راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور سه کسب‌وکار از پورتفوی تکنوتجارت در اینوتکس 2023

تکنوتجارت به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری بانک تجارت در اکوسیستم نوآوری، در نمایشگاه اینوتکس 2023 حاضر شد. در این نمایشگاه، سه کسب‌وکار دیجی‌پی، جاده و امضانو از پورتفوی تکنوتجارت در غرفه تکنوتجارت حضور پیدا کردند.


دیجی‌پی؛ بازوی فناوری مالی دیجی‌کالا


دیجی‌پی یکی از کسب‌وکارهایی است که تکنوتجارت روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. متوسط تعداد تراکنش‌های ماهانه این کسب‌وکار نوآور در درگاه یکپارچه پرداخت، چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تراکنش است. مولود کشتکار، مدیر روابط عمومی دیجی‌پی می‌گوید: «دیجی‌پی یک فین‌تک و لندتک است که خدمات و سرویس‌های مالی را به افراد ارائه می‌دهد، در بخش لندتک خدمات خرید اقساطی از سوی برخی پذیرنده‌ها از جمله دیجی‌کالا ارائه می‌شود و مردم می‌توانند خرید کرده و هزینه خریدشان را قسطی پرداخت کنند. در واقع مردم اعتبار را از دیجی‌پی می‌گیرند و می‌توانند روی پذیرنده‌هایی مثل دیجی‌کالا، سفرمارکت و… خرید اعتباری انجام دهند.» 

مدیر روابط‌ عمومی دیجی‌پی در خصوص حضور دیجی‌پی در اینوتکس 2023 می‌گوید: «در این غرفه مراحل اعتبارسنجی و اعطای اعتبار به کاربرانی که برای بازدید از نمایشگاه آمده‌اند و به هر دلیل می‌خواهند این خرید اعتباری و اقساطی را انجام دهند صورت می‌گیرد. یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم، معرفی سرویس دیجی‌پی به کاربران؛ به‌ویژه کاربران سازمانی است که از خدمات ما مانند درگاه پرداخت یا کیف پول و خدمات وام به فروشنده‌ها و سایر خدمات سازمانی بتوانند استفاده کنند.»

او اضافه می‌کند: «موضوع دیگری که در دیجی‌پی مطرح است بحث اعطای اعتبار به کارکنان سازمان‌هاست. مدیران سازمان‌ها می‌توانند مذاکره کنند تا چه سرویس BNPL (اول بخر و بعداً پرداخت کن) و چه سرویس خرید اقساطی را برای کارکنان‌شان فعال کنند. در همین غرفه جلسات مذاکراتی برگزار شد و مقدمات قراردادهایی که می‌توانیم با سازمان‌ها داشته باشیم پی‌ریزی شد.»


جاده؛ راهکاری نوآور در صنعت لجستیک


«جاده» یکی از اولین سرمایه‌گذاری‌های تکنوتجارت در اکوسیستم استارتاپی است و در این سال‌ها توانسته نفوذ خوبی در بازار لجستیک کشور داشته باشد و تحولی در عرصه حمل بار در کشور ایجاد کند.

سید محسن قاضی مرعشی مدیر محصول جاده، این اپلیکیشن را این‌گونه معرفی می‌کند: «جاده سامانه هوشمند حمل بار است که برای هر سه بازیگر اصلی حمل‌ونقل یعنی راننده ماشین‌های سنگین، شرکت‌های حمل‌ونقل و صاحبان کالا ارائه خدمت می‌کند و برای هر کدام از این سه دسته یک محصول جداگانه دارد.»

او می‌گوید: «جاده بزرگ‌ترین جامعه راننده‌های ماشین سنگین را دارد. تاکنون موفق شدیم بیش از 300 هزار راننده ماشین سنگین را جذب کنیم که این آمار با توجه‌ به اینکه راننده‌های ماشین سنگین در تمام کشور 500 هزار نفر هستند قابل‌ توجه است. سال گذشته بیش از یک میلیون و 400 هزار بار در سامانه داشتیم که معادل سه درصد بارهای کشور است.»

مدیر محصول جاده درباره نحوه کار با جاده پاسخ می‌دهد: «شما به‌عنوان صاحب کالا به‌ جای اینکه از روش‌های سنتی استفاده کنید، داخل سامانه جاده رفته و بار خود را ثبت می‌کنید. ما به‌صورت سیستمی و خودکار، شرکت حمل‌ونقل مورد نظر را به شما تخصیص خواهیم داد، بعد از آن هم یک راننده ماشین سنگین مخصوص حمل بار شما را برایتان به‌صورت سیستمی پیدا می‌کنیم. شما می‌توانید تمام مراحل حمل بار را در داخل پنل خود مشاهده کنید. پرداخت کرایه حمل بارتان هم به‌صورت کاملاً الکترونیکی اتفاق می‌افتد و با توجه‌ به همکاری‌ای که با بانک تجارت داریم می‌توانید از امکان پرداخت اعتباری بانک تجارت هم استفاده کنید.» جاده همچنین در این نمایشگاه از محصول تازه خود یعنی جاده لجستیک رونمایی کرد.


امضانو؛ نقطه آغاز تحول دیجیتال سازمان


امضانو محصولی در حوزه رگ‌تک است؛ محصولی که در یک عبارت می‌توان آن را تعریف کرد؛ پلتفرم هوشمند مدیریت اسناد و قراردادهای دیجیتال. میلاد بی‌آزار، مدیر فروش امضانو درباره این محصول می‌گوید: «سامانه امضانو در حوزه هوشمندسازی قراردادها فعالیت می‌کند. قراردادهایی که همه به‌صورت فیزیکی منعقد می‌شوند اینجا در بستر دیجیتال هوشمند خواهند شد. اطلاعاتی که قرار است تکمیل شود از جاهای دیگر فراخوانی شده و داخل سند قرار می‌گیرد و بر اساس احراز هویت‌هایی که انجام می‌شود، این اطلاعات تکمیل خواهد شد. این موضوع با بحث امضای دیجیتال ادغام شده است. در کنار این امر شما می‌توانید قراردادهای خودتان را به‌صورت کاملاً الکترونیکی و دیجیتالی امضا کنید.»

او ادامه داد: «در بستر این ساختار، ماژول‌هایی فراهم شده که شما بتوانید سامانه جامع و کامل و بی‌نقصی داشته باشید. به‌صورت گسترده می‌توان قراردادها را در بستری فراهم کرد که در کسری از ثانیه آن را برای 20 هزار نفر ارسال کرد؛ با این تفاوت که اطلاعات هر کدام از افراد مجزا داخل این سند درج می‌شود. این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید قراردادها را سفارشی‌سازی و دسته‎‌بندی کنید و یک آرشیو الکترونیکی در بستر حقوقی داشته باشید و در نهایت قادرید یک چرخش کار سازمانی برای خودتان تعریف کنید، از این‌ حیث که اگر چند نفر در صنعت حضور داشته باشند و بخواهند قرارداد را امضا یا تأیید کنند، این اتفاق می‌افتد. امضانو به سازمان‌ها کمک می‌کند از یک صورتحساب ساده تا قراردادهای مهم و تجاری را در این بستر امضا کنند.»

او اضافه کرد: «در حال حاضر بانک تجارت از این سیستم برای قراردادهای تسهیلات مرابحه و قراردادهای وام ازدواج استفاده می‌کند و حتی برای 17 هزار نفر از پرسنل خود که با آنها قرارداد دارد، می‌تواند از این روش بهره ببرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.