راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین گزارش عملکرد بامن منتشر شد / ۴.۵ میلیون کاربر فعال بامن در ۳۱ استان

اولین گزارش رسمی از فعالیت اپلیکیشن بامن در سال ۱۴۰۱ منتشر شد. بامن در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۰۰درصدی کاربران مواجه شد و در حال حاضر ۴.۵ میلیون کاربر فعال در ۳۱ استان کشور دارد و بیشترین تعداد تراکنش را با خرید از سوپرمارکت به ثبت رسانده است.

بامن، اپلیکیشن فعال در حوزه کش‌بک است که کاربران می‌توانند با ثبت‌نام رایگان در آن و معرفی شماره کارت‌های بانکی خود، بخشی از هزینه‌ای که بابت خریدهای روزانه پرداخت می‌کنند را دریافت کنند.

بر اساس گزارش سالانه بامن، تعداد کل خریدهای باشگاهی در مقایسه با سال گذشته، ۲۸۴ درصد و تعداد کل منکس (امتیاز) کسب‌شده در آن ۵۱۸ درصد رشد داشته است.


رشد ۱۰۰درصدی تعداد کاربران در یک سال


بامن در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۰۰درصدی تعداد کاربران مواجه بوده و در حال حاضر ۴.۵ میلیون تعداد کاربر دارد که از این تعداد ۴۵ درصد آنها را خانم‌ها و ۵۵ درصد دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند. همچنین کاربران در ۳۱ استان کشور و ۱۲۰۵۳ فروشگاه امکان استفاده از خدمات بامن را دارند و بیشترین فروشگاه‌های فعال در بامن در شهر تهران مستقر هستند.

مهم‌ترین پیشرفت‌های فنی با من در سال ۱۴۰۱ مربوط به خرید و شارژ بلیت مترو با استفاده از منکس، خرج منکس، تغییر دسته‌بندی خدمات و قابلیت دعوت از دوستان بوده است.

در بامن ۱۳ دسته اصلی خرید حضوری وجود دارد که سوپرمارکت با اختلاف بیشترین تعداد تراکنش را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش بامن، تراکنش‌های باشگاهی کاربران بامن در سال ۱۴۰۱ با رشد ۷۵درصدی مواجه شدند. تراکنش‌های سوپرمارکتی بیشترین تعداد تراکنش را به خود اختصاص داده‌اند اما در سایر اصناف، بیشترین تعداد تراکنش مربوط به خرید مواد غذایی بوده است. همچنین در بخش خرید شارژ و اینترنت همراه، بسته‌های همراه اول رتبه اول را کسب کرده‌اند.

جالب است بدانید که بیشترین نرخ عضویت کاربران در بامن در سال گذشته مربوط به بازه زمانی شب بوده و در سال گذشته تعداد کاربران فعال بامن ۱۷۷ درصد رشد را تجربه کرده‌اند. همچنین تعداد دفعات بازدید از این اپ رشد ۱۷۸درصدی داشته است.

در ادامه این گزارش آمده که ۷۰ درصد از تعداد تراکنش‌های باشگاهی کاربران بامن حضوری و ۳۰ درصد آنها به صورت آنلاین بوده‌اند.


عضویت تمامی کاربران بلوبانک در بامن


طبق این گزارش، تمامی کاربران بلوبانک عضو بامن هستند؛ چراکه سرویس پاداش بلوبانک همان بازگشت وجه با من است.

در یک سال اخیر مجموعاً ۱۱ قرعه‌کشی انجام شد که برخی فصلی و برخی غیرفصلی بوده‌اند.

چهار روش خرج کردن منکس در با من وجود دارد؛ خرید از فروشگاه‌ اختصاصی بامن، خرید ووچر کد، کش‌اوت و قرعه‌کشی. محبوب‌ترین روش خرج‌کردن منکس در بین کاربران بامن شرکت در قرعه‌کشی بوده است و از سال گذشته تعداد کاربران شرکت‌کننده در قرعه‌کشی رشد ۱۰۸۵درصدی داشته‌ است. همچنین در یک سال گذشته میزان تبدیل منکس به وجه نقد رشد ۲۰۱۰۷درصدی را تجربه کرده است.

بیشترین استفاده از منکس در قسمت خرج، ۴۳ درصد از حجم کل است که به خرید تاکسی‌های اینترنتی اختصاص پیدا کرده است.


استقرار بیشترین تعداد مخاطبان خرید کالا از بامن در شرق تهران


در یک سال گذشته تعداد کالاهایی که در فروشگاه بامن با استفاده از منکس خریداری شده ۱۲۰۹ درصد افزایش داشته و بیشترین کالای خریداری‌شده مربوط به هدفون بیسم لنوو بوده و بیشترین خرید کالا از فروشگاه‌ بامن در شرق تهران انجام شده است.

بامن در سال گذشته چهار کمپین برگزار کرد که هر کدام از آنها منجر به جذب تعداد زیادی کاربر جدید و به‌ تبع منجر به رشد میانگین بازدید روزانه از اپ شدند و به دنبال این اتفاقات آگاهی برند با رشد خوبی مواجه شد.

آنچه از مرور گزارش عملکرد و دستاوردهای با من بیشتر از هر چیز مشخص می‌شود این است که بامن به دنبال ارائه، معرفی و ایجاد فرهنگ جدیدی از مقوله خرید در ایران است. فرهنگی که علاوه بر انتفاع دوجانبه خریدار و فروشنده، هدف مهم دیگری را نیز دنبال می‌کند؛ ایجاد ارزش‌افزوده کلان و ایجاد رونق در لایه تقاضای کل در اقتصاد کشور. بدین‌ ترتیب بامن را باید پلتفرم خرید، سامانه کش‌بک، باشگاه مشتریان و افزون بر همه اینها مدل جدیدی از خرید در ایران دانست که علاوه بر اینکه به دنبال جریانی دوسر برد برای خریداران و فروشندگان است، امکان فنی تغییر بهینه خرده‌فرهنگ خریدوفروش را در جامعه ایرانی فراهم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.