راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیف: بانکداری اسلامی فقط بانکدرای بدون ربا نیست

ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در دیدار با آیت‌لله حسینی بوشهری با بیان اینکه رشد قیمت‌ها در کشور کند شده است، گفت: آثار کند شدن رشد قیمت‌ها برای مردم قابل لمس است.

 وی با اشاره به این‌که روز به روز افزایش قمیت‌ها در کشور از بین رفته است، اظهار داشت: خوشبختانه امروز در این مسأله به ثبات رسیده ایم.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: زیربنای رشد تولید در کشور به ثبات بر می‌گردد و نخستین قدم ما این است که ثبات را اقتصاد برگردانیم.

 سیف با اشاره به بازار پر تلاطم سکه و دلار در سال گذشته، گفت: مردم به دلیل نگرانی از بازار آینده تصمیم به سرمایه گذاری در بلند مدت می‌کردند و به سراغ سکه و دلار می‌رفتند و همین مسئله سبب به هم ریختن بازار می‌شد.

 وی با بیان اینکه بانک مرکزی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد، ابراز کرد: بانک مرکزی به دنبال منضبط کردن بانک‌ها است.

رئیس بانک مرکزی بیان کرد: بانک‌ها در سود سپرده به بیراهه می‌روند و نرخ سود باید از منطق خاصی برخوردار باشد.

سیف با اشاره به مطالبات بانک‌ها از دولت گفت: اگر مطالبات بانک‌ها از شرکت‌های دولتی وصول شود بانک‌ها قدرت بیشتری در ارائه تسهیلات خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مطالبات بانک‌ها از دولت 75 هزار میلیارد تومان است، ‌افزود: در وصول مطالبات غیرجاری نیز هماهنگی خوبی با قوه قضائیه داریم.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه فعالیت‌های غیر مجاز بانکی را اطلاع رسانی کرده‌ایم، گفت: از مردم می‌خواهیم با دقت بیشتری پول‌ها خود را در جاهای امن مورد استفاده قرار دهند.

سیف با بیان اینکه ساختار نرخ سود در نظام بانکی مورد توجه است، ابراز کرد: یکی از وظایف بانک‌ها رعایت حقوق ذی نفعان است و به گیرندگان تسهیلات نباید اجحاف شود.

 وی با بیان اینکه در بانکداری الکترونیک پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است گفت: تعداد کارت‌هایی که در اختیار مردم قرار دارد از هر نفر یک کارت بیشتر است.

رئیس بانک مرکزی با تأکید بر ضرورت توجه به بانکداری اسلامی اظهار کرد: ما نباید بانکداری بدون ربا را بانکداری اسلامی تصور کنیم و باید از بانکداری بدون ربا به سمت بانک‌داری اسلامی حرکت کنیم.

 منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.