راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در دیدار خاندوزی با وزیر امور مالی امارات اعلام شد / اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و امارات

وزیر امور اقتصادی و دارایی با وزیر امور مالی امارات متحده عربی دیدار کرد که در پی این ملاقات، مقرر شد از اخذ مالیات مضاعف بین طرفین اجتناب شود.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اجلاس سالانه هیئت عامل گروه بانک توسعه اسلامی با محمد ابن هادی الحسینی، وزیر امور مالی امارات متحده عربی ملاقات کرد و طرفین در این ملاقات بر افزایش حجم همکاری‌ها در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی تأکید کردند.

همچنین مقرر شد که به‌زودی اقدامات مقتضی به‌ منظور تنظیم موافقت‌نامه‌های سرمایه‌گذاری خارجی و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین طرفین اجرا شود.

محمد ابن هادی الحسینی در این ملاقات ضمن اشاره به تأثیر مثبت ازسرگیری روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان در منطقه گفت: «حجم تجارت بین دو کشور حدود ۴۰ برابر افزایش‌ یافته است. این حجم تجارت در زمینه‌های مختلف حاکی از رشد طبیعی و خوب مناسبات و تعاملات ایران و امارات است و نقش دولت‌های طرفین، تشویق تجارت و تسهیل آن از طریق توافقنامه‌های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بوده و لازم است در توافقات موجود دو کشور بازنگری‌هایی انجام شود.»

وزیر امور اقتصادی و دارایی هم ضمن اشاره به توافقات نهایی‌نشده قبلی مرتبط به تدوین موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در پروژه‌های سودآور مشترک و همچنین همکاری ایران و امارات در سرمایه‌گذاری در سایر کشورها آمادگی دارد.»

طبق اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، طرفین در این دیدار دوجانبه به‌منظور تسهیل روابط تجاری، موضوع عملیاتی‌کردن خط اعتباری را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در پایان این ملاقات، وزیر امور اقتصادی و دارایی از همتای اماراتی خود دعوت کرد که در اولین فرصت به تهران سفر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.