راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قسمت سوم اتاق آبی / رودررو با مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌وام

در این قسمت از سری برنامه‌های “اتاق آبی” میثم سلیمانی با موضوع فروش اقساطی و رونق آن در دنیا و ایران میزبان مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌وام است.

در این گفتگوی رودررو شاهد بحث جذابی درباره بازار کسب و کارهای مرتبط با فروش اقساطی و چالش‌های پیش روی آن‌ها هستید.از ماجرای راه‌اندازی سفته الکترونیکی تا مساله انحصارطلبی بعضی از بازیگران بازار.

بنابر گفته‌های مؤمنی، اولین سفته الکترونیکی خارج از شبکه بانکی توسط ازکی وام برای خرید اقساطی بیمه در پلتفرم ازکی‌ راه‌اندازی شده است: «از آبان ۱۴۰۰ به دنبال عملیاتی‌کردن سفته الکترونیک بودیم  و در اردیبهشت‌ماه پس از شش ماه پر فشار موفق شدیم از این طریق اولین بیمه‌نامه ازکی را در اختیار مشتری قرار دهیم و حالا ضریب نفوذ این خدمت در ازکی وام به ۲ هزار سفته الکترونیکی در روز رسیده است.»

آن‌طور که مؤمنی می‌گوید این مجموعه هرگز تأکیدی بر مطرح‌شدن اولین بودن از حیث رقابتی نداشته و آنچه برای این مجموعه اهمیت دارد روحیه نوآور بودن است.

مؤمنی با نگاهی به روند فراگیری سفته الکترونیکی در کشور توضیح داد که بانک‌های زیادی به موضوع ورود کردند؛ اما بانک مرکزی در دستورالعملی اعلام کرد فرایندهای خدمات بانکی باید از بستر سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات عبور کند؛ به این واسطه حق حضور  پلتفرم‌های واسط  در این فرایند سلب و  چالش‌های زیادی ایجاد شد. برخی بانک‌ها هم  مجبور شدند از ادامه مسیر پا پس بکشند.

شما می‌توانید برنامه اتاق آبی را هر هفته دوشنبه‌ها از آپارات استودیو راه‌کار و وب‌سایت راه پرداخت تماشا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.