راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پاسخ به راه پرداخت / اینمادداران رتبه‌بندی می‌شوند

رئیس پلیس نظارت بر اماکن فراجا در نشست خبری مشترک با مرکز توسعه تجارت الکترونیک در پاسخ به پرسش راه پرداخت درخصوص آمار و اطلاعات پرونده‌های تخلف در حوزه کسب‌وکارهای مجازی توضیح داد:«طی دو سال اخیر کمتر از 10 پرونده تخلف درخصوص کسب‌وکارهای مجازی داشتیم که دارای لوگوی اینماد بودند. از بین این پرونده‌ها عمدتا تخلفات در حوزه فروشگاهی بود که به موقع کالا را تحویل نداده بودند یا کالا همان کالای سفارشی نبوده یا تحویل انجام نشده است. البته این درخصوص کسب‌وکارهای مجازی دارای اینماد است وگرنه در بخش صفحات مجازی و اینستاگرام تعداد تخلفات بسیار بالاست.»

علی نوروزی در ادامه در پاسخ به موضوع حساب‌های اجاره‌ای توضیح داد:« در بخش کسب‌وکارهای مجازی دارای اینماد ما اصلا معضل حساب‌های اجاره‌ای را نداریم اما در وب‌سایت‌های غیرمجاز و اینستاگرام این معضل وجود دارد.»

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز بااشاره به تسریع روند استعلام‌گیری عنوان کرد:«در بخش استعلام‌گیری صلاحیت فردی ما قبلا زمانی نزدیک به دو ماه را صرف می‌کردیم اما اکنون با سیستمی‌شدن این فرایند این زمان به کمتر از یک هفته رسیده است. ما 7 هزاردرخواست استعلام سیستمی صلاحیت فردی ارسالی داشتیم که حدود 6 هزار درخواست آن ثبت کامل شد و از میان آن حدود 99.5 درصد مورد تایید صلاحیت فردی قرار گرفت که یک پنجم آن در مرحله تجدیدنظر مورد تایید قرار گرفت.»

امین کلاهدوزان در ادامه به اقدامات مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیک و فراجا اشاره کرد و دسترسی به پنل یکپارچه نظارتی بر کسب‌وکارهای اینترنتی، استعلام سیستمی صلاحیت فردی، فرهنگ‌سازی و تسهیل فرایندها را از جمله این اقدامات برشمرد.

به گفته کلاهدوزان در حال حاضر تمرکز مرکز توسعه تجارت الکترونیک بر خرده‌فروشی بوده و در برنامه پنج ساله مرکز فعال‌سازی و ساماندهی بازارهای دیگر در دست اقدام است.


ایجاد شبکه معاملات اقساطی برای کسب‌وکارها


او افزود:«اکنون شبکه معاملات اقساطی تحت عنوان «هما» فعال است که معاملات کسب‌وکارها را در حوزه زنجیره تامین مدیریت می‌کند و این اقدامی برای ساماندهی حوزه کسب‌وکاری بوده است. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به ساماندهی حوزه  B2B خواهد پرداخت. رویکرد ما در این پروژه کمک به زنجیره تامین بین کسب‌وکارهاست.»

کلاهدوزان در پاسخ به راه پرداخت درخصوص برنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای رتبه‌بندی و اعتبارسنجی کسب‌وکارهای مجازی عنوان کرد:«اعتبارسنجی یک فرانید دائمی است و ما این فرایند را درخصوص کسب‌وکارهای مجازی دارای اینماد آغاز کردیم. این فرایند توسط شخص ثالث انجام می‌شود و مسئولیت‌پذیری مالی و تخلفات کسب‌وکارها بررسی می‌شود. خروجی این اعتبارسنجی در واقع ستاره‌هایی است که هر کسب‌وکار در اینماد کسب می‌کنند و کنار لوگوی اینماد آنها نمایش داده می‌شود. همچنین برنامه ما این است که از سال آینده مولفه‌هایی مانند میزان رضایت مشتری و موفقیت در خرید و نظرات را برای هر کسب‌وکار به‌صورت عمومی در دسترس قرار دهیم که در واقع این یک مکانیزم خود کنترلی است که به نفع کسب‌وکارهاست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.