راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر پروژه شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق مطرح کرد / تبدیل شبکه‌های اجتماعی به فضای تعاملی با سکوی کسب‌وکار ملت

گروه بهسازان فردا در حاشیه همایش «فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال» در کارگاهی به معرفی سکوی کسب‌وکار ملت پرداخت. در این کارگاه، فرامرز فیاض‌فر، مدیر پروژه شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق، در ابتدای سخنان خود درباره سکوی کسب‌وکار ملت گفت: «پیش‌زمینه دوره تحول دیجیتال آغاز شده و در حال نزدیک‌شدن به زندگی مردم است. از طرف دیگر امروزه مردم به‌راحتی اپ‌ها را نصب نمی‌کنند و کسب‌وکارها در این خصوص و در زمینه ماندن کاربر در اپ با مشکل روبه‌رو هستند.

از طرف دیگر شبکه‌های اجتماعی جزو جدایی‌ناپذیر زندگی مردم هستند. بهتر است که سکوی کسب‌وکاری از تولید سنتی اپ فاصله بگیرد و به جنس شبکه‌های اجتماعی ظاهر شود. در اینجا ما می‌گوییم بهتر است شبکه اجتماعی که وجود دارد به‌عنوان ترد پارتی مورد استفاده باشد و کسب‌وکار در دل آن شبکه اجتماعی قرار بگیرد.»

فیاض‌فر در سخنان خود تأکید کرد که سکوی کسب‌وکار ملت سوپراپلیکیشنی است که هم‌زمان سرویس‌های بانکی را دارد و پیام‌رسان نیز است و توانسته در مدت کوتاهی بیش از یک میلیون نصب داشته باشد.

مدیر پروژه شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق در خصوص قابلیت‌های سکوی کسب‌وکار ملت گفت: «ما کانال‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی دیدیم. اکنون باید پرسید که چه نوآوری‌ای می‌توان روی این شبکه‌های اجتماعی داشت. شبکه اجتماعی می‌تواند از حالت ارتباط یک‌طرفه تبدیل به کانال تعاملی شود. کاربر می‌تواند یک گام فراتر رفته و بعد از انتخاب کالا و سایر محصولات، طی‌کردن فرایند خرید، تعامل با فروشنده یا سرویس‌دهنده را تجربه کند و با فروشنده از طریق چت، ارسال ویدئو و متن ارتباط برقرار کند.»

او ادامه داد: «در ادامه فرایندهای قبلی فرایند خرید اتفاق می‌افتد که جزو جدانشدنی آن عملیات پرداخت است و پیام‌رسان ما قابلیت پرداخت الکترونیک را هم دارد و کاربر می‌تواند از همان طریق فرایند پرداخت را هم انجام دهد.»

فیاض‌فر در حوزه تولید محتوای کسب‌وکار نیز گفت: «در پیام‌رسان ما در این‌ خصوص هم فکر شده است. بسیاری از کانال‌ها محتوای رایگان دارند. اما ما علاوه بر ویژگی محتوای رایگان، امکان محتوای خریدنی را نیز ایجاد کردیم و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند محتوای خود را به فروش بگذارند. موضوع دیگر بحث ترد پارتی اپلیکیشن‌ها و ارتباط آنها از طریق سوشیال است که از طریق ربات‌ها این دسترسی را فراهم کرده‌ایم.»

فیاض‌فر ادامه داد: «موضوع دیگر بحث ویترین است و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند در قسمت ویترین کسب‌وکار خودشان را به سامانه معرفی کنند و در دسته‌بندی‌های اپ قرار بگیرند. جایگاه‌های مختلف تبلیغاتی همچون بنر هم در سیستم تعبیه شده است.»


قابلیت خرج وام و خرید اعتباری


 مدیر پروژه شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق در خصوص نوآوری‌های جدید این محصول گفت: «نوآوری دیگر بحث خرید اعتباری است. لندتک از حوزه‌های روز است و این سکوی کسب‌وکار ملت قابلیت خرج وام را در خود دارد؛ به این معنی که وام دریافتی معتبر در لایه اعتباری را در این اپ می‌توان استفاده کرد.»

فیاض‌فر در خصوص وفاداری کاربران در سکوی کسب‌وکار ملت گفت: «تمامی کسب‌وکارها به سمت ایجاد باشگاه مشتریان و وفادار کردن مشتریان خود می‌روند؛ حال جای بازیگری که بتواند باشگاه‌ها را متصل کند خالی است و ما می‌خواهیم این اتفاق را ممکن کنیم. کاربران بسیاری از کسب‌وکارها انگیزه لازم را برای استفاده از ویژگی باشگاه‌ها ندارند و باشگاه‌ها نتوانسته‌اند رسالت خود را انجام دهند. لویالتی هاب در سکوی کسب‌وکار ملت می‌خواهد ارتباط بین مشتریان مختلف را برقرار کند.»

او در ادامه بیان کرد که مشتریان در این سکو می‌توانند با ارائه علاقه‌مندی‌های خود تبلیغات متناسب با سلیقه خود را دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.