راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجید عسگرزاده معاون امنیت اطلاعات و ارتباطات شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی شد

معاون جدید امنیت اطلاعات و ارتباطات شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی منصوب شد.

رسول قربانی، مدیرعامل شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، با هدف ایجاد بستر مناسب‌تر در حوزه امنیت اطلاعات، با صدور حکمی مجید عسگرزاده را به‌عنوان معاون امنیت اطلاعات و ارتباطات شرکت منصوب کرد.

در مراسم معارفه معاون جدید، از زحمات حامد نادری معاون پیشین این حوزه نیز تقدیر شد.

شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی به‌عنوان مجری پیاده‌سازی مرکز عملیات امنیت بانک ملت فعالیت می‌کند. مرکز عملیات امنیت (SOC)، واحدی متمرکز برای رسیدگی به حوادث و وقایع امنیتی است که هدف از آن، تشخیص و واکنش بهنگام و مناسب در برابر حوادث و رخدادهای امنیتی بوده و با پیاده‌سازی آن، سازمان قادر خواهد بود از طریق پایش و رصد فوری و متمرکز وضعیت امنیتی تجهیزات و سامانه‌های مختلف، نسبت به شناسایی به‌موقع آسیب‌پذیری‌ها و رخدادهای امنیتی و پاسخ‌دهی مناسب به آنها اقدام کند.

شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی در ابتدا به‌عنوان بخش تخصصی زیرساخت‌های شبکه و مراکز داده، فعالیت خود را در بدنه بانک ملت آغاز کرد. پس از یک دهه فعالیت مستمر در این حوزه، در سال ۱۳۹۰ به‌منظور ارتقای فعالیت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و افزایش کیفیت خدمات در بستر فناوری، مدیران ارشد بانک تصمیم به جداسازی این بخش از بدنه بانک گرفتند. این شرکت در مهرماه سال ۱۳۹۰ با سرمایه 100 میلیارد ریال منقسم به 10 میلیون سهم 10 هزارریالی ثبت و تأسیس شد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.