راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت راسپینا نت پارس درباره حضور در نمایشگاه الکامپ / سرویس «تعامل در توسعه ایمن» رونمایی شد

مدیرعامل شرکت راسپینا نت پارس از جمله شرکت‌های حاضر در الکامپ 26 ضمن معرفی محصولات و خدمات جدید شرکت، از رونمایی سرویس تعامل در توسعه ایمن «DevSecOps» در نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: «راسپینا برای مقابله با محدودیت‌های اینترنتی و دسترسی به اینترنتی بدون اختلال مجبور به استفاده از سیم‌کارت‌های بین‌المللی شده که این موضوع هزینه ماهانه 30 میلیون‌تومان برای شرکت داشته است.»

محمدرضا مستمع در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ثبت بین‌المللی شش آسیب در حوزه امنیت اطلاعات توسط راسپینا برای اولین‌بار خبر داد و در ادامه با بیان اینکه راسپینا با چهار محصول در نمایشگاه الکامپ حضور دارد، درباره جزئیات این محصولات گفت: «سرویس‌های امنیت شبکه، سرویس‌های امنیت سامانه‌های تحت وب، سرویس‌های امنیت برنامه‌های کاربردی موبایل و سرویس‌های امنیت وب‌سرویس و API از جمله خدمات و محصولات شرکت است.»

او در ادامه صحبت‌های خود با راه پرداخت درباره سرویس تعامل در توسعه ایمن توضیح داد: «راسپینا با راه‌اندازی سرویس «تعامل در توسعه ایمن»، در کنار مدیران و توسعه‌دهندگان سامانه‌های تحت وب از مرحله شکل‌گیری ایده تا پیاده‌سازی و اجرا و تا پایان چرخه سامانه، اقدام به تأمین امنیت آن می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، راسپینا به شرکت‌هایی که در حوزه توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کنند و می‌خواهند توسعه نرم‌افزار خود را در محیطی امن پیاده‌سازی کنند، خدمات می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، در زمان طراحی و پیاده‌سازی یک اپلیکیشن بانکی، راسپینا در تست نفوذ این اپلیکیشن به توسعه نرم‌افزار امن کمک می‌کند؛ بنابراین، راسپینا با این سرویس به مجموعه‌های مالی و بانکی در حوزه امنیت برای اینکه فرایند توسعه نرم‌افزار برای آنها امن باشد، کمک می‌کند.»

سرویس‌های امنیت شبکه، امنیت سامانه‌های تحت وب، امنیت برنامه‌های کاربردی موبایل، امنیت وب‌سرویس و API چهار محصول راسپینا است، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره این سرویس‌ها می‌گوید: «امسال برای محصول تست نفوذ راسپینا، سرویس API را اضافه کردیم. در این زمینه، با بنیاد OWASP همکاری کردیم که در این همکاری موفق به انتشار نسخه فارسی API TOP 10 شدیم. SOC و Isms از دیگر محصولات راسپینا است که SOC مرکز مدیریت امنیت اطلاعات است و تهدیدها در حوزه امنیت را شناسایی می‌کند.»

شرکت دانش‌بنیان راسپینا نت پارس، از شرکت‌های حاضر در بیست و ششمین دوره از نمایشگاه الکامپ است. این شرکت به‌عنوان شریک استراتژیک سازمان‌ها در زمینه امنیت اطلاعات به مشتریان خود سرویس ارائه می‌دهد. مدیرعامل شرکت راسپینا نت پارس درباره حضورش برای اولین‌بار در الکامپ 26 اظهار کرد: «امسال اولین تجربه راسپینا برای حضور در الکامپ است و این حضور در زمینه شبکه‌سازی از سطح انتظارات ما به‌مراتب بیشتر بود. به همین منظور، تصمیم گرفتیم تا در نمایشگاه‌های آتی همچون همانند تلکام و سایر نمایشگاه‌هادر حوزه امنیت اطلاعات حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.»

مستمع در بخش دیگری از صحبت‌های خود حضور شرکت‌ها در نمایشگاه الکامپ را با وجود شرایط سخت اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور امیدبخش ارزیابی کرد و در این زمینه بیان کرد: «در الکامپ قبلی دوبرابر الکامپ امسال شرکت‌ها حضور داشتند. الکامپ از 20 سالن در سال‌های قبل به حدود 12 سالن رسیده که نشان ازبین‌رفتن 50 درصد بازار فناوری اطلاعات کشور است.»

او با بیان اینکه راسپینا در این دوره از نمایشگاه الکامپ موفق به شبکه‌سازی با دو شرکت فولادی شده است، مشتریان شرکت را مجموعه‌هایی همچون شرکت ققنوس، جیبیت، تجارت هوشمند سیمرغ و بانک ایران و ونزوئلا نام برد.

مدیرعامل شرکت راسپینا نت پارس ثبت شش آسیب‌پذیری بین‌المللی در حوزه امنیت اطلاعات ثبت توسط این شرکت را گامی در جهت تأمین امنیت اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات توسط یک شرکت ایرانی دانست و درباره تأثیر محدودیت و اختلال‌های اینترنتی بر عملکرد راسپینا گفت: «راسپینا برای اینکه بتواند به مشتریان خود در بستر اینترنت بدون اختلال و مناسب، خدمات ارائه دهد، از سیم‌کارت‌های بین‌المللی و استارلینک استفاده می‌کند. در این زمینه، ما در ماه بیش از 30 میلیون تومان هزینه استفاده از سیم‌کارت‌های بین‌المللی برای داشتن اینترنت مناسب و بدون اختلال را می‌پردازیم.»

او در ادامه بیان کرد: «شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از جمله شرکت‌هایی است که ما با آن در زمینه اینترنت همکاری می‌کرد؛ اما با سیاست‌های متناقض حاکمیت در ارائه سرویس به ما به مشکل خورده است و ما مجبوریم برای نیاز خود به اینترنت به این شرکت مراجعه نکنیم و نیازهای خود را با سیم‌کارت‌های بین‌المللی تأمین کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.