راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تسویه با شناسه؛ قابلیت جدید سرویس تسویه و انتقال وجه جیبیت

انتقال وجه به حساب مشتریان یا تسویه حساب با کاربران در سریع‌ترین روش و کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین دغدغه‌های کسب‌وکارهای فروش آنلاین کالا و خدمات است. به‌گونه‌ای که می‌تواند متر و معیاری برای ارتقای تجربه کاربری و گامی موثر در جهت ارائه خدمات مشتری‌مدارانه باشد.

به گزارش روابط عمومی جیبیت، یکی از ابزارهایی که می‌تواند به کسب‌وکارها به‌خصوص آن دسته که به حساب کاربران‌شان وجه منتقل می‌کنند یا با شرکایشان تسویه حساب انجام می‌دهند، برای ارائه خدمات بهتر کمک کند و رضایت کاربران‌شان را نیز افزایش دهد، سرویس تسویه و انتقال وجه است؛ هرچه سرویس‌های تسویه و انتقال وجه به‌روزتر باشند، کسب‌وکارها از شیوه‌های پیشرفته‌تری برای‌ مبادلات مالی نیز برخوردار خواهند شد.

وب‌سرویس تسویه و انتقال وجه جیبیت با داشتن مزیت‌هایی همچون جابه‌جایی وجه بدون محدودیت در سقف و در مقیاس گسترده و رهگیری آسان‌تر تراکنش‌ها در صورت وجود هرگونه مشکل و مغایرت، به مهمترین گزینه پیش‌ روی کسب‌وکارها برای انتقال وجه ایمن و تسویه زودهنگام تبدیل شده است.

جیبیت در راستای تسهیل جابه‌جایی وجه، تسویه با شناسه را به پنل کاربری کسب‌وکارها افزوده که امکان شناسایی و رهگیری واریزکننده و آگاهی از جزئیات تراکنش از جمله مزیت‌های آن است.

با ویژگی تسویه با شناسه انتقال وجه به حساب‌های دارای شناسه مانند ارگان‌ها و نهادهای دولتی در تمام بانک‌های کشور به صورت پایا و به راحتی صورت می‌گیرد.

جیبیت با افزودن امکان تسویه با شناسه درصدد است اطمینان خاطر بیشتر و سرعت بالاتری را برای استفاده‌کنندگان از این ویژگی ایجاد کند.   


واریز به حساب‎‌های بانکی شناسه‌دار


تسویه و انتقال وجه یکی از سرویس‌های مهم برای ارائه‌دهندگان آنلاین کالا و خدمات است که با آن می‌توانند فرآیندهای جابه‌جایی وجه به حساب کاربران خود را با دقت بالایی انجام دهند. با بهره‌مندی از این سرویس، در هر ساعت از شبانه‌روز و با داشتن شماره شبای مقصد و صحت‌سنجی اطلاعات هویتی و داده‌های بانکی، عملیات انتقال وجه به شماره حساب‌ افراد حقیقی یا حقوقی انجام می‌شود.

اگرچه استفاده از سرویس تسویه و انتقال وجه امکانات و مزیت‌های فراوانی همچون سهولت و سرعت در جابه‌جایی وجه را به همراه دارد، اما جیبیت برای تسریع در انتقال وجه به حساب ارگان‌ها یا سازمان‌های خاص، ویژگی جدیدی تحت عنوان تسویه با شناسه به پنل کاربری خود افزوده است.

ویژگی فوق این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد که به حساب‌های حقیقی یا حقوقی دارای شناسه نیز انتقال وجه را انجام دهند. از آنجا که شناسه حساب بانکی کاملاً منحصربه‌فرد است، می‌تواند فرآیند شناسایی و بررسی تراکنش‌ها را نیز آسان‌تر کند. بدین معنا که حساب مقصد می‌تواند به راحتی تراکنش‌های ورودی خود را مدیریت کند. علاوه بر آن ویژگی تسویه با شناسه بار عملیاتی بخش مالی کسب‌وکارها را کاهش می‌دهد.

در این روش تسویه، شناسه را تنها مشتری یا کاربر (فرد دریافت‌کننده وجه) خواهد داشت که در صورت تمایل می‌تواند آن را در اختیار کسب‌وکار (واریزکننده) قرار دهد تا عملیات جابه‌جایی وجه به‌وسیله «تسویه با شناسه» صورت گیرد.


مزیت‌های تسویه با شناسه


شناسایی و تأیید هویت واریزکننده وجه و انتقال وجه در سریع‌ترین زمان ممکن یکی دیگر از مزیت‌های بهره‌مندی از «تسویه با شناسه» است.

تطابق اطلاعات بانکی و بررسی اطلاعات حساب مقصد و جزئیات تراکنش، رهگیری آسان‌تر تراکنش‌ها در صورت وجود هرگونه مغایرت و مشکل، همچنین امکان لغو تراکنش 60 دقیقه پس از انجام از دیگر مزیت‌های استفاده از «تسویه با شناسه» برای کسب‌وکارهاست.


سرویس‌های مکمل تسویه با شناسه


«تسویه با شناسه» یکی از قابلیت‌های سرویس انتقال وجه و تسویه است که برای آن دسته از حساب‌های افراد حقیقی و حقوقی که شماره شناسه را در اختیار کسب‌وکار قرار می‌دهند، کاربرد دارد.

از آنجا که پیش از انجام هر تراکنش، اطلاعات حساب مقصد صحت‌سنجی می‌‎شود، وب‌سرویس‌های استعلام مانند استعلام شبا یا تبدیل کارت به شبا می‌توانند در کنار تسویه و انتقال وجه به‌وسیله کسب‌وکارها مورد استفاده قرار گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.