راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتیک نماینده انحصاری سایبرنت با دستگاه‌های کارتخوان وارد میدان رقابت می‌شود

قرارداد شرکت اتیک، یکی از شرکت‌های مجموعه فناپ، به عنوان نماینده انحصاری شرکت سایبرنت در ایران و عراق برای اختصاصی‌سازی پایانه‌های فروشگاهی به توجه به نیازهای بانکی وارد فاز عملیاتی شد.

در حالی که شرکت سایبرنت کره جنوبی به عنوان پنجمین شرکت تولیدکننده دستگاه‌های POS در جهان شناخته می‌شود، این قرارداد همکاری در هفته گذشته وارد فاز عملیاتی شد و بر اساس آن اختصاص‌سازی پایانه‌های فروشگاهی با توجه به نیازهای بانکی داخلی در نظر گرفته شده است.

به گفته مقصودلو، مدیرعامل شرکت اتیک، این توقع بسیار پایین و استفاده اندک از دستگاه‌های پرداخت POS در کشور به این دلیل است که عمده تعاملات مالی در بازار با پول نقد صورت می‌گیرد و این در حالی است که در دنیا بابت دریافت پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز باید هزینه، پرداخت شود و به نوعی حمل پول نقد مستلزم پرداخت هزینه است. به گفته مقصودلو، ایران از معدود کشورهایی است که خدمات الکترونیکی رایگان بانکی به کاربران ارائه می‌دهد.

مقصودلو معتقد است محصولاتی که به صورت انحصاری توسط شرکت اتیک نماینده انحصاری سایبرنت توزیع خواهند شد، با توجه به نیازهای بازار ایران و استانداردهای بانک‌های ایرانی سفارشی‌سازی شده هستند.

شرکت توسعه فناوری‌های هوشمند اتیک پارس

به گفته مقصودلو، قیمت دستگاه‌های شرکت سایبرنت نسبت به بازار رقابتی موجود در ایران بسیار مناسب است؛ چرا گه در بازار ایران قیمت، یکی از ملاک‌های اصلی خرید این نوع دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

حسین اسکاره تهرانی، نایب رئیس هیئت مدیره اتیک نیز از قرارگرفتن بخش مربوط به دریافت اطلاعات بیومتریک در دستگاه‌های POS جدید خبر داد و گفت: «شرکت سایبرنت این نوع دستگاه‌های پرداخت را با همکاری اپراتور تلفن همراه Zain در کویت، عربستان، کره جنوبی و کلمبیا ارائه کرده است».

 منبع: فناپ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.