راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری اولین دوره از مسابقات فتح پرچم زفتا به مناسبت الکامپ

اولین دوره از مسابقات فتح پرچم زفتا  به آدرس  ZCTF.PRO به مناسبت افتتاح نمایشگاه الکامپ از روز چهارم این نمایشگاه تا جمعه ۹ تیر در فاصله بین اعیاد قربان و غدیرخم  برگزار شد.

شرکت‌کنندگان  این مسابقه با توجه به امتیازات فنی که دریافت کردند می‌توانند در سایت زفتایی شو قسمت دعوت به همکاری مراجعه کرده و امتیازات فنی خود را منتقل کنند و درخواست یک رابطه پایدار همکاری با شرکت زفتا ارائه نمایند.

CTF یا Capture The Flag یک رقابت امنیتی است که در آن شرکت‌ها یا تیم‌های امنیتی با هم رقابت می‌کنند تا دستاوردهای امنیتی خود را به اشتراک بگذارند و موارد ضعف و آسیب‌پذیری‌های اهداف تعیین شده را شناسایی کنند.

برگزاری مسابقه فتح پرچم، دارای چندین چالش بوده که در کلاس های متنوع وب اپلیکیشن، موبایل اپلیکیشن، مهندسی معکوس، کد نویسی امن و رمزنگاری دسته بندی شده اند. 

میثم میریحیی‌ئی، مدیر مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای شرکت زفتا در گفت‌و‌گو با راه‌پرداخت درباره این مسابقه می‌گوید:«مسابقه فتح پرچم، یک فرصت برای علاقمندان و فعالان حوزه سایبری است تا در مواجهه با چالش‌های واقعی و شبیه‌سازی شده، تجربه‌های ارزشمند خود را بکار بگیرند.در این مسابقه، شرکت‌کنندگان توانایی‌های فنی خود را مورد آزمون قرار داده و با تیم‌های دیگر رقابت کنند تا با موقعیت‌های واقعی روبرو شوند و راه‌حل‌های امنیتی مؤثری پیدا کنند. مسابقه فتح پرچم فرصتی برای ارتقای فعالیت‌های امنیتی شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند و به علاوه، امکان به اشتراک گذاشتن تجربیات با سایر متخصصان در صنعت امنیت و تشکیل یک تیم حرفه‌ای برای افزایش امنیت و حفاظت زیرساخت‌های فناوری کشور را به شرکت‌کنندگان می‌دهد. در این مسابقه، خلاقیت، دقت، تفکر استراتژیک و تیم‌بندی مهم هستند.»

برگزاری مسابقه فتح پرچم دارای اهداف متعددی است. اولین هدف آن، تقویت مهارت‌های فردی و تیم‌های امنیتی در حوزه سایبر در سطح ملی است. شرکت کنندگان در طول مسابقه با چالش‌های جدید و پیچیده در امنیت آشنا می‌شوند و تجربه عملی در حل مسائل امنیت سایبری کسب می‌کنند. دومین هدف، ارتقاء امنیت اهداف فرضی است.

با شرکت در این مسابقه، شرکت‌ها قادر خواهند بود با روش‌های نوآورانه مسائل را حل کرده و بهبودی در فرایند امنیت اهداف خود ایجاد نمایند. این بهبودها نه تنها در تقویت کار تیمی مفید هستند، بلکه بهره‌وری و اطمینان بیشتری به جامعه ارائه خواهند شد. سومین هدف، ارتقاء فرهنگ امنیت سایبری در جامعه است. با برگزاری مسابقه و جذب علاقه‌مندان به امنیت، فرصتی برای آموزش و آگاهی‌بخشی درباره تهدیدات سایبری و روش‌های مقابله با آن‌ها فراهم می‌شود. این امر باعث افزایش تعداد افراد فعال در حوزه امنیت می‌شود و در نتیجه بهبود قابل توجهی در جامعه به طور کل خواهد داشت.

 او در خصوص ارتباط این مسابقات با مسئولیت اجتماعی گفت: «علاوه بر مسابقه فتح پرچم در خصوص آگاهی‌رسانی‌های امنیتی یک بازی آفلاین ارائه کرده‌ایم که در آن مفاهیم پایه استفاده امن از رسانه‌های دیجیتال را به شیوه ای جذاب برای مخاطبان آموزش دادیم؛ برای مثال چگونگی محافظت از اطلاعات حساس و حفظ حریم خصوصی»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.