راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بعد از ۱۵ سال ثبات نظام کارمزد / دستورالعمل اصلاح کارمزد در راه است

بانک مرکزی دستورالعملی در خصوص اصلاح نظام کارمزد تدوین کرده که به‌زودی ابلاغ خواهد شد. «راه پرداخت» در گفت‌وگو با چند منبع آگاه از این خبر اطلاع پیدا کرده و به نظر می‌رسد طبق این دستورالعمل پذیرندگان نیز با سهم اندکی قرار است کارمزد پرداخت کنند، اما تا زمانی که این دستورالعمل توسط بانک مرکزی منتشر نشود نمی‌توان اطلاع دقیقی از جزئیات تفصیلی آن داشت.

طبق شنیده‌ها قرار است بخشنامه بانک مرکزی در هفته آینده منتشر شود و درخصوص اطلاع دقیق از جزئیات این بخشنامه باید منتظر انتشار آن بود.

بحث اصلاح نظام کارمزد موضوعی است که چند سالی است فعالان کسب‌وکارهای فعال در این حوزه بر آن تأکید می‌کنند و در روزهای پایانی سال گذشته نیز مهران محرمیان، معاون فناوری‌های بانک مرکزی تأکید کرد که اصلاح کارمزد، اولویت نخست بانک مرکزی است.

 فرهاد اینالوئی که به‌عنوان نماینده بانک‌های خصوصی در جلسه‌ای در خصوص این دستورالعمل حضور داشته به راه پرداخت می‌گوید: «بنده بخشنامه مربوط به اصلاح کارمزد را هنوز ندیده‌ام، اما تا جایی که اطلاع پیدا کردم به هر حال قدمی است که بانک مرکزی در خصوص اصلاح کارمزد بعد از ۱۵ سال برداشته است؛ هرچند ما انتظار داشتیم اصلاحات جدی‌تر صورت گیرد. پیرو این دستورالعمل به نظر می‌رسد پذیرندگان هم هرچند با نرخ بسیار اندک و ناچیز، اما قرار است در پرداخت کارمزد سهم داشته باشند.»

3 دیدگاه
  1. جانان می‌گوید

    پولای من کم نشه.. ادم دارم شمرده.. اگر کم شده گردن میزنم حتما… من رحم ندارم… نه. …. میزنم…. جانان…

  2. ابولفضل ستاری می‌گوید

    این همه مدت با این همه تورم کارمزد تغییر نداشته … شرکت های psp وضعشون بدتر شده فقط… سرور و سیستم های خارجی با قیمت دلاری و در آمد ریالی ۱۵ سال پیش…. هزینه ها دلاریه درآمدا ریالیه

  3. عباس می‌گوید

    سال قبل که سازمان امور مالیاتی اتصال کارتخوان را اجباری خیلی از دستگاه ها جمع آوری شد بعضی ها با آمدن کارمزد باز هم جمع آوری می کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.