راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مظاهری: مهم‌ترین چالش ما تخصصی نگاه کردن به پرداخت

ماه‌نامه بانکداری مجازی در آخرین شماره 19 و 20 ماه خود، گفت‌و‌گویی را با دکتر محمد مظاهری انجام داده است. این گفت‌و‌گو زمانی انجام شده که او معاون امور مشتریان، فروش و بازاریابی توسن بوده و در زمانی منتشر شده که او مدیرعامل شرکت توسن‌ تکنو است. بنابراین مطالب این گفت‌وگو بیشتر مربوط به توسن است اما نگاهی به بخشی از آن مفید است و البته خواندنی.

دکتر محمد مظاهری یکی از اتفاقات مهم سال 92 را، راه‌اندازی اولین سرویس بانکداری الکترونیکی مبتنی بر شبکه اجتماعی بیان کرد و گفت: «بانکداری اجتماعی در دنیا موارد مختلفی دارد، که ما در شرکت توسن اولین سرویس آن را با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شبکه اجتماعی تبیان راه‌اندازی کردیم که در حقیقت با این کار تلاش کردیم سنت اسلامی قرض‌الحسنه را در دل بانکداری اجتماعی احیا کنیم.»

محمد مظاهری: من شرکت شاپرک را در مجموع برای نظام پرداخت کشور پدیده‌ای مثبت می‌دانم
محمد مظاهری: من شرکت شاپرک را در مجموع برای نظام پرداخت کشور پدیده‌ای مثبت می‌دانم

دکتر مظاهری در ارتباط با حرکت محسوس و متفاوت شرکت توسن در صنعت IT بانکی گفت: «ما در گروه شرکت توسن به بازار بین‌الملل ورود پیدا کردیم و فکر می‌کنم که توانستیم با این کار اولین سامانه بانکداری متمرکز ایرانی را به یک بانک غیر ایرانی که بانکی آفریقایی بود، عرضه کنیم :«البته دو مشتری دیگر هم در حوزه بانکداری متمرکز در حوزه جهانی گرفتیم که این خود یک بعد متفاوت دیگر از کارمان به حساب می‌آید و در نوع خود اولین محسوب می‌شود.»

همچنین محمد مظاهری در ادامه گفت‌وگوی خود به شرکت شاپرک اشاره کرد و افزود: «من شرکت شاپرک را در مجموع برای نظام پرداخت کشور پدیده‌ای مثبت می‌دانم. به دلیل اینکه این الگو در دنیا هم اجرا شده و ما شبکه‌های بین‌المللی و تخصصی پرداخت را در دنیا داریم که خوشبختانه در ایران هم این موضوع شکل گرفت.»

مدیرعامل شرکت توسن‌ تکنو در پایان در ارتباط با مشکلات بازار پرداخت خاطرنشان کرد: «به نظر من نه به عنوان مشکل، بلکه به عنوان چالش، تصور می‌کنم همان طور که بانکداری با مفاهیمی مثل بانکداری شرکتی، بانکداری اختصاصی و بانکداری جامع شکل تخصصی پیدا کرد، در حوزه پرداخت هم مفاهیم جدیدی در حال شکل‌گیری است. به همین خاطر فکر می‌کنم با یک توسعه کمی که نظام پرداخت الکترونیک در کشور پیدا کرده، از نظر کیفی تخصصی نگاه کردن به مقوله پرداخت مهم‌ترین چالش محسوب شود و باید به آن توجه جدی کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.