راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک سینا به ازای هر تراکنش فقط دو زار جریمه می‌پردازد / بانک‌ها به ازای هر تراکنش 2 تومن جریمه می‌شوند

بانک مرکزی در سال‌های نه چندان دور که هنوز شاپرک نبود هر ماه گزارش تراکنش‌های ناموفق را منتشر می‌‌کرد که از روی آنها می‌شد فهیمد هر بانکی چقدر جریمه می‌پردازد. بانک‌ها اگر بالای 5 درصد تراکنش خطا داشته باشند به ازای هر تراکنش 50 تومان جریمه می‌شوند. اگر بالای 10 درصد تراکنش خطا داشته باشند به ازای هر تراکنش 100 تومان و اگر بالای 15 درصد خطا داشته باشند هم 150 تومان.

حالا که آمارهای بانک مرکزی منتشر نمی‌شود و ما از فهرست بد‌ها چیز زیادی نمی‌دانیم و باید دل‌مان را به آمار خوب‌ها خوش کنیم. طبیعی است که هیچ ماست‌فروشی نگوید ماست من ترش است و بانک‌هایی هم که جریمه‌های آن چنانی بابت تراکنش‌های ناموفق می‌دهند صدایشان در نیاید.

بانک سینا یکی از بانک‌های پیش‌روی ایرانی است که در سال‌های گذشته به خوبی توانسته از فناوری‌های نوین استفاده کند و به مرور شاید در برابر بانک‌هایی مانند سامان، پارسیان، اقتصاد نوین و پاسارگارد هم بایستد. بررسی عملکرد بانک سینا در حوزه فناوری اطلاعات و خدمات نوین بانکی، طی یک سال گذشته، نشان دهنده رشد و جهش قابل قبول در این حوزه است.

 .

به گزارش روابط عمومی بانک سینا به نقل از معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات حاکی است که با توسعه سیستم‌ها و زیرساخت‌های فناوری در این بانک، استقبال مشتریان از سرویس‌ها و خدمات بانکداری الکترونیک رشد قابل توجهی داشته به نحوی که در پایان سال ۹۲، کمتر از ۱۰. ۵ درصد تراکنش‌های بانک سینا به صورت حضوری در شعب صورت پذیرفته است و مابقی از طریق درگاه‌های الکترونیک و مکانیزه به اجرا درآمده است؛ در حالی که این رقم در فروردین ۱۳۹۱ معادل ۲۰ درصد و فروردین ۹۲ معادل ۱۵ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، در یک بازه زمانی ۵ ساله تعداد اسناد صادره سیستم متمرکز بانکی از ۲ میلیون سند در فروردین ماه ۸۸ به بیش از ۲۲ میلیون سند در اسفند ماه ۹۲ رسیده که نشان از بسترسازی و پیاده سازی سیاست‌های مناسب توسعه‌ای طی سال‌های گذشته در بانک سینا دارد.

همچنین در گزارشی که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده و به عملکرد ۳۰ ماهه بانک‌ها در زمینه تراکنش‌های موفق شتابی اختصاص دارد، بانک سینا با 99.54 درصد تراکنش موفق شتابی، رتبه اول را در این زمینه کسب کرده است.

سرانه جریمه پرداختی به ازای تراکنش‌های ناموفق در بانک سینا نیز 1.88 ریال بوده و این در حالی است که سرانه جریمه پرداختی نظام بانکی به ازای تراکنش‌های ناموفق 18.58 ریال بوده که نشان از کیفیت بسیار بالا و مطلوب سرویس‌های بانک سینا دارد.

بانک سینا در سال‌های اخیر اقدامات و سیاست‌های مناسبی را در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک به اجرا رسانده است به طوری که در حال حاضر ۸۵ نوع خدمت در این بخش از درگاه‌های مختلف بانک به مشتریان ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.