راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه‌ چیز درمورد تلفنبانک مهر اقتصاد / راهنمای آموزشی

تلفنبانک مهر اقتصاد این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از ارتباط تلفنی، به خدمات موسسه دسترسی داشته و بتوانید امور بانکی خود را تنها با داشتن یک خط ارتباطی (تلفن ثابت و یا تلفن همراه) انجام دهید.

برای استفاده از این خدمت کافی است با شماره تلفن بانک موسسه (8989-021) تماس برقرار نموده، با واردکردن شماره مشتری خود و رمزی که توسط شعبه به شما ارائه شده است، از خدماتی که موسسه در اختیار شما قرار می‌دهد بهره‌مند شوید.

 .

مزایای استفاده از تلفنبانک مهر اقتصاد

  • کاهش زمان انجام عملیات بانکی و صرفه‌جویی در وقت
  • کاهش هزینه‌های دریافت خدمات بانکی
  • دسترسی نامحدود زمانی به خدمات بانکی (هفت روز هفته، 24 ساعت در روز)
  • تجربه امنیت کامل عملیات بانکی
  • کاهش دردسرهای دریافت خدمات بانکی به طور سنتی

 .

روش‌های استفاده از تلفنبانک مهر اقتصاد

برای استفاده از تلفنبانک لازم است شرایط زیر را فراهم آورید:

  • يك دستگاه تلفن در حالت Tone
  • يك خط تلفن ثابت
  • افتتاح يك حساب نزد موسسه مالی و اعتباری مهر و مجوز استفاده از سرويس تلفنبانك با درخواست از شعبه

شما پس از برقراري ارتباط تلفنی، بايستي ابتدا شماره مشتري خود را وارد نموده، سپس كلمه عبوري كه توسط موسسه به شما ارائه شده را وارد نماييد. لازم به ذكر است كه در اين سيستم شما فقط با اعداد و علائم جداكننده، سر و كار داريد. بنابر اين كلمه عبور نيز فقط شامل اعداد است. پس از طی این مراحل، سيستم شما را به قسمت منوي اصلي راهنمايي مي‌كند كه بايستي جهت انتخاب هر يك از منوها عدد مورد نظر آن را وارد نمایید.

 .

شماره مشتری را چگونه بدست آوریم؟

شماره مشتري را مي‌توانيد به شكل زير از شماره حساب خود بدست آوريد:

شماره حساب = شماره سريال سپرده – شماره مشتري – كد نوع حساب – كد شعبه

به عنوان مثال اگر شماره حساب شما 2-1234567-13-6001 باشد، شماره مشتري برابر با 1234567 است.

در ادامه به توضيح هر يك از منوها پرداخته می‌شود. لازم به توضیح است که كليه منوها به صورت گويا براي شما پخش مي‌شود و شما با گوش دادن به پيغام سيستم می‌توانید گزینه مربوط به عمليات مورد نظر خود را انتخاب نمایید. لیست عملیات بانکی تلفن بانک در ذیل ارائه شده است:

 .

کلید1: عملیات بانکی

با انتخاب اين گزینه وارد گروه عمليات بانكي مي‌شويد. سپس لازم است عمليات بانكي مورد نظر خود را انتخاب كنيد. عملياتي كه در اين منو مي‌توانيد انتخاب كنيد، شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • عدد 1: اطلاع از میزان موجودی
  • عدد 2: دریافت گردش حساب
  • عدد 3: انتقال وجه
  • عدد 4: فکس گردش حساب
  • عدد 5: فکس گردش روزانه حساب
  • عدد 9: بازگشت به منوی اصلی

 .

کلید 2: عملیات کارت

با انتخاب اين گزینه وارد گروه خدمات كارت مي‌شويد كه خدمات شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • عدد 1: مسدود کردن کارت (در صورت مسدود شدن کارت فقط می‌توان با مراجعه به شعبه آنرا مجدداً فعال نمود)
  • عدد 9: بازگشت به منوی اصلی

 .

کلید 3: عملیات چک

با انتخاب اين گزینه شما مي‌توانيد عمليات مربوط به چك را انجام دهيد. اين عمليات در ادامه توضيح داده شده‌ است، كافيست شما عمليات مورد نظر خود را انتخاب نماييد:

  • عدد 1: آگاهی از وضعیت چک‌های صادره
  • عدد 2: آگاهی از وضعیت چک‌های واگذار شده
  • عدد 3: ثبت مبلغ چک‌های صادرشده
  • عدد 4: مسدود کردن یک برگ چک
  • عدد 9: بازگشت به منوی اصلی

 .

کلید 4: تنظیمات

با انتخاب اين گزینه وارد بخشي مي‌شويد كه مي‌توان تنظيمات مختلفي روي سيستم انجام داد كه در ادامه به توضيح اين تنظيمات مي‌پردازيم:

  • عدد 1: تغییر رمز
  • عدد 2: تغییر شماره فکس
  • عدد 3: تغییر وضعیت انتقال وجه
  • عدد 4: تغییر سقف انتقال وجه روزانه
  • عدد 5: تغییر سقف انتقال وجه ماهانه
  • عدد 9: بازگشت به منوی اصلی

کلید 5: اتصال به مرکز خدمات مشتریان

با فشردن کلید 5 به بخش مرکز خدمات مشتریان هدایت می‌شوید.

.

حساب‌های متصل به تلفنبانک مهر اقتصاد

شما از طریق افتتاح حساب‌های ذیل می‌توانید از خدمات تلفن بانک استفاده نمایید:

  • حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز امید
  • سپرده رویان کوتاه مدت
  • حساب قرض‌الحسنه جاری
  • طرح مهر 3
  • طرح میثاق 4

برای فعال نمودن خدمات تلفنبانک مهر اقتصاد به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حامیان راه پرداخت