راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ چه گذشت؟ + گزارش تصویری

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۳) ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در محل پارک فناوری پردیس در سه بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و بخش‌های آنلاین میزبان تمامی اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور اعم از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، پارک‌های فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بود.

این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و حدود ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ بود. از جمله رویدادهایی که در این دوره برگزار شد می‌توان به رویداد تأمین مالی جمعی اشاره کرد که با هدف جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و تزریق آن به اقتصاد کسب‌وکارها در جهت گسترش و توسعه‌ آنها برگزار شد.

همچنین پنجمین دوره رویداد علمی سرگرمی سیکاپ، با هدف هم‌افزایی و کسب تجربه تازه در حوزه آموزش، توسعه فناوری و نوآوری‌های آموزشی در دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس برگزار شد. رویداد دانش‌آموزی اینوتکسی‌کاپ برای فعالان آموزشی، مربیان و دانش‌آموزان است.

در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ چندین پنل و سخنرانی برگزار شد. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه رویداد اینوتکس در خصوص ورود استارتاپ‌ها به بورس توضیح داد: «امسال بناست که شرایط پذیرش استارتاپ‌ها و به طور کل شرکت‌های دانش‌بنیان را در بورس تسهیل کنیم و در حال حاضر دستورالعمل آن در مراحل نهایی اصلاح است. به نوعی قرار است یک بازار مختص شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد و از این طریق سرمایه‌های زیادی جذب شود.»

همچنین پنج رویداد تخصصی ریورس پیچ در حوزه‌های مواد غذایی، نوآوری در بخش عمومی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار شد که در اولین روز نمایشگاه شاهد برگزاری رویداد ریورس پیچ با عنوان نوآوری برای مجلس بودیم. سید مجتبی احمدنیا، مدیر توسعه نوآوری مرکز نوآوری قوه مقننه در رویداد نوآوری برای مجلس (reverse pitch) اهداف و برنامه‌های مرکز نوآوری قوه مقننه را تشریح کرد و از برنامه‌های این مرکز در خصوص هوشمندسازی روابط مردمی مجلس خبر داد و گفت: «یکی از مهم‌ترین موضوعات ما در قوه مقننه تحول دیجیتال است که به همه روندهای مجلس از جمله رأی‌گیری، تعامل با کسب‌وکارها و تعامل با مردم مربوط می‌شود.

در حاشیه نمایشگاه اینوتکس عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بازدید از این نمایشگاه اعلام کرد که به دنبال اینترنت با دسترسی ویژه برای کسب‌وکارها هستند تا در مکان ویژه اینترنت با سرعت بالا و زیرساخت قوی را فراهم کنند. 

در جریان نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ پنل‌های متنوعی برگزار شد. نشست صنعت فین‌تک در روز دوم رویداد اینوتکس ۲۰۲۳ در سالن استیج برگزار شد. در این نشست مینا والی، مدیرعامل کارخانه نوآوری و رسانه راه‌کار؛ محمدصادق آزادانی، رئیس کمیسیون لندتک سازمان نصر؛ نصیری، مدیرعامل پست‌بانک و نوید رجایی‌پور، فعال حوزه فین‌تک حضور داشتند و میزبانی پنل نیز بر عهده میثم سلیمانی،‌ مدیر رسانه‌های دیجیتال کارخانه راه‌کار بود. در این پنل سخنرانان مروری بر عملکرد رگولاتوری در عرصه فین‌تک داشتند و جدیدترین اقدامات انجام‌شده در حیطه تنظیم‌گری فین‌تک را بررسی کردند. سخنرانان این پنل تأکید کردند اتفاقات خوبی که در عرصه فین‌تک رخ داده، نتیجه فعالیت ۱۰ سال گذشته کسب‌وکارهای کوچکی است که در حال بزرگ شدن و تغییر حوزه مالی کشور هستند.

از دیگر پنل‌های برگزارشده در اینوتکس۲۰۲۳ می‌توان به نشست رقابت و انحصار و اقتصاد دیجیتال، پنل استارتاپ‌ها و فرار از فیلترینگ، نشست اینترنت طبقاتی، نشست نفس‌های آخر موج اول اکوسیستم، پنل فیلترینگ و اثرات اقتصادی آن روی کسب‌وکارها، نشست بررسی سرمایه‌گذاری‌های پیشین در اکوسیستم نوآوری ایران و نشست بررسی تحلیلی تأمین مالی نوآوری و فناوری از بازار سرمایه اشاره کرد.

در آخرین روز برگزاری نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس هم مراسم رونمایی اپلیکیشن هوشمند مدیریت حمل بار «جاده لجستیک» در هاب رسانه نمایشگاه برگزار شد. 

عکس‌ها: نسیم اعتمادی

1 دیدگاه
  1. رضایی می‌گوید

    چنان ژست گرفتند حاضرین در عکس انگار دانشمندان ناسا تشریف دارند یک شمت بچه خونگی الاغ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.