راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه توثیق الکترونیکی دارایی‌ها توسط بانک صادرات عملیاتی شد / وثیقه‌گذاری دارایی‌های باثبات

سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران از پیاده‌سازی سامانه توثیق الکترونیکی دارایی‌ها برای تسهیل پرداخت وام در این بانک خبر داد. به گفته او، این سامانه ضمن تسهیل دسترسی مشتریان به تسهیلات بانکی، ارتقای عدالت مالی را نیز در پی دارد.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک صادرات ایران، سید ضیاء ایمانی اعلام کرده دریافت تسهیلات خرد در نظام بانکی عموماً با چالش معرفی ضامن معتبر روبه‌روست. بر این اساس بانک صادرات ایران در مرحله نخست، با هدف رفع نگرانی متقاضیان تسهیلات، سامانه توثیق الکترونیکی سهام را عملیاتی کرده است. مشتریان دارای کد سجام در بانک صادرات ایران، هنگام دریافت تسهیلات می‌توانند به سادگی یک خرید اینترنتی، بخشی از دارایی سهام خود را به‌عنوان وثیقه در سامانه ثبت کنند.

او اجرای این طرح را کمک به ثبات بازار سرمایه دانست و گفت: «متقاضیان برای تأمین منابع مالی مورد نیاز خود، به جای فروش سهام می‌توانند آن را نزد بانک صادرات ایران به صورت آنلاین و الکترونیکی به وثیقه بگذارند. بدین ترتیب این سامانه به ثبات بازار سرمایه و کاهش خرید و فروش هیجانی در بورس کمک می‌کند. سامانه توثیق الکترونیکی دارایی‌ها در مرحله اول برای تسهیلات خرد تا سقف 200 میلیون تومان عملیاتی شده است. با تکمیل این سامانه، همه دارایی‌های باثبات قابل وثیقه‌گذاری خواهند بود.»

ایمانی معتقد است با فراهم شدن امکان توثیق بیمه عمر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر دارایی‌ها و ارائه این خدمت توسط بانک صادرات ایران به سایر مؤسسات اعتباری، متقاضیان به راحتی می‌توانند با توثیق الکترونیکی دارایی‌های خود، تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

2 دیدگاه
  1. علی اکبر می‌گوید

    سلام چرا دستگاه های عابر بانک صادرات این دو روز درست کار نمیکنند نه میشه قسط بپردازی نه پول میدن

  2. ناهید خسروی نجف ابادی می‌گوید

    عضویت در سامانه بانکداری اینترنتی بانک صادرات ایران درخواست تسهیلات با توثیق سهام عدالت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را دارم فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.