد که هیتوبیت سه محیط شبیه‌سازی در اختیار کاربران قرار داده که ساده‌ترین آنها تست‌نت است.»

به گفته خواجه‌دلویی تورنومتر یکی دیگر از قابلیت‌های هیتوبیت است که از طریق آن برای مدت مشخصی، افراد پول مجازی دریافت می‌کنند و کسانی که در مدت زمان مشخص بتوانند این سرمایه را به بالاترین میزان نسبت به سایرین برسانند معرفی می‌شوند و در سرویس کپی‌تریدینگ، سایر کاربران با مشاهده کارنامه این افراد و اعتماد بیشتر به آنها می‌توانند از تریدهای آنها کپی کنند.

در پایان مدیرعامل هیتوبیت گفت: «هدف این پلتفرم آن است که یک نگاه ۳۶۰ درجه به نیازهای کاربران داشته باشد و بتواند به نیازهای آنها پاسخ دهد و منجر به خلق تجربه خوب شود.»

علاقه‌مندان برای تماشای کامل ویدئوی کارگاه پلتفرم ۳۶۰ درجه هیتوبیت می‌توانند به صفحه آپارات هیتوبیت مراجعه کنند.

1 دیدگاه
  1. حسن رضوی می‌گوید

    برداشت رمزارزی در سطح یک در جدول بالا، مقدار 50،000 دلارتتر می باشد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.