راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آلیاسیس پس از هشت سال ری‌برندینگ کرد / تغییراتی منطبق با استراتژی‌های جدید شرکت

آلیاسیس یکی از شرکت‌های فعال صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و ارائه‌دهنده راهکارهای متناسب با چالش‌های موجود در این حوزه است. این شرکت که با حدود 15 سال سابقه، عنوان هفدهمین شرکت برتر ICT ایران از سوی سازمان مدیریت صنعتی را کسب کرده، ارائه خدماتی مانند مشاوره، طراحی، تأمین، پیاده‌سازی، پشتیبانی، آموزش و خدمات پس از فروش در زیرساخت‌‎‌های مراکز داده و شبکه‌های رایانه‌ای را در دستور کار دارد. حالا آلیاسیس از ری‌برندینگ و بازتعریف مأموریت‌هایش بعد از هشت سال خبر داده است.

بنا بر اعلام این شرکت، بازتعریف مأموریت و چشم‌انداز آلیاسیس از اصلی‌ترین علت‌های ری‌برندینگ بوده است. سادگی، نوآوری، جهان‌شمولی و راهکارمحوری رویکرد این ری‌برندینگ است که می‌توان آثار آن را در لوگوی جدید شرکت هم مشاهده کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی آلیاسیس، این مجموعه ارتباط در فضای کسب‌و‌کارهای ICT مسیری ساختارشکن برای برند خود متصور شده و برخلاف جریان بحران‌های اقتصادی و فناوری کشور، استراتژی توسعه را پیش گرفته است: «برندینگ موضوعی نه مربوط به دیروز و امروز که مربوط به آینده است و تصور می‌کنیم هیچ‌ چیز مانع نوآوری ما نخواهد شد. برند آلیاسیس برندی کاملاً بیدار و روبه‌جلو است و امسال باید منتظر سرویس‌های جدید و تغییرات اساسی در آن باشیم.»


عدم انطباق برند با محصولات


آلیاسیس هم‌زمان با ری‌برندینگ خود بیانیه‌ای را در این باره منتشر و اعلام کرده، اما رشد آلیاسیس در 10 سال اخیر به‌عنوان شرکتی کوچک در قلب تهران و تبدیل آن به یکی از بازیگران بزرگ صنعت ICT در سال‌های اخیر، باعث شد این شرکت در سال جدید پوست‌اندازی کند: «ما در سالی که گذشت به این باور رسیدیم که برند فعلی با محصولات فعلی هماهنگ نیست. به عبارتی آنچه از ویژگی‌های بصری و شعار آلیاسیس برمی‌آید نشان از تأکید آن بر ارتباطات یکپارچه و فناوری‌های مرتبط با آن داشت. آلیاسیس به سهم بازار زیرساخت‌های مراکز داده دست پیدا کرده و تمرکز راهکارها و محصولات اصلی خود را در این شاخه از صنعت معطوف کرده است و ادامه با شکل و شمایل قبل باعث سردرگمی نزد مخاطبانش می‌شد.»

آلیاسیس در ادامه بیانیه خود عنوان کرده که فرض کنید خانه شما روزی جزو بهترین خانه‌های شهر بود؛ اما خب زمان زیادی از ساخت آن گذشته و امکاناتی که در اختیار شما می‌گذارد بسیار قدیمی شده، حتی ممکن است به دلیل کهنگی قسمتی از آن تخریب شود. اصلاً بر فرض محکم باشد و هنوز بشود در آن زندگی کرد؛ با برج‌های زیبای اطراف چه می‌کنید؟ دوروبرتان آنقدر ساختمان‌هایی با طراحی‌های روز ساخته شده که دیگر این خانه در ذوق می‌زند و نظر هیچ‌کس را به خود جلب نمی‌کند.

حالا دوراه دارید: یا خانه را بکوبید و از نو بسازید یا دستی به سر و روی آن بکشید. این دقیقاً شرایطی است که گاهی یک برند با آن مواجه می‌شود و به‌خاطر تغییر مأموریتش یا ماندن در بازار رقابت، دست به تغییر آن می‌زند.


متمرکز بر راهکارمحوری و جهان‌شمولی


آلیاسیس معتقد است که برند به احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی گره‌ خورده و برای همین در ری‌برندینگ تلاش شده با تغییر عناصر هویت بصری (نام، رنگ، لوگو، طراحی) و پیام‌هایی که به مخاطب می‌دهیم (استراتژی برند، ارزش‌ها، مأموریت، چشم‌انداز، هدف، تگ‌لاین) تصویری که در ذهن مردم ایجاد شده را آن‌طور که می‌خواهیم بازسازی کند: «به همان نسبت رنگ‌ها  که به شکل سحرآمیزی حال و هوای برند ما را به مخاطب‌مان القا می‌کند دستخوش اصلاحات اندکی شد تا ابزار اولیه برای ایجاد هویت بصری جدید آلیاسیس مهیا شود. طی نظرخواهی از اشخاصی که هیچ شناختی از برند آلیاسیس نداشتند بیش از 80 درصد این افراد حوزه کاری آلیاسیس را از روی طرح و رنگ جدید آن به‌درستی حدس زدند تا گواه محکمی باشد بر اینکه مسیر طی‌شده تا حدودی به‌درستی طی شده است.»

به گفته مجموعه آلیاسیس، به طور مشخص اولین قدم در ری‌برندینگ ارائه تعریف جدیدی از مأموریت و چشم‌انداز سازمان بود که با تکیه بر آن کار طراحی لوگوی جدید آلیاسیس آغاز شد. تمرکز اصلی لوگوی نونوار آلیاسیس بر سادگی، نوآوری، جهان‌شمولی، راهکارمحوری و البته نمایش حروف اول نام این برند بود تا به تداعی بیشتر برند در ذهن‌ها کمک کند.

در ادامه بیانیه ری‌برندینگ آلیاسیس عنوان شده که تخصص و همراهی دو عنصری است که هر کاربر شبکه و مراکز داده برای استفاده آسوده از تجهیزات و راهکارهای آن نیاز دارد: «هویت جدید آلیاسیس بر شخصیت و فرهنگ او بنا شده است. تخصص و همراهی، دو عنصری است که هر کاربر شبکه و مراکز داده برای استفاده آسوده از تجهیزات و راهکارهای آن نیاز دارد. شریکی مطمئن که با انتقال تخصص خود از ابتدای مسیر تا انتهای آن را همراه مشتری باشد و او را از دغدغه‌های فضای کنونی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تا حدودی آسوده‌خاطر کند.»


درک مشکلات و ارائه راهکار کارآمد برای آنها


همچنین درباره هویت جدید آلیاسیس در برند بوک 2023 آمده است: «در آلیاسیس اصالت و معجزه عملکرد، در دست راهکارهاست. فرهنگ آلیاسیس به گونه‌ای است که در چهارچوب آن هیچ مشکلی بدون راهکار و هیچ راهکاری ناکارآمد نیست. انتقال این اطمینان خاطر به مخاطبان و همکاران آلیاسیس از مهم‌ترین پایه‌ها و مبنای هویت آلیاسیس است. در توضیح و دفاع از این اصل، ذکر این نکته ضروری است که ضمانت عملکرد راهکارهای ما، فناوری مدرن، تجربه بالا و تخصص همکاران ما در آلیاسیس بوده و ترکیب این موارد در کنار همدلی کامل با سازمان‌های همکار و مخاطب برند، باعث ایجاد درک صحیح از مشکلات آنها شده که در وهله بعد ارائه راهکاری درست و کارآمد را امکان‌پذیر می‌کند.»

این مجموعه در پایان با اشاره به شخصیت آلیاسیس، خود را این‌طور توصیف کرده است: «آلیاسیس یک فرد ۳۵ساله است که عمر کاری خود را صرف کسب تجربه و یادگیری راه‌حل‌های نوآورانه و مبتنی بر فناوری برای سازمان‌های Enterprise کرده است. هوشمندانه رفتار می‌کند. به‌خوبی با چالش‌های سازمانی و ساختار شرکت‌های بزرگ و کوچک آشناست و فناوری را حلقه مفقود بسیاری از آنها می‌داند. ارتباط بین‌المللی قوی دارد و با مدرن‌ترین فناوری‌های سخت‌افزاری و مجازی‌سازی دنیا آشنایی دارد. تشنه رویارویی با چالش‌ها و مقابله با سختی‌هاست. جسور است. از سستی بیزار و عاشق کار و حرفه خود است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.