راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب «زیکونومی» با حمایت شرکت آدونیس منتشر شد

انتشارات راه پرداخت کتاب «زیکونومی» نوشته جیسون دورسی و دنیس ویلا را با حمایت شرکت آدونیس منتشر کرد.

این کتاب با 296 صفحه و سه بخش را مهدی دریایی و عباس خمسه ترجمه کرده‌اند و زیکونومی می­گوید که نسل زد بر آینده کسب‌وکار تأثیر گسترده‌ای گذاشته و در نهایت موجب تغییر شکل کلی آن می‌شود و در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه نسل زد آینده کسب‌وکار را تغییر می‌دهد و چه باید کرد؟

محمدعلی گوگانی، مدیرعامل و عضو هیئت ­مدیره  شرکت آدونیس به‌عنوان حامی کتاب زیکونومی درباره این کتاب در یادداشتی نوشته است: «کتاب دکتر دنیس ویلا و جیسون دورسی، بر اساس تحقیقات گسترده آنها نوشته شده است. آنها آموخته‌های بیش از 60 پروژه مطالعاتی و تعامل و همکاری با 500 شرکت در سراسر جهان را در این کتاب مدون کرده‌اند. آنها در این کتاب تلاش می‌کنند پاسخ این پرسش‌ها را بدهند که نسل زد چه کسانی هستند؟ مدیران کسب‌وکارها برای فروش موفق و بازاریابی تأثیرگذار بر این نسل، چه چیزهایی را باید بدانند و اینکه امروز دقیقاً چه باید کرد؟»

مهدی دریایی و عباس خمسه مترجمان این کتاب نیز در بخشی از یادداشتشان درباره ترجمه کتاب زیکونوکی نوشته‌اند: «اگرچه منابع جامعی در خصوص تأثیر نسل‌ها در اقتصاد یافت نشد، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کتاب زیکونومی می‌تواند به‌عنوان یک مرجع به بسیاری از سؤالات پاسخ دهد. پس از مطالعه کتاب زیکونومی اهمیت پیش‌بینی رفتار نسل‌ها بیشتر برایمان معلوم شد و به نظرمان رسید هرگونه تحلیلی از جنس اقتصاد و فناوری بدون بررسی قدرت کنشگری نسل‌ها بی‌ارزش است!»

در بخش اول کتاب با پنج فصل به معرفی ساختار نسل زد پرداخته شده و در فصل دوم و سوم این بخش به بازتعریف اصطلاح  «نسل» و وقایعی که نسل زد را شکل داده‌اند پرداخته و در فصل پنجم نیز نگاهی به منابع مالی نسل زد داشته است.

بخش دوم این کتاب با چهارفصل، نسل زد را تأثیرگذارترین مشتریان جهان معرفی می‌کند و در فصول مختلف توقعات نسل زد از برندها، آنچه نسل زد می‌خرد، چگونگی جلب وفاداری نسل زد به برندها و تعلق خاطر و ایجاد آگاهی در مصرف‌کننده را بیان می‌کند. 

در فصل دهم نیز به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان با کارمندان نسل زد شروع درستی داشت و برای پاسخ به این سؤال این نکات را مطرح می‌کند که نسل زد برای جست‌وجوی مشاغل اول از طریق دوستان و بعد یوتیوب اقدام می‌کنند و برای اینکه چطور بتوان نسل زد را جذب کرد به بیان درخواست‌های متناسب با این نسل، پیشنهادهایی برای مصاحبه  و استخدام، مصاحبه‌های ویدئویی و تهیه اطلاعیه جذب نیرو می‌پردازد.

در فصل آخر این کتاب نیز پیشنهادها و راهکارهایی به شرکت‌ها برای جذب نسل زد و دسترسی به توانمندی‌های بلندمدت آنها ارائه می‌دهد.

کتاب زیکونومی را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از فروشگاه راه پرداخت تهیه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.